Ziggo ConnectBox reset 1 a 2 keer per dag

hofst19

Forum Gebruiker
Berichten
6
Mijn Ziggo Connectbox reset 1 a 2 keer per dag.

Bij netwerk historie zie ik deze foutmelding plus andere llegal - Dropped FORWARD packet notice meldingen.
1631797087844.png

1631797313727.png

1631797380002.png



Ik zie hier geen errors maar dat komt misschien dat de modem net ge-reset is.
Weet iemand hoe dit op te lossen?
 
De upstream waardes zien er verder goed uit.
Die illegal dropped meldingen zouden volgens mij niet de oorzaak kunnen zijn van de reboots.

Kun je ook de downstream waardes posten?
 
Het valt bij mij ook op dat de connect box de laatste tijd minimaal 1x per dag reset. Oorzaak is bij mij onduidelijk want de waardes van de connect box zien er goed uit.
 
De signaalwaardes zien er goed uit. Die T3 melding geeft aan dat de verbinding tussen jouw modem en het Ziggo netwerk niet goed is.
Dus Ziggo bellen, waarschijnlijk sturen ze eerst een vervangende modem. Als dat niet helpt zal een monteur de verbinding moeten nakijken. Mogelijk is er iets mis in de wijkkast.

ps: Toevallig zo'n splitter er tussen?
121fdd26-45c8-4329-837a-9bad4da6605a.jpg
 
Ja, ik zal het kapje er straks even afhalen om te kijken of dat helpt. Bedankt voor je reactie.
 
1 a 2 t3 errors is niets mis mee.
Niveau's zijn netjes.
Heb je een tijdstip wanneer het modem reboot? Met de nieuwe firmware voor mesh ondersteuning heb je kans dat het modem " optimalisatie" in het wifi netwerk creert.
Zelf heb ik dit ook met 2 nieuwe mesh pods aangesloten. Dit gebeurt in de nacht.
 
Ik heb geen problemen en ik denk de afgelopen maand misschien om de 3 dagen een T3 error.

Uptime 56 dagen
 
Terug
Bovenaan