• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo (geen)internet plus abonnement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lunatoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lunatoe

Net Ziggo voor een halve maand gelijk al problemen met de snelheid.

In de ochtend gaat het nog wel maar s'middags/s'avonds 2000 MS alleen al naar google.nl gepingt.

En soms schiet het dan weer even omhoog voor paar seconden en dan weer niet.

Had downloads van 25kb/s.

Ik gebruik Ubee modem.

modem1z.png


Ik woon in Veenendaal Boldermanhof 3907JS nieuwbouwwoning.
 
Da's niet best.....


Je signaal is duidelijk niet in orde.

Kijk de aansluitingen en de kabel nog eens goed na. Helpt dit niet, dan ziggo bellen.

pvd
 
Wat zou ik precies moeten nagaan want de modem zit gewoon aan de Data ingang.
 
Controleer of de kabel waarmee het modem verbonden is geen breuk heeft en goed vast zit.

pvd
 
Net achter gekomen internet doet het niet in de avond eind middag..
 
Wat zijn de waardes als het internet het wel goed doet, want de waardes in je eerste post zijn niet best....

pvd
 
Het upstream level is juist weer wel prima, dat duidt er op dat de bekabeling in orde moet zijn.
Het probleem zit dus in de downstream levels, die zitten rond de -10dBm,
het zou net genoeg moeten zijn maar aan de snr waardes te zien gaat dit niet goed.
De ideale waarde voor het downstream level ligt rond de 0 dBm.
Het probleem kan zijn dat de datasplitter het frequentiegebied voor de downstream frequenties teveel dempt en daardoor misschien een defect heeft.
Maar het probleem kan ook zijn dat ziggo gewoon het signaal te zacht uitstuurt, dus dat de sterkte opgedraait moet worden, dus dat het probleem in de wijkkast zit.
Je zou even kunnen kijken naar de signaalsterkte op je tv decoder, als die ook vrij laag is dan weet je zeker dat ziggo te laag uitstuurt.
 
En hoe kan ik ervoor zorgen dat de datasplitter niet teveel dempt want heb een splitter die al geinstalleerd was toen we hier kwamen wonen (nieuwbouwwoning). Misschien die splitter vervangen met die van ziggo?
 
Dat zou je kunnen proberen, helpt dat niet dan zou ik contact opnemen met ziggo. Het downstream signaal is echt onder de maat.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan