• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zender van de maand Cultura24

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Donnerd
  • Startdatum Startdatum
D

Donnerd

UPC heeft een 'zender van de maand' kanaal (kanaal 14) normaliter zijn dat goede keuzes, maar dit maal slaat UPC de plank flink mis.
Cultura24 kan je immers via npo.nl en https://www.cultura.nl/ GRATIS bekijken.
Dit lokt mensen ook niet uit tot 'upgrades' van hun pakket.
 
Ik weet niet hoe dat bij jou werkt, Donnerd, maar als ik naar een mooi concert of een documentaire kijk op Cultura, zit ik toch het liefst op de bank voor de tv, en niet op mijn bureaustoel achter de pc. Dat laatste doe ik voor mijn werk al lang genoeg.
 
Paul4321 zei:
Ik weet niet hoe dat bij jou werkt, Donnerd, maar als ik naar een mooi concert of een documentaire kijk op Cultura, zit ik toch het liefst op de bank voor de tv, en niet op mijn bureaustoel achter de pc. Dat laatste doe ik voor mijn werk al lang genoeg.
Tegenwoordig kunnen computers worden aangesloten op TV's.
 
Cultura24 zit in het Royaal & HD.
Toch mooi dat mensen zonder dat abonnement nu de zender een maand lang kunnen kijken op hun Tv.
 
En daarbij komt nog niet iedereen heeft een TV met computeraansluiting of de behoefte de TV daarop aan te sluiten.
Ook niet iedereen gebruikt de computer en de TV op dezelfde manier of combineert het tot een entertainment center.

Men gaat vaak uit bij dergelijke veronderstellingen van het eigen gebruik maar dat is niet voor iedereen hetzelfde.
Het kan een aanvulling zijn maar is niet voor iedereen direct noodzakelijk.
Dat er meerdere mogelijkheden zijn is zeer prettig.
Ik vindt het juist prettig dat ik naar dergelijke zenders direct op mijn TV kan zappen of doorschakelen zonder de browser van de PC Smart TV of mediaplayer.
Ik kan gebruik maken van alle mogelijkheden en kies voor de meest comfortabele in dit geval mediabox en TV
 
Snap ook niet hoezo men dubbel wilt betalen voor zenders als Cultura24.
Cultura24 is een publieke omroep en krijgt daarom belastinggeld.
 
Dat is het nu eenmaal van rechtswege geregeld wat betreft de rechten via UPC is het nu eenmaal weder of her vertoning en daar moet voor betaald worden.
De omroep zal de rechten voor tv vertoning en eigen side inderdaad uit eigen gelden en inkomsten betalen
Want die rechten moeten nu eenmaal betaald worden ook daar staan brein stemra buma e.a stichtingen uit Hoofddorp voor de deur om te incasseren en de omroepen kunnen daar in ieder geval niet aan voorbijgaan.
Maar zal dit zeker niet doen voor UPC KPN of Ziggo die dus een en ander zelf moeten betalen en ja dat wordt doorberekend.
Cultura 24 maakt deel uit van het internet portal van de NPO en is geen zender inzake de omroepwet.
Je kunt wel zeggen ik heb er belasting voor betaald maar dat geld eigenlijk alleen voor de eerste vertoning.
Wat in dit geval betekent de reguliere uitzending.
Zelfs een geheel eigen productie is zeker sinds het N.O.B. niet meer bestaat niet geheel rechten vrij bij herhaling of weder vertoning.
 
Terug
Bovenaan