Ziggo Community of Ziggo Gebruikers

  • Onderwerp starter Gewoon_een_Klant
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gewoon_een_Klant

In de laatste nieuwsbrief maakt Ziggo hun Ziggo Community kenbaar. Een forum dat de Ziggo klant/Gebruiker moet gaan ondersteunen bij vragen. Daar was lange tijd dit forum voor, maar de laatste tijd zijn de ziggo medewerkers stiller geworden wat al een raar fenomeen was.

Lijkt me geen goede ontwikkeling dat er nu twee forums zijn, met vergelijkbare vragen/problemen en informatie.

Wat is jullie idee hierbij? Is het een slimme zet van Ziggo om dit op te zetten of hadden ze beter kunnen aanhaken (volledig) op dit forum?
 
In de laatste nieuwsbrief maakt ziggo hun Ziggo Community kenbaar. Een forum dat de Ziggo klant/Gebruiker moet gaan ondersteunen bij vragen. Daar was lange tijd dit forum voor, maar de laatste tijd zijn de ziggo medewerkers stiller geworden wat al een raar fenomeen was.

Lijkt me geen goede ontwikkeling dat er nu twee forums zijn, met vergelijkbare vragen/problemen en informatie.

Wat is jullie idee hierbij? Is het een slimme zet van Ziggo om dit op te zetten of hadden ze beter kunnen aanhaken (volledig) op dit forum?

Ik denk dat het geen kwaad kan dat er een eigen Ziggo forum is, beheert door Ziggo en een onafhankelijk Ziggo-Gebruikers forum. Wellicht dat de Ziggo medewerkers zich wat meer op het eigen forum zullen richten, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik denk dat er voor beiden wel een plaats is.
 
Tja, of deze site bovenaan komt te staan in Google of die van Ziggo zelf kan ook heel erg gaan bepalen hoe het gaat lopen.
 
Ik vind dit forum in elk geval handiger werken. Dit is 'gewoon' phpBB en dat ken ik goed. De layout spreekt mij ook erg aan. Of dat komt omdat het ook echt handig is of dat ik het gewoon gewend ben, laat ik in het midden.
Het eigen Ziggo-forum oogt misschien mooier, maar het gaat mij niet om mooi maar om functioneel.

Maar het Ziggo-forum heeft dan weer wat minder rubrieken, wat op zich wel fijn is. Ik vind dat we hier wat teveel rubrieken hebben inmiddels. In veel rubrieken komt maar 1 post per week ofzo en het zou best kunnen om bepaalde dingen te combineren. Dan hoef je minder topics door te kijken en krijgen mensen misschien ook sneller een reactie.
 
Wat is jullie idee hierbij? Is het een slimme zet van Ziggo om dit op te zetten of hadden ze beter kunnen aanhaken (volledig) op dit forum?

Mijn idee is dat dit forum met of zonder Ziggo-medewerkers altijd de voorkeur krijgt boven een forum van Ziggo zelf.
Althans voor degenen die hier geregistreerd zijn. Dat zijn toch vaak lieden die meer willen weten/melden. Een forum van Ziggo zelf, zal toch meer het karakter hebben van helpdesk.

Bijvoorbeeld draadjes over glasvezel of het geklier met wifi modems.
Ziggo medewerkers kunnen niet roepen dat er slechte modems zijn geleverd of dat glasvezel beter is dan coax.
 
Mijn idee is dat dit forum met of zonder Ziggo-medewerkers altijd de voorkeur krijgt boven een forum van Ziggo zelf.
Althans voor degenen die hier geregistreerd zijn. Dat zijn toch vaak lieden die meer willen weten/melden. Een forum van Ziggo zelf, zal toch meer het karakter hebben van helpdesk.

Bijvoorbeeld draadjes over glasvezel of het geklier met wifi modems.
Ziggo medewerkers kunnen niet roepen dat er slechte modems zijn geleverd of dat glasvezel beter is dan coax.

Mee eens. Hier kan je vragen stellen over niet gecertificeerde ontvangers of allerlei work around.... Wat voor antwoord zou je krijgen van Ziggo medewerkers? "Deze ontvanger wordt niet ondersteund". Nou, dat weet ik.

Wat mij betreft, mag alle geklaag over meer HD, HbbTV etc. direct naar Ziggo community. Dat is nu de juiste plek om deze zere punten aan te kaarten.

Op ziggo-gebruikers forum word ik al jaren zeer goed gesteund bij allerlei afwijkende problemen waarmee zinloos is bij Ziggo aan te kloppen. En wordt ik ontzettend goed geïnformeerd over alles en nog wat, vaak breder dan Ziggo alleen. Deze forum heeft voornamelijk dankzij ervaren gebruikers zich ruimschoots bewezen.

Ziggo community boeit mij niet zo. Ik kijk wel af en toe. Die is wellicht meer voor eenvoudige vragen van de beginners. Laatst las ik dat bij iemand harde schijf van Cisco vol was. Die wil dan wat kinder programma's naar pc overzetten want zijn kindje kijkt graag daarnaar herhaaldelijk.... Er zit toch een USB aansluiting op die Cisco!? Je raadt al antwoord van de Ziggo...
 
Dat antwoord zal hier niet anders zijn, want de usb poort op de cisco is gewoon niet actief.
Dus het maakt niet uit in welk forum je die vraagt stelt.
 
Wat is jullie idee hierbij? Is het een slimme zet van Ziggo om dit op te zetten of hadden ze beter kunnen aanhaken (volledig) op dit forum?

Misschien wilde deze site wel niet dat ze aanhaakte, zou ik ook niet willen trouwens. :)
 
Toen wij thuis nog twee internet abonnementen hadden (Telfort ADSL en Ziggo kabel), was ik altijd zeer te spreken over het Telfort forum. Had je een vraag of probleem, dan werd dit redelijk snel opgepakt door een Telfort Webcare medewerker (die meer verstand van zaken hebben en meer autorisaties om e.e.a. voor je te bewerkstelligen).

Als Ziggo zoiets ook van plan is met hun eigen forum, dus met een goede ondersteuning door een Webcare team, dan heeft dit absoluut een meerwaarde op dit gebruikersforum. Een gebruikersforum heeft imo weer z'n eigen voordelen en 'charmes', beide fora hoeven elkaar dan ook niet te bijten.
 
Ik vraag mij af hoe Ziggo-community zal omgaan met eventuele kritiek (zie bijvoorbeeld het "in de toekomst meer HD"-topic), zal Ziggo berichten die hun niet aanstaat verwijderen? Ik had begrepen dat KPN op hun eigen forum dat soms ook heeft gedaan, maar dat heb ik alleen gelezen dus ik weet dan nooit het hele verhaal. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan