• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zender niet meer te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
512
Mijn vader heeft een samsung hd recorder de smt 7140 dacht ik en het volledige tv pakket met alle zenders dus.
Al sinds de migratie ergens in maart zijn er bepaalde zenders niet mer te zien waaronder Animal planet en bijna alle bbc's en nog paar meer dacht discovery.
Alles aan gesloten met Hirsman kabels vanaf de aansluiting in de huiskamer.

Als hij Animal planet op zet krijgt die de mededeling deze zender zend niet uit.
De ander zenders die het niet doen blijven of zwart of met een code.
Vreemde is wel dat de programma info er wel onder in beeld verschijnt.

Wat kan het zijn en zou een monteur uitkomst kunnen bieden.
 
De kans is groot dat je ergens instraling hebt op je installatie in huis. Kijk ook goed of de connectoren, splitters en/of wandcontactdozen in orde zijn. Dit kan je een hoop kosten besparen voordat je een monteur besteld.
 
Hij gebruikt geen splitters of wat dan ook.
De afstand van aansluitdoos naar ontvanger is nog geen anderhalve meter.
 
uitgang Samsung decoder ook aansluiten met een goed afgeschermde coax naar de tv.


berrie.
 
Neem aan dat je bedoelt het zwarte snoer wat er standaard bij zit naar de tv dat je ook analoog kan kijken?
Rest is die aangesloten met hdmi.
 
Maar die zwarte kabel is antennekabel voor analoog en die heeft niets te maken met digitaal.
Voor digitaal is de HDMI kabel dus wat nou het punt is van ber00000-6 snap ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel apart het is de meegeleverder hdmi kabel bij de Samsung.
Misschien andere hdmi kabel eens uit proberen?
 
Dit soort storing zit niet in de HDMI kabel maar haast altijd in het traject vanaf AOP tot Box.
Hoogst zelden in de eerdere aanvoer, gevoelige punten AOP andere wandcontactdozen kabels en de connectoren van deze kabels en evt. splitters.

Hirschman is een goede kabel maar ook daar kan wel eens door slijtage of ander ongemak iets kapot gaan.

Ik heb zelf ook Hirschman bekabeling maar loop ze toch na bij een storing en vervang ze zo om de 3 a 4 jaar in ieder geval.

In 99 % van de storingen kan ik het zelf oplossen en heb maar heel zelden UPC of zoals nu het nu is Ziggo nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Hirshman kabels zijn gloednieuw die in de huiskamer gebruikt worden. Op mijn aanraden want eigenlijk wilde mijn vader dat niet en ja verder liggen rommelen van punt in meterkast tot daar waar kabel de huiskamer binnen komt kan mijn vader niet en ook beetje link in een huurwoning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan