• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zenderlogo en omroeplogo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter otip
  • Startdatum Startdatum
Berichten
242
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een Panasonic TXP42 GT 30E. Dit is een Plasma Full HD tv. Daarom heb ik een HD box + dvr aangeschaft.
De zenderlogo van bijv Ned of RTL zenders staan iets uit de hoek,maar zap ik naar BCC HD of Discovery HD staan de logo's wel goed in de hoek. Wat kan het probleem zijn?
Ik wil nog even melden als ik bij tv instellingen(van de upcbox) kijk en het beeld veranderd veranderd niets aan me beeld,maar ik heb al van alles gedaan aan me instellingen van me tv,maar het lukt niet. Ik vind raar dat met bbc hd of zelfs film1 had wel het logo goed in de hoek staat.
 
Heb je geen zgn. auto format aan staan op je TV waardoor het beeld telkens wordt aangepast? Zo te horen lijkt het daarop. Zo ja zet het beeld eens vast op breedbeeld 16:9 en kijk dan eens of het beter gaat.
 
otip zei:
Ik heb een Panasonic TXP42 GT 30E. Dit is een Plasma Full HD tv. Daarom heb ik een HD box + dvr aangeschaft.
De zenderlogo van bijv Ned of RTL zenders staan iets uit de hoek,maar zap ik naar BCC HD of Discovery HD staan de logo's wel goed in de hoek. Wat kan het probleem zijn?
Ik wil nog even melden als ik bij tv instellingen(van de upcbox) kijk en het beeld veranderd veranderd niets aan me beeld,maar ik heb al van alles gedaan aan me instellingen van me tv,maar het lukt niet. Ik vind raar dat met bbc hd of zelfs film1 had wel het logo goed in de hoek staat.

Ik heb een Panasonic TX-P42VT30E en dit is simpel op te lossen.

Ga naar 'Beeld' --> 'Geadvanceerde Instellingen' in je Panasonic instellingen menu en zet '16:9 Beeldscan' of aan of uit. Voor SD en HD bronnen moet je dit apart doen. 1. Stem op een willekeurig SD kanaal af en zet 16:9 Beeldscan of aan of uit. 2. Stem op een willekeurig HD kanaal af en zet 16:9 Beeldscan of aan of uit. Meer hoef je niet te doen. Een keer voor SD bronnen instellen en een keer voor HD bronnen. Het toestel slaat de instellingen op voor alle SD en HD kanalen.

WP_000126.jpg


Als je 16:9 Beeldscan inschakelt mis de een deel van het beeld. Of je dat nou prettig vindt moet je zelf weten. Persoonlijk heb ik 16:9 Beeldscan voor SD zenders aangezet en voor HD zenders uitgezet.

Mediabox Instellingen:

WP_000127.jpg


Dicovery HD Showcase [16:9 Beeldscan uit, Full HD 1920x1080 zonder beeldverlies]

WP_000135.jpg


BBC HD [16:9 Beeldscan uit, Full HD 1920x1080 zonder beeldverlies]

WP_000134.jpg


Nederland 2 HD [16:9 Beeldscan uit, Full HD 1920x1080 zonder beeldverlies]

WP_000137.jpg
 
Bedankt voor de tip HP deskjet,maar is bij jouw ook zo dat bijv het rtl loge een paar centimeter van de kant is?Ik was gewend met me 32 inch (zonder hd) dat het logo strak in de hoek zit.

Update: Ik heb het gezien. Tis precies zelfde als bij mij. Niets aan de hand dus!!

Nogmaals duizend maal dank!!
 
Ja, dat is wel zo. Als je naar HD kanalen kijkt is het niet nodig 16:9 Beeldscan aan te zetten, anders mis je de rand van het beeld. Voor SD kanalen heb ik 16:9 Beeldscan aangezet, anders krijg ik op bepaalde kanalen soms streepjes bovenaan het beeld te zien.

Hieronder zie je hoe het logo verschuift wanneer 16:9 Beeldscan of aan- of uitgezet is en hoeveel beeld je verliest wanneer 16:9 Beeldscan aangezet wordt.

RTL 4 Standaard Definitie [16:9 Beeldscan aangezet]

WP_000138.jpg


RTL 4 HD [16:9 Beeldscan uitgezet]

WP_000139.jpg
 
De logos van BBC en Discovery staan iets meer links en omhoog dan van de Nederlandse omroepen bij een 32 inch valt dat niet zo op maar hoe meer inches het scherm groter wordt hoe meer dat gaat opvallen.
De logos van de nederlandse omroepen zijn ook minder bescheiden dan van BBC
 
cornelisvandenberg zei:
De logos van BBC en Discovery staan iets meer links en omhoog dan van de Nederlandse omroepen bij een 32 inch valt dat niet zo op maar hoe meer inches het scherm groter wordt hoe meer dat gaat opvallen.
De logos van de nederlandse omroepen zijn ook minder bescheiden dan van BBC

Ik wil jullie bedanken voor de hulp.
Ik was bang namelijk of het aan me toestelinstellingen lag.
Maar blijkbaar is alles in orde zo en valt mij ook op dat die logo van de Nederlandse omroepen zo groot zijn.
 
Terug
Bovenaan