• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zelfstandig resetten UBEE modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

njhabermehl

Sinds gisteren heb ik ineens het probleem dat de Ziggo wifi modem UBEE EVW320B zich zelfstandig reset.

Tegenwoordig hangt het halve huishouden aan het thuisnetwerk, en alles loopt via deze router.
Heel vervelend als dit tijdens mijn (thuis)werk gebeurd , VPN valt dan weg, en alles moet opnieuw opgestart worden.
Vandaag zit ik een film via wifi te kijken en de router reset zich 3x in een film van anderhalf uur.....
film afgelopen en ik wil kijken of er bekende storingen zijn bij Ziggo...
en weer een reset

Op dit moment werkt ie weer prima...
Help :giveup: please, ik weet het ff niet meer.

oh ja... is al een tijdje van de 220Volt geweest.....
 
weet je zeker dat de juiste adapter gebruikt word? hij moet 2A zijn! een te lichte adapter zorgt voor modem uitval..
 
?? welke adapter ??

in de muur is de aansluiting vervangen, en vanaf dat punt een data / radio-tv splitter (ook ziggo) data gaat direct de modem in met coax en schroefaansluiting DTV en radiogeluid blijven in tact als modem reset.
signaal in de muur lijkt mij dan goed.

Setje draait al even op deze configuratie, alleen opvallend 2 dagen achterelkaar met storing.

Vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen.
 
Adapter is het ding wat de Ubee van stroom voorziet :rolleyes:
 
OK, die is met de doos meegekomen, mag aannemen dat het sinds installatie goed is gegaan, nu ineens niet ??

Wat mij nu wel opvalt....

Het LEDje van wifi, knipperde vroeger als er data verstuurd werd.
Nu niet meer, blijft normaal fel branden,....

Ik vermoed een firmware-update via de kabel..
Gisteren en tot 12.00 uur vandaag weer probleemloos
 
23-11 16:15 weer een spontane reset, geen internet.
Was net youtube aan 't kijken :-(
 
Zelfstandige reset van de UBEE

Ik heb al een jaar last van de zelfstandige resets van de UBEE, zeker 1x per week en nooit midden in de nacht.
In het begin probeerde de helpdesk dat de fout bij mij lag. Maar na lang aandringen heb ik ergens in Mei 2012 een andere wifi/modem/router gehad, helaas weer UBEE. De monteur vertelde ook tussen neus en lippen door dat mijn coax naar de router te lang was (5mtr). Ik had nu een stuk minder uitval 1x per 3 weken en begon er mee te leven.
Helaas in Oktober werd het weer bal, eens in de 2 dagen down. Na een belletje met de helpdesk bleek het weer aan mij te liggen want de coax was te lang......als de monteur zou komen en het zou eraan liggen dan had ik voorrijkosten. Was wel lekker om zo in de hoek te worden gedrukt.
Ik heb nu de orginele 50cm coax er tussen en de router valt nog steeds uit.

Is er iemand met hetzelfde probleem?
 
Ja veel mensen hebben er last van. Ik toevallig niet, maar er zijn gevallen waar een 2a voedingsadapter het probleem oplost. Zie ook deze topic.

Dit is trouwens wel echt een Ubee probleem, bij Cisco's hoor je dit nooit.
 
Ik had nu een stuk minder uitval 1x per 3 weken en begon er mee te leven.
Helaas in Oktober werd het weer bal, eens in de 2 dagen down.

Is er iemand met hetzelfde probleem?

Hier hetzelfde probleem.
Maar dan ietsjes erger. Uitval en reset is hier ca 30 keer per dag. Soms iets minder en soms nog vaker.
Ben bezig om over te stappen naar andere provider.
 
Er is een software update voor de evm3200 geweest die bij sommige mensen er voor zorgt dat het modem telkens reset.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan