• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo heeft dns-storing

Johnny54

Moderator
Berichten
19.594
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ziggo-gebruikers klagen vrijdagmiddag over een dns-storing bij de internetprovider. Het aanpassen van de dns-server lijkt het probleem te verhelpen. Een woordvoerder van de provider bevestigt dat er een storing is.

Bron: tweakers.net
 
Internet was een halfuur geleden inderdaad erg traag. Het lijkt nu weer beter te gaan.
 
Hier was internet verbinding niet mogelijk. Het was er wel zeg maar maar je kon geen paginan laden.
Modem herstart en alles deed het weer. Of het met DNS te maken heeft weet niet
 
Een dns storing heeft alles met traag internet te maken. dns is het telefoonboek van het internet, waar opgezocht wordt waar de internet sites zich bevinden.

Zonder dns gegevens moet moet je bij wisselen van een site steeds wachten totdat er weer even toegang tot de dns server is. Ook binnen één pagina kan de opbouw lang duren omdat bij veel webpaginas de gegevens uit verschillende bronnen komen (denk b.v. aan de plaatjes of advertenties) die ieder een dns opvraag nodig hebben.

Maar gelukkig gebruik ik OpenDNS en heb niets van de storing gemerkt. :wink:
 
Ik gebruik OpenDNS al meer dan 10 jaar.
In 2006 had KPN een enorme DNS storing en ging ik OpenDNS gebruiken.
Na mijn overstap naar UPC in 2007 heb ik dat meteen weer ingesteld in mijn router, nooit meer DNS problemen gehad.
 
correctie: alleen dns verkeer. als je dat encrypt met dnscrypt kan cisco hooguit zien welke domeinnamen je opvraagt, maar niet de inhoud. ziggo kan je dns opvragingen niet zien en ziet alleen naar welke ip adressen je gaat, maar niet naar welke domeinen. en omdat de meeste websites en mail tegenwoordig encrypt zijn hebben ze daar niet zoveel aan.


maar als je de logging van opendns een probleem vindt, op: https://github.com/jedisct1/dnscrypt-proxy/blob/master/dnscrypt-resolvers.csv staat een lijst met dns providers die dnscrypt gebruiken en niet loggen ...
 
Waarmee je Cisco wel inzage geeft in al jouw Internetverkeer.

Ik hoop dat ze daar veel plezier aan beleven.
Nog even en in Europa gaan de providers deze ook info verkopen aan derden?
Net als in de VS. Eenmaal de beer los dan is er geen weg meer terug.
 
Waarmee je Cisco wel inzage geeft in al jouw Internetverkeer.

En anders heeft liberty global die in inzage. Ik weet niet wat erger is.

Bij OpenDNS kun je echter een account aanmaken zodat je zelf ook inzage in je eigen dns verkeer hebt. Dat kan heel verhelderend zijn, als je ziet dat bepaalde sites onverwacht vaak opgevraagd worden.
 
Terug
Bovenaan