Hoi,
Ik zal mijn situatie proberen zoveel mogelijk uit te leggen.
1.) Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik een nieuwe Ziggo aansluiting met de Cisco EPC3928AD modem.
2.) Op mijn werk gebruiken wij een PPtP VPN omdat deze netje geregeld wordt via de exchange server / active directory.
3.) Voorheen had ik in dezelfde woonplaats een Ziggo aansluiting met een Ubee EWV 3200 modem
4.) Mijn ouders hebben in dezelfde woonplaats een niet-wifi modem, gevolgd door een Cisco router (wrt54g2)
5.) Op het werk hebben wij een vaste (ipsec) VPN verbinding met een generieke username en password.
6.) Mijn zus woont in een andere woonplaats en heeft ook Ziggo met een EWV 3200 modem.
7.) 1 collega heeft ook Ziggo en heeft hetzelfde probleem.
8.) Andere collega's hebben onder andere KPN glasvezel, UPC en ADSL.
Het probleem is als volgt:
Op mijn oude adres had ik geen geen enkel probleem, zo ook niet op mijn werk, waar alles nog steeds prima functioneert.
Zodra ik nu op mijn nieuwe adres of bij mijn ouders of bij mijn zus de VPN aanzet verbind deze wel. Echter, de verbinding is zo slecht / instabiel dat exchange niet werkt en andere zaken via VPN (zoals remote connecties / SQL connecties en afgeschermde pagina's) niet werken.
Wij hebben de VPN instellingen op de server gecontroleert (welke al jaren correct functioneren) en de service zelfs herstart. De verbinding is geprobeerd met Windows 8 en Windows Vista.
Tot heden werkt de VPN nog steeds niet via Ziggo met een PPtP VPN connectie.
Het begint er sterk op te lijken dat er een aantal wijkkasten (ofzo?) van Ziggo niet correct werken met betrekking tot de VPN?
Ik zal mijn situatie proberen zoveel mogelijk uit te leggen.
1.) Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik een nieuwe Ziggo aansluiting met de Cisco EPC3928AD modem.
2.) Op mijn werk gebruiken wij een PPtP VPN omdat deze netje geregeld wordt via de exchange server / active directory.
3.) Voorheen had ik in dezelfde woonplaats een Ziggo aansluiting met een Ubee EWV 3200 modem
4.) Mijn ouders hebben in dezelfde woonplaats een niet-wifi modem, gevolgd door een Cisco router (wrt54g2)
5.) Op het werk hebben wij een vaste (ipsec) VPN verbinding met een generieke username en password.
6.) Mijn zus woont in een andere woonplaats en heeft ook Ziggo met een EWV 3200 modem.
7.) 1 collega heeft ook Ziggo en heeft hetzelfde probleem.
8.) Andere collega's hebben onder andere KPN glasvezel, UPC en ADSL.
Het probleem is als volgt:
Op mijn oude adres had ik geen geen enkel probleem, zo ook niet op mijn werk, waar alles nog steeds prima functioneert.
Zodra ik nu op mijn nieuwe adres of bij mijn ouders of bij mijn zus de VPN aanzet verbind deze wel. Echter, de verbinding is zo slecht / instabiel dat exchange niet werkt en andere zaken via VPN (zoals remote connecties / SQL connecties en afgeschermde pagina's) niet werken.
Wij hebben de VPN instellingen op de server gecontroleert (welke al jaren correct functioneren) en de service zelfs herstart. De verbinding is geprobeerd met Windows 8 en Windows Vista.
Tot heden werkt de VPN nog steeds niet via Ziggo met een PPtP VPN connectie.
Het begint er sterk op te lijken dat er een aantal wijkkasten (ofzo?) van Ziggo niet correct werken met betrekking tot de VPN?