• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en UPC gaan wifi-hotspots delen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fradet
  • Startdatum Startdatum
F

Fradet

Kabelbedrijven Ziggo en UPC gaan klanten toegang geven tot elkaars wifi-hotspots. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt. De twee ronden in april een fusie af.
Tegenover Tweakers laat een woordvoerder van Ziggo weten dat de netwerken aan elkaar gekoppeld zullen worden. Momenteel kunnen bepaalde UPC-abonnees al inloggen op Ziggo-hotspots, maar dat is van tijdelijke aard.
Het is geen verrassing dat de twee netwerken gekoppeld worden: door de fusie verdwijnt de naam UPC en gaat het bedrijf in heel Nederland onder de naam Ziggo verder. UPC-klanten krijgen ook een Mijn Ziggo-inlognaam, die ze moeten gebruiken om van de hotspots gebruik te kunnen maken.

https://www.telegraaf.nl/digitaal/23828440/__Ziggo_en_UPC_gaan_wifi-hotspots_delen__.html
 
Goeieavond mensen

UPC WifiSpots heet nu finaly ziggo!
Na het restarten van me modem verdween de naam upc wifispot en kwam er een net werk met de naam ziggo de lucht in.
Alle ziggo klanten zitten nu op het UPC-netwerk. (Volgens de klanteservice medewerkster)
Nu maar hopen dat upc hun backbone niet vergoot. ;)
 
UPC Medewerker melde dat de ziggo klanten al op t upc netwerk internetten.
Uiterlijk volgende week is de ziggo wifispot overal beschikbaar en kunnen upc klanten inloggen op Mijn Ziggo.
 
De samenvoeging van Ziggo en UPC is al enige tijd bezig en beide bedrijven maakten vandaag bekend dat het vanaf 13 april ook alle bestaande hotspots gaat samenvoegen.

zie verder: https://www.techtastic.nl/provider/ziggo-gaat-eigen-wifispots-op-13-april-samenvoegen-met-upc/
 
Vanmiddag zaten we (komend vanuit Rotterdam) in het Museumcafé van het Openluchtmuseum in het Groningse Warffum.
Ik zag bij de beschikbare WiFi een Ziggo Hotspot. Na inloggen met mijn UPC-gegevens had ik even later een prima draadloze verbinding. Toch mooi, dat dat al werkt!
 
Terug
Bovenaan