JP Hellemons
Forum Gebruiker
- Berichten
- 16
Ik heb in 2011 een TV gekocht (de Sharp LC32LE630E)
deze TV staat (op dit moment) niet als gecertificeerd. Toen ik hem had gekocht bij Expert vroeg ik expliciet of deze was gecertificeerd. "Ja, dat is hij zeker", werd toen gezegd. Schijnbaar staat de TV in het systeem van expert tot op de dag van vandaag als gecertificeerd vermeld. Dat is hij volgens de website van Ziggo niet. Nu zeggen de verkopers van Expert dat een Ziggo certificering toch weinig zegt, omdat de verantwoordelijkheid voor de software/firmware updates bij de fabrikant ligt en het slechts een moment opname is. Hier kun je als consument geen enkele rechten aan ontlenen is mij verteld.
Het eerste jaar werkte de TV prima, nu heb ik al een aantal keer de Sharp monteur over de vloer gehad en draai ik (veel) nieuwere software als op de sharp website is te vinden en blijft het probleem.
Het probleem is namelijk dat na ongeveer een minuut TV kijken de afstandsbediening en de knoppen op de TV niet meer reageren. Als ik de TV uit zet en weer aan zet werkt alles weer perfect.
Op het moment dat de TV nergens meer op reageert zie je wel het lampje knipperen op de TV als bevestiging dat het afstandsbediening signaal is aangekomen. Expert blijft zeggen de TV te laten repareren. Sharp's reparatie dienst zit in een UPC gebied en kan daarom niet met Ziggo testen. en ik blijf zitten met een TV waarmee ik niet digitaal via CI+ (wat een harde eis was bij aankoop) kan kijken.
Kan iemand bevestigen dat een gecertificeerde TV geen garantie biedt voor de consument? of juist wel? en wat raden jullie aan als je toch met een CI+ module digitaal TV wil kijken zoals ik?
deze TV staat (op dit moment) niet als gecertificeerd. Toen ik hem had gekocht bij Expert vroeg ik expliciet of deze was gecertificeerd. "Ja, dat is hij zeker", werd toen gezegd. Schijnbaar staat de TV in het systeem van expert tot op de dag van vandaag als gecertificeerd vermeld. Dat is hij volgens de website van Ziggo niet. Nu zeggen de verkopers van Expert dat een Ziggo certificering toch weinig zegt, omdat de verantwoordelijkheid voor de software/firmware updates bij de fabrikant ligt en het slechts een moment opname is. Hier kun je als consument geen enkele rechten aan ontlenen is mij verteld.
Het eerste jaar werkte de TV prima, nu heb ik al een aantal keer de Sharp monteur over de vloer gehad en draai ik (veel) nieuwere software als op de sharp website is te vinden en blijft het probleem.
Het probleem is namelijk dat na ongeveer een minuut TV kijken de afstandsbediening en de knoppen op de TV niet meer reageren. Als ik de TV uit zet en weer aan zet werkt alles weer perfect.
Op het moment dat de TV nergens meer op reageert zie je wel het lampje knipperen op de TV als bevestiging dat het afstandsbediening signaal is aangekomen. Expert blijft zeggen de TV te laten repareren. Sharp's reparatie dienst zit in een UPC gebied en kan daarom niet met Ziggo testen. en ik blijf zitten met een TV waarmee ik niet digitaal via CI+ (wat een harde eis was bij aankoop) kan kijken.
Kan iemand bevestigen dat een gecertificeerde TV geen garantie biedt voor de consument? of juist wel? en wat raden jullie aan als je toch met een CI+ module digitaal TV wil kijken zoals ik?
Laatst bewerkt door een moderator: