• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en UPC verliezen klanten door fusie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoorde dat het vooral was vanwege blokjes/storing in het beeld? Oftewel slechte bekabeling in 99% van de gevallen.

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Niks geen slechte bekabeling.... Ziggo is gewoon in signaalkwaliteit achteruit gegaan, voorheen hadden de mensen er geen last van.
Laat een miljoenenbedrijf als Ziggo maar eens flink op zijn bek gaan, ze spelen gewoon met hun klanten en hun personeel. :x
Als ik over kon stappen naar een glasvezelbedrijf had ik dat ook gedaan, helaas woon ik in een klein dorp en is overstappen dus geen optie.

Soms heb ik het idee dat er hier mensen op het forum zitten die aandelen hebben in UPC/Ziggo.... :?
 
De beeldkwaliteit schijnt inderdaad wat achteruit te zijn gegaan. Ik hoor dit van meerdere mensen. Zelf zie ik het niet zo, maar dat ligt denk ik aan mijn televisie.

Daarnaast is de dienstverlening verslechterd:
- Maximum aantal smartcards naar beneden bijgesteld
- Verplicht over op huurmodel (Horizon) bij wijziging abonnement

Vul het lijstje zelf maar aan :).

Edit: Inderdaad is voor mij overstappen ook geen optie. Voor ADSL zit ik te ver weg van de centrale waardoor ik een maximum van 12 MBit haal, en glasvezel is er (nog) niet.
 
Soms heb ik het idee dat er hier mensen op het forum zitten die aandelen hebben in UPC/Ziggo.... :?

Nop. Dat is het niet. Maar wel het feit dat mensen die 0,0 verstand hebben van techniek roepen "Die kabels liggen er al 20 jaar en hebben het altijd gedaan, dus die zijn het probleem niet".
Gelukkig leven we in een vrij land en mag het hebben van een eigen mening. Ook als deze gewoon fout is.
 
De beeldkwaliteit schijnt inderdaad wat achteruit te zijn gegaan. Ik hoor dit van meerdere mensen. Zelf zie ik het niet zo, maar dat ligt denk ik aan mijn televisie.

Daarnaast is de dienstverlening verslechterd:
- Maximum aantal smartcards naar beneden bijgesteld
- Verplicht over op huurmodel (Horizon) bij wijziging abonnement

Vul het lijstje zelf maar aan :).

Edit: Inderdaad is voor mij overstappen ook geen optie. Voor ADSL zit ik te ver weg van de centrale waardoor ik een maximum van 12 MBit haal, en glasvezel is er (nog) niet.

Aanvulling: - Goedkope(re) belabberde EPG
- Geen nieuwsgroepen meer
- Geen webspace meer
- Onduidelijke communicatie naar oud-Ziggoklanten over veranderingen in voorwaarden

Ik heb overigens geen last gehad van een slechtere beeldkwaliteit, maar heb wel meer geluidsuitval m.n. op de Samsung SMT C7140 dan voorheen.
 
Beetje een raar artikel,er is nooit echt gevraagd naar een reden aan mensen waarom ze weg gegaan zijn bij de kabel.
Sinds de fusie zijn er meer weggegaan,maar of dat nu aan de fusie zelf ligt ?
Overstappen op glas is het ook niet, Ik heb glas gehad van Glashart,XMS,Telfort en KPN en dat is het al helemaal niet.
Heel veel storingen,continue haperende apparatuur en veel slechtere kwaliteit van de zenders zowel in beeld als geluid.
Je zou denken dat je ongelimiteerd bent met glas maar in werkelijkheid houdt KPN als Wholesaler het zenderpakket in aantal gelijk,hoewel bandbreedte geen probleem is betekent een zenderuitbreiding altijd gelijktijdig inleveren van andere zenders.
Veel oude wijken van het eerste uur hebben maximaal 100 mbits snelheden en Reggefiber wil dat niet updaten.
Extra UTP kabels trekken voor elke tv die je wil,welke behalve bij xs4all ook zo'n beetje gelimiteerd zijn aan 3,en ook het huurmodel.

Ik denk dat veel mensen die op glas zitten,net als ik uiteindelijk terug gaan,maar dat zie je in de grafieken niet terug want de meesten hebben een nieuw jaarkontrakt afgesloten dus die kunnen op zijn vroegst volgend jaar terug.

Is het een ramp ?
Nee,ik denk (hoop) dat het Ziggo lekker scherp houdt om wat meer voor de bestaande klant te doen (soort van blijven loont) en dat ze dingen als EPG en dergelijke toch terug veranderen.

Maar ook Zigo heeft wel dingen waarvan ik denk,dat kun je niet met droge ogen menen,ik denk dat minimaal de helft van de mensen die downloaden,dit via usenet doen,en dan zeggen ze dat er geen animo voor is.
Ik verander van abonnement en nog geen 5 minuten later is mijn homepage weg,geen tijd voor een backup,niets.
Er wordt een hoop illegaal gedownload en veel daarvan staat op usenet en prive homepages, door dat uit te zetten kan Ziggo (net als KPN) in elk geval zeggen dat ze die diensten niet meer aanbieden en daar dus ook niet verantwoordelijk voor zijn.
Iemand van KPN versprak zich daarover op een forum.

De prijs is simpel, ondanks dat die verhoogd is heb ik met wat truukjes de prijs van alles in een extra, met tv extra verlaagd van 79,90 naar 75,90 door extra naar plus om te zetten,en naar een nieuw pakket omgezet voor 68,95 per maand, en heb ik nog hetzelfde pakket als plus.
Dat scheelt uiteindelijk meer dan 120 euro per jaar.
Via via zijn de activeringskosten uiteindelijk ook niet berekend en heb ik er een Samsung PVR en een Humax 5300 er aan over gehouden, ik mopper dus niet.
Achteruitgang in beeld heb ik hier niet bemerkt.
 
Extra UTP kabels trekken voor elke tv die je wil,welke behalve bij xs4all ook zo'n beetje gelimiteerd zijn aan 3,en ook het huurmodel.

Kleine correctie:
Bij KPN kun je over de bestaande utpkabels ook het tv-signaal distribueren (dus samen met je gewone netwerk verkeer) en je kunt er tot 6 decoders afnemen. Die moet je inderdaad wel huren
 
Kleine correctie:
Bij KPN kun je over de bestaande utpkabels ook het tv-signaal distribueren (dus samen met je gewone netwerk verkeer) en je kunt er tot 6 decoders afnemen. Die moet je inderdaad wel huren
Ligt een beetje aan je constructie, bij mij heeft KPN een zogeheten "packetfront" opgehangen welke een utp uitgang heeft voor internet en digitale tv.
(daarnaast 2 poortjes voor telefonie en een analoge uitgang)
Op de UTP uitgang voor internet,zit geen tv signaal, en op die voor tv zit geen internet signaal.
Ik moet dus bij wie ik ook een abonnement neem,altijd de 2 gescheiden uitgangen gebruiken.
Dat kan alleen verandert worden als men een genexis box oid gaat ophangen ter vervanging van het packetfront maar ook dat doet men niet omdat er dan ook in de pop wat dingen veranderd moeten worden.
Daarom zit je hier ook aan dat 100 mbits gedoe vast, het packetfront kan niet harder en de d-slams in de pop zijn geen gigabit.
Wil je gecombineerd ethernet en internet over 1 poort hebben dan moet hier dus het packetfront vervangen worden,en de dslam in de pop en tot die tijd zit je echt met 2 gescheiden kabeltjes :( ook bij KPN dus.
 
Daar zit dan het verschil in, want ik kan nl 500 Mbit afnemen bij KPN
Ik had een genexis. Toen ik overging van Lijbrandt naar Vodafone werd het binnenwerk van de genexis eruit gesloopt en werd de glasvezel rechtstreeks in de router van Vodafone gepropt (daar heb ik nu dus ook 500 Mbit)
Als ik over zou gaan naar KPN (en met de ontwikkelingen van Ziggo denk ik daar hard over), dan moet het binnenwerk weer terug in de genexis en een utp kabeltje naar de experiabox.

Voorlopig zit ik echter nog 10 maanden bij Vodafone, dus iig ook nog 10 maanden bij Ziggo. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan