• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zenders verwijderen en CI+

Berichten
518
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb in mijn huishouden 4 TV's die via CI+ 1.3 kijken. Bij enkele TV's merk ik dat het zappen veel sneller gaat wanneer ik een groot aantal van de zenders verwijder (ipv dat ik deze kanalen op 800-999 zet). Verwijderen is dus de beste optie. Alleen vraag ik mij af of ik bij het toevoegen van nieuwe kanalen door Ziggo, ik deze kanalen ook nog automatisch toegevoegd krijg op mijn TV? Ik heb namelijk niet zo'n zin om bij iedere keer dat een zender wordt toegevoegd, ik opnieuw de zenders moet zoeken en rangschikken.

Kan iemand mij hierop een antwoord geven?
 
Het hangt een beetje af van hoe je TV omgaat met wijzigingen die Ziggo doorvoert op het DTV platform. Normaal gesproken als je je TV hebt ingesteld via het homing kanaal van Ziggo (dus door je juiste frequentie en netwerk in te vullen) zal deze de wijzigingen die Ziggo doorvoert ook doorvoeren. Heb je sec een complete zender scan gedaan en daarna zelf een volgorde aangemaakt e.d. dan kan je er van uit gaan dat je TV wijzigingen niet op gaat pikken.
Bovenstaand verhaal is een "in de meeste gevallen" verhaal. Dit kan bij sommige TV's natuurlijk altijd anders geïmplementeerd zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb in mijn huishouden 4 TV's die via CI+ 1.3 kijken. Bij enkele TV's merk ik dat het zappen veel sneller gaat wanneer ik een groot aantal van de zenders verwijder (ipv dat ik deze kanalen op 800-999 zet). Verwijderen is dus de beste optie. Alleen vraag ik mij af of ik bij het toevoegen van nieuwe kanalen door Ziggo, ik deze kanalen ook nog automatisch toegevoegd krijg op mijn TV? Ik heb namelijk niet zo'n zin om bij iedere keer dat een zender wordt toegevoegd, ik opnieuw de zenders moet zoeken en rangschikken.

Kan iemand mij hierop een antwoord geven?

Kun je wat meer vertellen over welke toestellen je prewcifiek gebruikt en welke zenders je dan moet verwijderen zodat het zappen sneller gaat ?
 
Kun je wat meer vertellen over welke toestellen je prewcifiek gebruikt en welke zenders je dan moet verwijderen zodat het zappen sneller gaat ?

Het gaat om een Sony 32W655A en een Sony 40W705B. Beide TV's vinden nu automatisch de kanalen bij iedere update vanuit Ziggo, ook wanneer ik deze persoonlijk gerangschikt heb. Ze komen op het standaard Ziggo kanaal of op 900. Wanneer deze niet vrij zijn, dan komen ze op het eerste vrije kanaal na de SD kanalen.

Wanneer ik het gros van de kanalen verwijder, merk ik al een aanzienlijke verbetering. Een grote 'stoorzender' is bij mij Omroep Brabant. Wanneer ik dit kanaal (op beide TV's) op een laag kanaal plaats (onder de 30), lopen de TV's soms gewoon vast. Nu staat Omroep Brabant op 121, en daar loopt hij niet vast. Maar wanneer ik bijvoorbeeld Omroep Brabant laat aansluiten op een ander kanaal (111-120 is nu vrij), wordt de TV aanzienlijk trager.

De TV's zappen sneller wanneer ik alle radio, erotiek, chinees, turks en SD verwijder. Welke zenders specifiek de grootste stoorzenders zijn weet ik niet, behalve Omroep Brabant dus.
 
op 1 frequentie (bij kabel noemen ze dit ook wel een mux en bij satelliet heet het een transponder) zitten bij digitale tv en radio, meerdere zenders tegelijk.
je apparaat moet daaruit het juiste programma filteren, waarop je hebt afgestemd.
zappen gaat dan sneller als de nieuwe zender in dezelfde frequentie zit, als de zender waar je weg komt.
dan hoeft hij het nieuwe programma bijvoorbeeld niet opnieuw de decoderen als het een gecodeerde zender betreft.
het scheelt allemaal maar fracties van een seconde, maar het scheelt.
nog anders/meer wordt het als je ook nog schakelt tussen de verschillende platformen (sat, kabel, ether).
en daar zijn dan ook weer heel veel opties in. dan kan het wel oplopen tot seconden voor je beeld krijgt.
hoe meer zenders je in je lijst hebt, des te vaker zal je schakelen tussen meerdere frequenties.


omdat de regionalen ongecodeerd zijn, kan een standaard dvb-c tuner dit eigenlijk niet fout doen.
het enige dat in mij opkomt, is dat een tv kan vastlopen op een zender als de digitale info van de zender niet goed te verwerken is door de software van de tv.
meestal door verouderde software van een tv die niet meer technisch wordt ondersteunt door de fabrikant.
voldoende signaal is ook toch wel een vereiste, anders bevriest eea. ook.
 
Ik kan inmiddels zelf antwoord geven op de vraag, gezien de Ziggo Sport HD kanalen vandaag zijn toegevoegd.
 
Terug
Bovenaan