Ziggo Connectbox niet te bereiken

Hagueman

Forum Gebruiker
Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik kan mijn Connectbox niet meer bereiken. Het modem staat in bridge modes dus je zou verwachten dat ik de inlogpagina krijg via 192.168.100.1. Via dit IP maar ook via 192.168.178.1 krijg ik een time-out in de browser. Ook pingen geeft een time-out. Ook power cyclen helpt niet. Ik heb (vooralsnog) wél een werkende internetverbinding maar dit baart mij toch wat zorgen.

Enig idee wat hier aan de hand is?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.569
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Je gebruikt zeker een Mac met Safari? Probeer Firefox eens of een Windows computer.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hagueman

Forum Gebruiker
Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Neen. Windows met Edge Chromium en Google Chrome, en een iPhone met iOS Safari. Zoals ik al aangaf, pingen (en tracen) werkt ook niet.

Voor de volledigheid ook Telnet en SSH geprobeerd naar beide IPs, werkt ook niet. Geen idee of dat überhaupt zou moeten werken maar je probeert natuurlijk eens wat alvorens in de pen te klimmen.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.569
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Probeer het eens bedraad rechtstreeks op je Modem indien mogelijk, lan 1

Router even loskoppelen.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hagueman

Forum Gebruiker
Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Probeer het eens bedraad rechtstreeks op je Modem indien mogelijk, lan 1

Router even loskoppelen.
Vreemd, dan doet ie het wel. Voorheen kon ik het modem ook benaderen via een PC die aan de router hangt.

Kan dit eventueel te maken hebben met het feit dat ik sinds een tijdje meerdere subnets heb in tegenstelling tot de gemiddelde thuisgebruiker? Dit is de enige reden die ik zou kunnen verzinnen.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.569
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Geen idee, ik ben geen echte kenner op dit gebied. Maar er is vast wel een ander forumlid dat hier wat over kan zeggen.
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Berichten
9.372
Internet
  1. Ziggo
  2. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Kan dit eventueel te maken hebben met het feit dat ik sinds een tijdje meerdere subnets heb in tegenstelling tot de gemiddelde thuisgebruiker?
Dat zou zeker kunnen, als je met meerdere subnets werkt dan krijg je ook te maken met routering, en dat kan best wat lastiger worden.
Waarschijnlijk weet je netwerk nu niet dat verkeer richting 192.168.100.1 naar je modem moet worden gestuurd, of het wordt geblokkeerd doordat je meerdere vlans hebt.
Hoe heb je je subnets nu geconfigureerd?
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hagueman

Forum Gebruiker
Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Subnet mask: 255.255.254.0

192.168.1.1: router
192.168.2.X: alle bekabelde apparaten incl. extra switch die aan de ingebouwde switch van de router hangen - statisch
192.168.3.X: alle bekabelde apparaten die aan de extra switch hangen, hier valt ook de betreffende PC in waarmee ik het modem momenteel niet kan benaderen - statisch
192.168.4.X: alle WiFi apparaten - DHCP

Verder geen verschillende VLANs in gebruik.
 
Laatst bewerkt:

PetervdM

Forum Gebruiker
Berichten
573
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
wat is de routing tabel van je eigen router?
er zou een route moeten zijn naar 192.168.100.1 of 192.168.10.x/24 naar de wan interface. default route hoeft niet goed genoeg te zijn, veel routers blokken alle private aderessen richting wan, of hebben een setting daarvoor.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hagueman

Forum Gebruiker
Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
wat is de routing tabel van je eigen router?
er zou een route moeten zijn naar 192.168.100.1 of 192.168.10.x/24 naar de wan interface. default route hoeft niet goed genoeg te zijn, veel routers blokken alle private aderessen richting wan, of hebben een setting daarvoor.
Nou ga je net een stap verder dan mijn kennis dus ik ga eerst even Googelen wat je nu precies vraagt en dan kijken hoe ik dat in mijn DD-WRT routert kan vinden.

PS - Wellicht dat deze thread gezien het verloop van de discussie nu beter naar thuisnetwerken verschuift maar dat laat ik aan de beheerders.
 
Bovenaan