• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo certificering

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jhak

Ik heb een nieuwe tv. Samsung UE55HU7500.
Ik kom er nu achter dat die nog niet door Ziggo gecertificeerd is.
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd zoiets in beslag neemt?
 
Maar werkt de tv dan nu gewoon wel met Ziggo (CI+ bedoel ik dan), want dat gecertificeerd betekend gewoon dat de tv met Ziggo werkt.

Een tv die niet Ziggo gecertificeerd is wilt niet meteen zeggen dat die het niet met Ziggo doet.
 
Maar werkt de tv dan nu gewoon wel met Ziggo (CI+ bedoel ik dan), want dat gecertificeerd betekend gewoon dat de tv met Ziggo werkt.

Een tv die niet Ziggo gecertificeerd is wilt niet meteen zeggen dat die het niet met Ziggo doet.

Ik kijk nu via een humax decoder maar wil die wegdoen maar met de ci+ module werkt die niet. Ik heb contact gehad met Samsung en die zeggen dat er nog geen certificering is voor dit toestel.
Tv is sinds april op de markt. Ik wil nu weten hoelang zoiets duurt.
 
Ik kijk nu via een humax decoder maar wil die wegdoen maar met de ci+ module werkt die niet. Ik heb contact gehad met Samsung en die zeggen dat er nog geen certificering is voor dit toestel.
Tv is sinds april op de markt. Ik wil nu weten hoelang zoiets duurt.

Geheel werkt inmiddels met een andere CI module.
De nieuwe smit CI module werkt gewoon niet.
 
Certificering is geen update.
Als je tv het nu niet doet met een ziggo module, zal hij ook niet gecertificeerd worden.
 
Ik zie ook dat het een 4K tv is, dus dat Ziggo hem snel gaat certificeren denk ik niet.
 
Ik zie ook dat het een 4K tv is, dus dat Ziggo hem snel gaat certificeren denk ik niet.

Waarom niet ?
Certificering heeft daarmee niets te maken, dat gaat alleen maar over of de TV goed overweg kan met de CI+ module en de kanaal indeling van Ziggo en zo. En of alles zonder bugs werkt waardoor klanten niet voor elk wissewasje de helpdesk bellen terwijl het een toestel/firmware probleem is. Als het toestel niet werkt met een CI+ 1.3 module zal dat vast wel opgelost worden in de software. @Jhak, je kunt op de website van Samsung wellicht controleren of er inmiddels een nieuwere software versie is dan degene die er nu in je TV zit.
 
Naast wat CeeS zegt, helpdesk ondersteunt / helpt je in de meeste gevallen ook niet als je TV niet gevertificeerd is.
 
Deze TV werkt, ondanks nog niet gecertificeerd door Ziggo, prima met sowieso de Neotion 1.2 module en Quantis 1.3 (interactieve) module.
Ook interactief werkt (rode knop wordt actief).
Zelf getest.

Volgens Samsung zit deze TV in de molen voor certificering.

Let wel dat er op de site van Samsung een update voor de TV staat. Als je de TV zelf laat zoeken naar een update wordt deze niet gevonden. Dus via USB updaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan