• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

zender storing ned1, ned2, ned3, net5, mtv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter warriejunior
  • Startdatum Startdatum
W

warriejunior

Beste,

Ik heb sinds anderhalve week last van de zenders Ned1, Ned2 en Ned3 die steeds haperend beeld of zwart beeld geven.
Het geluid is wel normaal te horen. Het heeft dus niets te maken met de sneeuwval, want het probleem heb ik al eerder.
Op het analoge circuit is het wel normaal te ontvangen.

Ik heb een abonnement met een Extra Mediabox, die extra mediabox staat in mijn kamer, waar deze storing zich bevindt.
De mediabox is al meerdere malen gereset.

Kan het zijn dat dit soort storingen zich voortzetten omdat je de mediabox bij een andere aansluiting een keer hebt ingesteld.
Mijn ouders hebben beneden namelijk een UPC Mediabox DVD/R Recorder die problemen had om een update te installeren, deze update kwam elke keer terug en de mediabox werd telkens uit gezet door zichzelf maar startte niet opnieuw op, wanneer de mediabox dan handmatig aangezet werd kwam de update na een aantal minuten wachten weer terug.
We hebben de helpdesk van UPC gebelt om dit na te vragen, bleek dat we een nieuwe mediabox nodig hadden, deze werd opgestuurd. In de tijd dat deze opgestuurd werd (5 werkdagen?) heb ik de extra mediabox die op mijn kamer stond even beneden geinstalleerd zodat we toch beneden tv hadden. Mijn mediabox (een dunne versie) kreeg toen ook te maken met enkele updates en heeft het toen ook even niet meer goed gedaan.

Toen de nieuwe mediabox recorder van mijn ouders binnen was heb ik deze zonder problemen kunnen installeren en hebben we sindsdien nog geen problemen ermee gehad, maar mijn eigen mediabox die ik weer boven wilde installeren kon eerst geen enkel kanaal meer vinden, signaal was er niet volgens het apparaat.
Ik heb hem nog een aantal keer naar de kanalen automatisch laten zoeken en na 3x lukte het wel om de zenders in te stellen. Toen even een dag of 3 nergens last van gehad, tot hij er een keer mee uitscheet en zonder pardon uitviel terwijl ik tv aan het kijken was (geen melding over updates oid.)
Ik heb de stroomstekker er even uit gehaald en het kastje ging zichzelf resetten/weer inschakelen. Sindsdien moet ik dat om de tijd doen en zijn de zenders NED1, NED2, NED3, niet meer goed te kijken.

Enige andere zender waar ik altijd al problemen mee heb gehad is Humor TV of was het Hilversum Best (iig. 1 van de twee, maar dit is het minst belangrijk).
Ook werkt mijn On Demand niet, maar dat zal bij mij liggen aan de versterker en het verdeel kastje die geen signaal kan terug sturen.

Ik wil nog wel even melden dat ik bij het verkrijgen van dit apparaat maanden terug geen enkele problemen heb gehad met dit probleem, waardoor ik dus niet graag een reactie hoop terug te krijgen dat het aan mijn bekabeling of versterkers etc. moet liggen, want waarom zou het dan ineens niet meer werken terwijl het altijd perfect heeft gewerkt. (Ik gebruik On Demand toch niet en als ik dat wil doe ik dat wel beneden.)

Ik zie graag serieuze reacties tegemoed.

Bvd.
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

Kun je eens naar je signaalwaarden kijken en die hier posten.

Zet de mediabox op Nederland 1, 2, of 3 en dan:
menu > instellingen > zoeken via netwerk > pin (indien niet zelf aangepast 0000) dan pijl naar rechts en ok drukken) > handmatig zoeken netwerk > ok
Je krijgt nu de sterktes te zien als balkjes en moet zelf even schatten hoeveel procent ze zijn.

Normale waarden:
Thomson mediaboxen: sterkte ± 70, kwaliteit 100
Pace mediaboxen: sterkte ± 100, kwaliteit 100
Philips (HDTV) mediaboxen: sterkte ± 70, kwaliteit 100
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

Een belangrijke vraag is altijd ook: hoe ziet je analoge signaal er uit op de boven-locatie.
Als deze niet in orde is, zal digitale televisie zijn werk ook niet goed kunnen doen. Controleer in dat geval de aansluitingen tussen beneden en boven en vervang (bij twijfel) oudere kabels door nieuwe of eventueel de aansluitmaterialen.

Als bepaalde analoge zenders slecht zijn en andere goed, geef dat er dan bij aan, inclusief welke regio je zit. Als je die langs de frequentielijst legt kun je in veel gevallen zelfs vertellen of er zich ergens een kabelbreuk voordoet
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

Het analoge signaal is altijd wat slapper geweest. Iets meer sneeuw.
Echter heb ik tot voor kort geen problemen gehad met de zenders Ned 1, Ned 2, Ned 3.

De signaal sterktes zijn nog geen enkele keer veranderd en staat altijd rond 80%. Bij alle drie de zenders.
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

Gister had ik ook haperingen op Net5, normaal is die zender altijd goed.
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

warriejunior zei:
Gister had ik ook haperingen op Net5, normaal is die zender altijd goed.

@warriejunior,

Zou je mij een pm kunnen sturen met je klantgegevens(postcode en huisnummer) dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

@Jordy-UPC, u heeft een PM ontvangen.
 
Re: zender storing ned1, ned3, ned3

en jordy ook al nieuws voor mij ;)
 
Sinds 3 dagen ook storingen op MTV.
 
Terug
Bovenaan