Zender verspringt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebeetsma

Forum Gebruiker
Berichten
2
Vandaag merkte ik dat ik, als ik een zender wilde wijzigen met de cijfertoetsen van mijn afstandsbediening, ik wel op het scherm het cijfer zag, maar dat het beeld niet naar die zender verspringt. Tot nu toe, deed hij dat altijd wel. Ik kan wel gewoon de P + en - toetsen gebruiken, dus zo kom ik wel bij de juiste zender. Ik heb deze HD/PVR nu een jaar, dus dat is nog niet zo lang. Heeft één van jullie dit ook wel eens meegemaakt en is daar wat aan te doen?
 

Bogie

Forum Gebruiker
Berichten
80
Misschien heb je hem niet op de juiste favorietenlijst staan? Even op fav drukken en de juiste lijst activeren. Bij mij gaat hij er ook vaak vanaf, dat gebeurt vooral tijdens/na het gelijktijdig opnemen van 2 programma's.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

ebeetsma

Forum Gebruiker
Berichten
2
Zenders

Hoi Bogie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken, maar hij doet het bij alle zenders niet. Favoriete lijst of niet. Ik zie op het scherm bijv. de 4 van RTL staan als ik daar op mijn afstandsbediening op druk, maar daar gaat het scherm zelf dan niet naar toe. :cry:
 

Bogie

Forum Gebruiker
Berichten
80
Hmm, misschien ook maar een "harde reset" proberen dan? Ik ben dat zelf ook van plan vanwege de trage guide, maar ik weet niet zeker of mijn opnames dan worden gewist of niet. Daar heb ik ook nog een eigen vraag over openstaan hier op het forum.
 

Harem

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ook bij gaat sinds gisteren die Samsung C-7140 niet meer reageren op de toetsen, enkel via P+ en P- doet hij nog iets. Verder is ie plots sinds 1 januari de zenders 1 - 9 gaan herbenoemen in 01 - 09, want anders doen ze het niet. Sinds medio december krijgt hij soms geen verbinding meer met de harde schijf voor opnames. Dus als oplossing geboden: naar standaardinstellingen terugzetten en opnieuw aan je eigen voorkeuzes aanpassen. Dit is al de tweede sinds januari 2014 die dit probleem heeft. Daarvoor had ik een Humax DVR die helaas na 2,5 jaar plots de geest gaf. Je koopt dan een nieuwe, maar de klant is al lang niet meer Koning, want Ziggo kon destijds mij GEEN HUMAX leveren, waar ik om had gevraagd. Dus kreeg ik een Samsung die in Juli terug kon omdat de HDD niet meer aanspreekbaar was. Daarop na 2 weken een nieuwe Samsung gekregen, die in december dus dezelfde kuren kreeg.
Het enige wat Ziggo te bieden heeft is stuur hem terug dan gaan we hem repareren en krijgt U misschien de Samsung gerepareerd of een andere (nieuw/2e-hands) na verloop voor terug. Ik heb duidelijk aangegeven, dat ik absoluut geen SAMSUNG meer wilde, maar dat was niet te regelen vanuit de klantenservice. Waarvoor zitten ze daar eigenlijk....? Om de klant service te verlenen of de klant aan een lijntje te houden.
Toen ik aangaf dat ik er dan maar over denk om dan over te stappen op KPN of glasvezel, want ik ben het beu om met een steeds niet functionerend kastje opgescheept te zitten en dan een paar week geen kijkgenot te hebben, Daarop werd me alvast €30,= geboden voor dit ongemak. Maar daarop zat ik niet te wachten, ik wil gewoon geen probleem met hun systeem.
 

wjsteen

Forum Gebruiker
Berichten
103
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vandaag merkte ik dat ik, als ik een zender wilde wijzigen met de cijfertoetsen van mijn afstandsbediening, ik wel op het scherm het cijfer zag, maar dat het beeld niet naar die zender verspringt. Tot nu toe, deed hij dat altijd wel. Ik kan wel gewoon de P + en - toetsen gebruiken, dus zo kom ik wel bij de juiste zender. Ik heb deze HD/PVR nu een jaar, dus dat is nog niet zo lang. Heeft één van jullie dit ook wel eens meegemaakt en is daar wat aan te doen?

Heb dit ook gehad,als je naar Menu bij instellingen onder beeld instellingen gaat kan je Time-Out Infobalk instellen,
als hij onder de 3 seconden staat kreeg ik dit ook,bij 3 seconden en hoger was het bij mij over.
 

Harem

Forum Gebruiker
Berichten
4
zender verspringt enkel met up/down toets

Wjsteen: bedankt voor de tip. Eigenlijk zeg je, ga naar de standard instellingen en je hebt geen probleem.
Vorig jaar had ik die korte timebalk (1 sec) instellingen voor de ontvanger en toen was het geen enkel probleem. dit probleem begon pas dit jaar, sinds Ziggo overstapt op het UPVC netwerk, of misschien een gevolg van de Samsung update 645, dat die het probleem herintroduceerd?
En waarom moet ik plots vanaf 1 januari 2015 voor dit bovenstaande probleem begon voor de zenders 1 -9 die als 01 - 09 programmeren, voordat het werkt ?
 

wjsteen

Forum Gebruiker
Berichten
103
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wjsteen: bedankt voor de tip. Eigenlijk zeg je, ga naar de standard instellingen en je hebt geen probleem.
Vorig jaar had ik die korte timebalk (1 sec) instellingen voor de ontvanger en toen was het geen enkel probleem. dit probleem begon pas dit jaar, sinds Ziggo overstapt op het UPVC netwerk, of misschien een gevolg van de Samsung update 645, dat die het probleem herintroduceerd?
En waarom moet ik plots vanaf 1 januari 2015 voor dit bovenstaande probleem begon voor de zenders 1 -9 die als 01 - 09 programmeren, voordat het werkt ?

Vroeger al heel veel problemen met die Toko,vanmorgen gebeld met 1200 begint nu met 5 minuten wachttijd,daarna word je gelijkverbroken tot 3xtoe.

Nu weer geen Dolby op NPO HD 1,2,3 alleen Stereo!
 

wjsteen

Forum Gebruiker
Berichten
103
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Inmiddels al weer 8 dagen verder en nog steeds geen Dolby audio maar alleen Stereo op NPO 1,2,3, HD.

Het zijn toch geen amateurs of zo of heeft upc dit ook overgenomen dan zijn we nog niet klaar met de service,en dan krijg je dit te horen op 09-02-2015 per mail en dat was het.

Geachte heer/mevrouw van der Steen,


Op dit moment is er een algemene storing binnen het netwerk van Ziggo. sinds de wijziging in het netwerk kan het voor komen dat het beeld en geluid niet synchroon lopen op NPO1, 2 en 3. Deze storing is bekend en er word gewerkt aan een oplossing, excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Het verwachte einde is helaas nog niet bekend.
Onze excuses voor het ongemak.


Zodra het verwachte einde van de storing bekend is, leest u het op Storingen & Problemen.



Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.


Met vriendelijke groet,

Montijn, Rona
Medewerker Klantenservice




Wij kunnen een antwoord op deze e-mail niet beantwoorden. Wilt u reageren, stel uw vraag dan aan onze virtuele medewerkster Tess of gebruik het contactformulier op ziggo.nl/klantenservice.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan