Ziggo blijft klanten verliezen maar houdt omzet op peil door prijsverhogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick70

Forum Gebruiker
Berichten
1.311
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
VodafoneZiggo heeft minder klanten op de televisiekabel, maar prijsverhogingen hebben ervoor gezorgd dat ze afgelopen kwartaal toch ongeveer evenveel omzet hebben gedraaid. Het telecombedrijf verloor in een jaar tijd 81.300 klanten met vast internet, telefonie of televisie.

VodafoneZiggo verdiende afgelopen kwartaal gemiddeld 54 euro per maand aan iedere klant met vast internet, televisie en / of vaste telefonie. Dat is een euro meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Mobiele klanten leverde afgelopen kwartaal juist minder op. De gemiddelde omzet per klant daalde van 18 euro in het derde kwartaal van vorig jaar naar 17 euro in dezelfde periode dit jaar.

Het is daarom zorgelijk dat het telecombedrijf heel veel klanten met een vaste aansluiting verliest. Aan die klanten verdient VodafoneZiggo het meeste geld.

Het aantal mobiele klanten is tussen het derde kwartaal van vorig jaar en dezelfde periode dit jaar met 86.800 gegroeid. Maar doordat de gemiddelde omzet bij mobiele klanten veel lager ligt en zelfs is gedaald, kon dat een omzetdaling op zichzelf niet voorkomen.

Lees verder (Bron: nu.nl): https://www.nu.nl/tech/6287780/zigg...oudt-omzet-op-peil-door-prijsverhogingen.html
 
Een echt unieke USP, zoals de rechten voor F1 binnenhalen of prijzen juist verlagen lijkt mij nog een manier om de concurrentie met glasvezel aan te gaan. Of natuurlijk overgaan op glas, maar dat is een lange en dure weg. Er zijn er genoeg concurrentie op de glasvezelmarkt waardoor Ziggo gewoonweg te duur is met minder internet. (genoeg voor de meeste huishoudens, dat wel)
 
Ik blijf er bij dat de last mile verglazen niet echt de oplossing is, want dan ben je 1 van de vele glasvezel providers die allemaal hetzelfde product leveren, waarom zou men dan voor ziggo kiezen. Dus je moet inzetten op de punten waar je afwijkt.
 
Waar Ziggo echt afwijkt is toch voornamelijk het TV platform? Tenminste, dat vond ik altijd wel perfect.
En laat dat nou net het gene zijn waar de nieuwe generatie niets om geeft. Die kijken alles via streamingdiensten en social-media kanalen.
Als je dan de keuze hebt tussen glasvezel of kabel en glasvezel is goedkoper EN heeft nu eenmaal een betere naam, dan is de keuze snel gemaakt. Enige manier om dat te keren is door kabel echt super goedkoop te maken.

Hoe kan het dat glasvezel, wat gezien wordt als het nieuwste van het nieuwste, 1 Gbps abonnementen kunnen leveren voor 39 euro per maand. En bij Ziggo betaal je daar 59 euro voor, over een netwerk wat er al tig jaar ligt met een upload die 10x trager is. Dat ligt gewoon te ver uit elkaar.
 
Voor ZIggo wat gratis marketing advies: upload naar beneden en prijs flink omhoog, echt NIEMAND heeft die upload nodig en slikt vrolijk ieder jaar de verhoging, dus kom op Ziggo, je kan het!
 
VodafoneZiggo verdiende afgelopen kwartaal gemiddeld 54 euro per maand aan iedere klant met vast internet, televisie en / of vaste telefonie. Dat is een euro meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Meer dan genoeg toch? Zit best nog wel wat speling in, lijkt me...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan