Ziggo Connectbox stopt en start meerdere keren per etmaal geen internet geen telefoon

Fransepans

Forum Gebruiker
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn connectbox stopt en start willekeuring,enkele maanden, sinds begin deze maand Mei dit maar eindelijk gemeld bij Ziggo, diverse monteurs zijn langs geweest testen vanaf de straat kast tot aan de muurcontact voor alle zekerheid heeft men stekkers contactdoos en bedrading vanaf de splitter alles vervangen inclusief de Connectbox zelf. Was dus niet echt nodig. Vanuit de controlekamers van Ziggo wordt er van alles bekeken maar tot nu toe geen duidelijkheid wat de oorzaak van het sluiten en starten is,in netwerkhistory van het moden staat van alles. maar dat schijnt niet belangrijk voor de specialisten op afstand te zijn, wat het modem veroorzaakt. Die zien dit ook en andere dingen waarmee helaas geen uitsluitsel en belangrijker, oplossing van de storingen. Heel vervelend voor een aantal 90 en zelfs 100 jarige cliënten van mijn vrouw, die in paniek raken als zij bellen naar haar en de telefoon DOOD is. Deze ouderen snappen niet dat het niet aan hun ligt maar aan de apparatuur hier in huis.
Als het goed is ligt het modem nu enkele dagen? aan permanente controle. Donderdag ,heden zou ik gebeld worden, maar het is nu HEMELvaartdag.
Nu kijk ik zelf ook maar in appjes op mij telefoon, daarin ik zie iets wat ik niet snap en vroeger, 55 jaar geleden niet kon. het modem zend in de 5GhZ band uit gelijktijdig?? op 2 frequenties.
Weet iemand of dat kan en mag en hoe? en geen storingen veroorzaakt? Bijlage schermafdruk . De Connect box zend en Ontvang? op kanaal 100 en op kanaal 44 . Zit op kanaal 100 niet het radar systeem van boten? Radar signaal kan heel erg ver reiken en gooide vroeger alles uit.
Kanaal 36 komt van de Ziggo wifi booster, deze booster zou geen invloed hebben op het aan uit aan. van de Connectbox.
Op een vraag van een van de eersten van de helpdesk is het begonnen toen de Connectboxen opgewaardeerd werden? Had ik geen antwoord want ik wist niet dat ze opgewaardeerd waren. Hier is geen enkele medewerk(st)er verder op ingegaan. en ik blijf maar beleefd. dus ..
Help Help
Screenshot_20220526_200706_1_net.techet.netanalyzerlite.an.jpg
 
Het enige wat in mij opkomt is dat je misschien de voedingsadapter van de eerste Connecbox hebt laten zitten.
Als daar iets mis mee is dan blijft het probleem bestaan. Ook met een nieuwe Connectbox.

En ja, die zenders van 55 jaar geleden waren flinke jongens. Tegenwoordig dus niet meer.
Het is normaal dat modems en routers op beide banden (of zelfs meer) uitzenden.
Ook is het volkomen legaal. Bij detectie van radarsignalen zal de modem of router naar een lagere frequentie gaan.
De ene is hier wel gevoeliger voor dan andere. En, uiteraard, hangt het ook af van waar je woont.
Hier, relatief dichtbij vliegbasis Leeuwarden, gaan de routers nogal vlug naar een lagere frequentie in de 5 GHz band.
 
Johny54 Geen gast net aangemaakt op dit modem, wachten tot problemen gelokaliseerd zijn.
Tonne2004 Is ook aan gedacht voedingsadapter is vervangen

bedankt voor het meedenken
 
Ook een te sterk signaal kan uitval van een modem geven. Ik vraag me af of de monteurs daar wel rekening mee gehouden hebben.

Het uitvallen van het modem kan ook door "killer software" komen schijnt het. Oplossing is dan een zakelijk Ubee modem, maar dit kan niet via helpdesk maar moet bijv. door @Webcare Ziggo geregeld worden.

Lees dit eens allemaal: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2080454
 
Modem hangt nu aan de controle apparatuur van Ziggo , op hun verzoek Inmiddels al enkele apparaten hier van internet afgehaald.
Start stopt nog steeds. dus maar wat geduld.
 
Terug
Bovenaan