Ziggo Go cast en streamt niet meer

PE4000

Forum Gebruiker
Berichten
318
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds vorige week dinsdag/woensdag geeft het cast icoontje niets meer weer en ik krijg de melding van:

Er is een fout opgetreden. Hierdoor
kunnen we de video niet streamen.

Normaal cast ik naar mijn Samsung TV via Chromecast(s) of naar Google Nest Hub.
Wanneer er verbinding is kan ik de app sluiten en alles werkt heel goed.
Ziggo Go werkt op mijn desktop W10 Pro via de Chrome App.
Via de web kan ik wel casten, máár dan moet ik de browser constant open houden.

Zou het misschien te maken hebben met de laatste W10 update van de afgelopen week?

Bvd. René
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-12-17 123419.png
    Schermafbeelding 2021-12-17 123419.png
    44,5 KB · Weergaven: 245
  • Ziggo Go via Web.jpg
    Ziggo Go via Web.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 169
Laatst bewerkt:
Opgelost!

Wat ik al gedaan had: app compleet verwijderd incl. gegevens, van Chrome cookies en dergelijke verwijderd.
Dat heeft niet gewerkt.
Nu schoot me net wat te binnen... als Chrome zelf nu bugt?
Als test, een portable versie hiervan geïnstalleerd en de app. En wat geschiet? Het werkt weer... Hé hé

Mochten jullie ook dit probleem ervaren, check dan je Google Chrome browser.

René
 
Oplossing van een paar uur!

Na een paar uur te hebben gecast werkte alles goed.
Uiteindelijk Chromecast weer uitgezet.
Vanavond was het weer mis, zelfs met de portable versie van Chrome werkte het niet.
De-installatie en ook Gebruikers > Naam > AppData > Local > Google verwijderd.
Wat blokt de Ziggo Go app casten? Zeg het maar...

Eerst meer weer terug via de webversie of anders de Humax er weer tussen... Grrr

René
 
Gisteravond heb ik uit gelogd en vanmorgen weer geprobeerd. Nog steeds hetzelfde.
Bij de webversie hoef je niet ingelogd te zijn om te kijken wat er aan bronnen beschikbaar is.
Die laat alles zien.

Ik heb datzelfde probleem van vorig jaar even door genomen en komt wel overeen.
We wachten maar af.

Deze screencapture is van gisteren toen het een paar uur deed. Zo zou het moeten wezen.
 

Bijlagen

  • Ziggo Go via Portable Google Chrome.jpg
    Ziggo Go via Portable Google Chrome.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 174
Opgelost! (hopelijk dan wel)

Het probleem zit het in dat cast icoontje op het scherm, bij het aanklikken geeft die dan de melding.
De 3 onderlinge stippen (zie screencapture), gekeken naar app. informatie, de rechten van de app. zijn goed.
In dat rijtje staat ook casten tussen en walla dit werkt wel weer.

René
 

Bijlagen

  • Ziggo Go via App zo werkt het wel.jpg
    Ziggo Go via App zo werkt het wel.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 216
Het beschreven "probleem" doet zich bij mij alleen voor in de via de Chrome browser geïnstalleerde W10 bureaublad "app" of shortlink van de ZiggoGo.tv pagina. Overigens, als je met de rechter muisknop op het icoontje klikt kun je daar ook "casten" selecteren, naast de methode van de drie verticale puntjes in de balk. Het is wat omslachtig, maar het werkt verder wel.

Als ik via de Chrome browser zelf op ziggogo.tv kijk is het icoontje gewoon te gebruiken. Maar de vraag is, ligt dit nu aan Ziggo of aan Chrome (Google)? Ik heb het al gemeld bij Google, misschien kan @Webcare Ziggo hier ook naar kijken? Het is per slot van rekening een internetpagina van Ziggo. Het lijkt me een scriptfout van het toegewezen icoon, dat kleurt naar Ziggo oranje bij verbinding.
 
Laatst bewerkt:
@Shadowranger Klopt helemaal met je r-muis over dat cast icoontje. Daar kwam ik later ook achter.
Verder had ik nog Paginabron weergeven en Inspecteren bekeken.
Bij Inspecteren: <google-cast-launcher class="icon" style="display: block;"> == %0
Tja, ik ben geen webbouwer dus...
Misschien is het iets met .Net Framework, daar zijn laatst (kort geleden) updates voor geweest.
Voor de rest werkt het goed met de r-muis methode, dat werkt tot nu toe altijd.
 
Update: Ik kwam er net achter dat het weer als vanouds werkt. Raar maar waar...
 
Terug
Bovenaan