• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo alles in 1 aansluiting op glasvezelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fehrion

'k Ben nieuw op dit forum en hoop dat ik mijn vraag in het juiste forumonderdeel stel. Sinds een jaar maak ik gebruik van telefonie, TV en internet op het glasvezelnetwerk, via Lijbrandt.

Onlangs kwam een verkoper van Ziggo aan de deur. Hij deed een dermate interessant aanbod dat ik hier op in ben gegaan. Op mijn vraag of het hier het glasvezelnetwerk betrof antwoorde hij instemmend. Ziggo sluit nu ook glasvezel aan, zei hij. Dat is belangrijk, want de aansluitingen voor coax en telefoon zitten niet meer in mijn woning, heb ik hem ook laten zien. Was geen enkel probleem.

Maar nu wist mijn buurman mij vandaag te vertellen dat Ziggo niet op het glasvezelmodem aansluit, maar juist de oude coax- en telefoonaansluiting nodig heeft. Is dit zo? Want dan heeft de verkoper tegen mij gelogen. Gelukkig heb ik zijn naam enz, want dat staat op het aanvraagformulier wat ik kreeg. Op dit formulier en de bevestigingsbrieven die ik kreeg van Ziggo, wordt met geen woord over coax e.d. gerept.

Kan iemand mij vertellen wat juist is en of ik actie moet ondernemen richting Ziggo? De oude aansluitingen zitten nu dicht gesmeerd in een muur, 't was trouwens al niet veel meer. Een stukadoor is hierover heen gegaan met structuur. Ze zijn dus echt weg en onbruikbaar geworden. 'k Vind één groot glasvezelmodem wel genoeg, daar hoef ik niet ook nog een coax- en telefoonaansluiting naast.

Groet,
Gerard.
 
Ziggo maakt nog steeds gebruik van coax voor het stuk vanaf de wijkkast tot aan jouw woning. Daarvoor is wel alles glasvezel, maar daar heb jij niets aan.

Ook voor de distributie van tv zul je in je woning coax moeten hebben (het tv signaal gaat niet over netwerkkabels)

Die verkoper heeft je niet goed voorgelicht en je zult dus het contract moeten ontbinden.
 
Dat wordt dan ontbinding van je contract... mooie verkoper heb je gehad, ik zou dit melden bij Ziggo :no:
 
als op je overeenkomst niet duidelijk staat vermeld dat je uitsluitend gebruik wil maken van je glasvezel aansluiting heb je geen poot om op te staan.
je kunt dan nl niet bewijzen wat de verkoper heeft beloofd, en wie eist bewijst.
je kunt alleen maar hopen dat het voor ziggo teveel moeite is om de aansluiting in orde te maken, of dat ze coulant zijn ....
of zit je nog in je 14 dagen bedenktijd??
 
als op je overeenkomst niet duidelijk staat vermeld dat je uitsluitend gebruik wil maken van je glasvezel aansluiting heb je geen poot om op te staan.
je kunt dan nl niet bewijzen wat de verkoper heeft beloofd, en wie eist bewijst.
je kunt alleen maar hopen dat het voor ziggo teveel moeite is om de aansluiting in orde te maken, of dat ze coulant zijn ....
of zit je nog in je 14 dagen bedenktijd??

Het is in beginsel al niet toegestaan een AOP te verwijderen. Daar gaat de klant zelf al de fout in. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de klant zelf de voorbereidingen treft voor het terug plaatsen hiervan. In de vorm van hak en breek werk.

Verder is het aan Ziggo of ze wel of niet coulant zijn. Als de verkoper heeft uitgelegd dat ze diensten over glasvezel leveren heeft hij geen woord gelogen. De laatste 200/300 meter is slechts coax. Dat hij gezegd heeft het ook via je glasvezel verbinding te leveren wat niet zo is, kan vrij makkelijk geïnterpeteerd worden als niet begrepen door klant.

Ik wens je succes en hoop voor je dat Ziggo coulant is.
 
Alle informatie betreffende het annuleren van de bestelling kun je hier vinden. Aangezien je nog niets in huis hebt en de monteur nog niet langs is geweest kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je nog binnen je bedenktijd zit.
 
Bedankt voor jullie reacties. Na telefonisch contact met Ziggo, is het contract inmiddels ontbonden.
 
Als de verkoper heeft uitgelegd dat ze diensten over glasvezel leveren heeft hij geen woord gelogen. De laatste 200/300 meter is slechts coax.
Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. Het maakt niet uit hoeveel van het netwerk glasvezel is, als de laatste meter coax is zit daar de beperking.

En of de verkoper formeel gelijk heeft? Als jij een vliegreis boekt, en als je er bijna bent blijkt dat het vliegtuig niet landt, maar je op 300 meter hoogte er met een parachute uitgezet wordt, wat zeg je dan? Formeel is het een vliegreis, dat laatste stukje is minder dan 1%.

Of had je graag geweten over dat laatste stukje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan