ziggo epc3925 LAN probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Futureline

Forum Gebruiker
Berichten
2
Het volgende is er aan de hand.
Na voorheen prima te hebben gefunctioneerd is spontaan alle LAN connecties weg gevallen. Alle PC's op de LAN hebben geen internet en communicatie.

Mijn configuratie:
Ziggo epc3925 met WIFI (Draadloos werkt alles goed!)
Netwerk configuratie ingesteld op 192.168.2.X
LAN via losse switch naar 2 desktop PC's
Alle twee met vast IP adres.

Alle lampjes die moeten branden op de EPC3925 of op de switch en netwerkkaarten branden. Er is een 100Mbit netwerk verbinding volgens modem en switch en de PC's.

Ik heb al eens de modem gereset en uit en aangezet. Niets helpt.
Zonder switch er tussen rechtstreeks op de PC aangesloten!

Alles geprobeerd met het kastje als reset en aan en uit. Als ik een losse UTP kabel aansluit van de modem (lan1) naar de laptop dan krijgt hij geen verbinding met het internet. Geen DHCP en ook met vast IP geen verbinding met LAN of internet.

:?Wel grappig....Als ik WIRESHARK (netwerk verkeer bekijken) er op los laat dat heb ik wel een netbios van de PC of laptop. Een firewall is het niet. Ten minste niet wat ik kan vinden in de configuratie van de EPC3925.

Ben niet helemaal op onbekend terrein maar kan mijn vinger er niet opleggen met wat het nou zou kunnen zijn.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Heb je al eens een nieuwe UTP kabel rechtstreeks van modem LAN poort naar één van je PC's gebruikt ? Als je de laptop test met de UTP kabel die je normaal naar je switch hebt zitten en deze kabel defect is werkt het namelijk ook niet....

Als dat het niet is, dan lijkt me de LAN poort van je modem defect te zijn, je hebt ook de andere LAN poorten van je modem getest neem ik aan ?

Dus kun je het beste via de helpdesk vragen om het op te lossen (nieuw modem opsturen of monteur langs sturen met een modem).
 
Topicstarter
Topicstarter
F

Futureline

Forum Gebruiker
Berichten
2
Ik werkelijk alles geprobeerd. Ook een nieuwe kabel rechtstreeks op de LAN poort(en).
Het lijkt mij een geval omruilen naar een nieuwe. Zolang maar alles via de WIFI doen. :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan