• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo heeft geen Relay Server?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eagle3108
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

eagle3108

Beste Ziggo gebruikers,

Voorheen kon je bij de service site van Multikabel je DNS aanmelden, waarna je zelf een 'soort' Email server thuis kan laten draaien..

Echter ik kan deze niet bij Ziggo vinden..

Als ik de MX records aanpas:
A-record mail.mijnsite.nl
mx 10 mail.mijnsite.nl
mx 20 mx.multikabel.nl
mx 30 mx1.multikabel.nl

Ik kan geen email versturen naar mijn exchange server. Kan iemand mij helpen, of eventueel corrigeren waar ik fout ga?

Ik hoor graag van iemand :)

Mvg Eagle3108
 
Lees even wat berichten in dit deel van het forum door, dan weet je meer.
Ik heb je bericht even verplaatst naar het juiste deel van het forum.

Samenvattend, deze service werkt momenteel niet meer automatisch ivm alle wijzigingen en je kunt ook geen nieuwe domeinen meer toevoegen. Als je een bestaand en werkend domein had zul je wanneer je ip-adres wijzigt geen mail meer krijgen. Dat kan alleen handmatig gecorrigeerd worden. In dat geval kun je proberen via een PB via het forum naar Chrisdb te vragen of dat mogelijk is.
 
mx record

Hoi Renetta,

Zijn deze instellingen niet goed?

Als ik de MX records aanpas:
A-record mail.mijnsite.nl
mx 10 mail.mijnsite.nl
mx 20 mx.multikabel.nl
mx 30 mx1.multikabel.nl

Verzenden vanuit mijn exchange werkt wel (SMTP)
maar ernaar toe sturen niet..

Ik hoop dat jij mij verder kan helpen..

Bedankt voor de feedback..

Mvg,

Eagle3108
 
Hoi Renetta,

Zijn deze instellingen niet goed?

Als ik de MX records aanpas:
A-record mail.mijnsite.nl
mx 10 mail.mijnsite.nl
mx 20 mx.multikabel.nl
mx 30 mx1.multikabel.nl

Verzenden vanuit mijn exchange werkt wel (SMTP)
maar ernaar toe sturen niet..

Ik hoop dat jij mij verder kan helpen..

Bedankt voor de feedback..

Mvg,

Eagle3108

Eagle3108,

E-mail relay kon in het verleden door op de Multikabel Servicesite je domeinnaam aan te melden dat deze door Multikabel gerelayed moest worden.

Op dit moment is die interface uitgefaseerd en de mogelijkheid nog niet opgenomen in het product portfolio van Ziggo.

Je hebt dus 'technisch gezien' je instellingen keurig, echter de Ziggo mailservers accepteren ze niet ....

Op dit moment kun je niet via de 'gangbare' methode (dns) dit voor elkaar krijgen. Alleen door gebruik te maken van een externe partij die je e-mail voor je in ontvangst nemen en afleveren op een afwijkende poort richting op modem is een optie ...

mvg,
Chris
 
externe partij?

Beste Chrisdb

Bedankt voor u reactie op mijn vraag.

Heeft u misschien voor mij een paar voorbeelden van externe partijen die ik daarvoor kan gebruiken?

Bvd,

Eagle3108
 
rollernet.us is 1 van de meest gebruikte, hierbij moet je je mail extern via een andere poort verzenden bv 2525 en die opvangen in je router en doorzenden op poort 25 naar je locale exchange server.

ik gebruik het nu zelf ook tijdelijk tot ziggo weer een mailserver relay gaat gebruiken.

succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan