• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zenders worden steeds bijgewerkt

  • Onderwerp starter Mersad1992
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mersad1992

Na de updates die Ziggo in februari 2015 heeft uitgevoerd moest ik de zenders op mijn tv opnieuw installeren. Na wat problemen is dit goed gegaan. Nu is het echter zo dat mijn tv af en toe zomaar de zenders heeft bijgewerkt nadat ik hem heb uitgedaan. De volgende dag moet ik dan altijd mijn zenders bijwerken. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 
Ook bij mij dagelijks de melding dat de zenderlijst is bijgewerkt. Gebeurd automatisch tijdens stand-by.
 
Het probleem bij mij is alleen dat alle zenders helemaal omgegooid worden. Kanalen 1 tot en met 12 doen het niet meer bijvoorbeeld. Alle zenders staan ineens op een totaal andere plek dan voorheen..
 
In het Set-Up menu van Philips kun je het automatisch bijwerken van zenders tijdens stand-by uitschakelen. Ook de melding dat de zenders zijn bijgewerkt kun je uitschakelen. Ontbreekt deze optie in de menu's, zorg dan dat de nieuwste software voor deze TV is geinstalleerd. Zie hiervoor Philips.com.
https://www.philips.nl/c-m/consumenten-ondersteuning

Bij enkele modellen, gaat zelfs het beeld aan om 6.00 uur 's morgens als deze zenders worden bijgewerkt.
Uiteraard kan ook de stekker uittrekken voorkomen dat er 's nachts ongewenste dingen gebeuren....
 
In het Set-Up menu van Philips kun je het automatisch bijwerken van zenders tijdens stand-by uitschakelen. Ook de melding dat de zenders zijn bijgewerkt kun je uitschakelen. Ontbreekt deze optie in de menu's, zorg dan dat de nieuwste software voor deze TV is geinstalleerd. Zie hiervoor Philips.com.
https://www.philips.nl/c-m/consumenten-ondersteuning

Bij enkele modellen, gaat zelfs het beeld aan om 6.00 uur 's morgens als deze zenders worden bijgewerkt.
Uiteraard kan ook de stekker uittrekken voorkomen dat er 's nachts ongewenste dingen gebeuren....

Bedankt NetJak. Ik ken deze mogelijkheid. Het blijft vreemd dat er dagelijks een melding komt. Voor de harmonisatie geen last van gehad. Misschien is het tijdelijk.
 
Het probleem bij mij is alleen dat alle zenders helemaal omgegooid worden. Kanalen 1 tot en met 12 doen het niet meer bijvoorbeeld. Alle zenders staan ineens op een totaal andere plek dan voorheen..

Bij mij enkel en alleen een melding van een bijgewerkte zenderlijst. Verder niets
 
Bedankt voor de antwoorden. Bij de installatie heb ik die alternatieve code gebruikt. Als ik de zenders weer bijwerk of opnieuw installeer staat alles ook weer goed.

Vanmorgen had ik weer helemaal geen melding en was alles goed. Gister had ik de melding wel en stond alles door de war. Zoals emilio al zei staan de HD kanalen dan ineens heel hoog. Kanalen 1 tot en met 12 doen het niet. Alle zenders staan dan op de verkeerde plek. Nadat ik ze dan weer heb bijgewerkt of opnieuw heb geïnstalleerd is het weer goed.

Ik zal even kijken naar de tips van Netjak als ik weer thuis ben. Wordt vervolgd..

Bedankt voor de reacties!
 
oplossing?

Hetzelfde probleem had ik ook: zenders van 1-12 weg, steeds weer. Oplossing: een 1.3 module in plaats van een 1.2.

Heb ik uit coulance vergoed gekregen door Ziggo. Moet wel klant blijven, maar nu het weer werkt is dat geen probleem.

Melding 'Zenderlijst bijgewerkt' verschijnt om de drie dagen ongeveer kort in beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan