• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zelfde abo --> goedkoper? Oh nee, toch niet

Berichten
70
Was laatst bezig voor de buurvrouw om haar classic abo te moderniseren. UPC gebeld, kon inderdaad veel goedkoper. Prima, zo gezegd zo gedaan.

Nu ik u toch aan de lijn heb, kan ook mijn abo goedkoper? Ja meneer, een tientje. En er veranderd verder niets? Nee meneer, alles blijft hetzelfde maar wordt € 10 goedkoper.

Paar dagen later bevestiging in de mail en ja hoor, foutje...

Ipv mijn HDTV DVR royaal ga ik naar HDTV Starter...

Uiteraard niet mee eens, gebeld en na wat gebabbel is de boel teruggedraaid. Ik krijg weer HDTV DVR Royaal, en ga toch € 5,- minder betalen dan voorheen. Prima deal dus. Tenminste, dat zegt mevrouw UPC. Ok, zal wel, we zullen zien. Netjes: de gesprekskosten zullen worden gecrediteerd.

Kijk nu net op mijn upc, en daar is nog niets veranderd. Kan zijn, ik belde woensdag. Wat ik wel zag en erg van schrok dat de opzegtermijn een nieuwe ingangsdatum heeft gekregen!!! Omdat ik dus mijn abo heb aangepast (wat ik niet wilde, wilde alleen goedkoper) wordt dit gezien als een nieuw abonnement!

Ik hoop dat UPC zo slim is alles terug te draaien, inclusief de originele opzegtermijn. Ik houd u op de hoogte!

Afkoopvrijdata
Digitale TV - Starter HDDVR: 26-10-2011
Afkoop mogelijk tegen betaling van 12 maandbedragen.
Fiber Power 25: 26-10-2011
Afkoop mogelijk tegen betaling van 12 maandbedragen.
 
Als je minder wilt betalen, krijg je een ander pakket, dat betekend inderdaad een nieuw abbonement met een nieuw jaarcontract.
 
0059099 zei:
Als je minder wilt betalen, krijg je een ander pakket, dat betekend inderdaad een nieuw abbonement met een nieuw jaarcontract.

Zucht...

Er is mij verzekerd dat er niets zou veranderen, alleen dat het € 10,- goedkoper kon. Dat blijkt nu dus niet te kloppen, en wordt de boel teruggedraaid. In de nieuwe situatie wordt mijn abo toch nog € 5,- goedkoper dan voorheen. Dit betekenT geen ander pakket en geen nieuw abo en geen nieuw jaarcontract.
 
diggler zei:
In de nieuwe situatie wordt mijn abo toch nog € 5,- goedkoper dan voorheen. Dit betekenT geen ander pakket en geen nieuw abo en geen nieuw jaarcontract.

Zo kan jij het wel zien, maar juridisch gezien zit dit toch anders in elkaar.

Jij hebt een contract afgesloten voor een jaar, met een daarbij behorende prijs.
Op een gegeven moment kom jij er achter dat je dezelfde producten kunt krijgen, maar tegen een andere prijs. Jij geeft zelf aan dat je dat liever hebt. Het gevolg is dat jij op dat moment toch echt een nieuwe overeenkomst aangaat. Zelfde product, ander contract.
 
Tot op heden geen nieuws. Nog steeds standaard-abo dus.

Wil erg graag dat e.e.a. volledig wordt teruggedraaid, incl. originele opzegtermijn. Kan iemand hier van UPC dat regelen? Thx
 
Oke ik begrijp je punt. Echter ten eerste is dat je kan blijven schreeuwen dat je het er niet mee eens bent dat je een nieuw contractduur in gaat, maar dat heeft zeer waarschijnlijk geen zin. Hoe je het ook went of keert, dit zijn de voorwaarden. Tevens is dit ook bekend bij de meeste UPC klanten. Dit is ook duidelijk terug te vinden op de website van UPC.

Zoals ik al aangaf, begrijp ik wel je punt. Dit had diegene aan de telefoon inderdaad moeten aangeven.

Indien je erachter bent gekomen dat de pakketten goedkoper kunnen uitpakken via deze website, dan heb je niet goed gelezen. Ook op deze website staat duidelijk aangegeven dat je een nieuw contract aangaat van een jaar.

Ten tweede vind ik dat je op een volwassen manier tegen de personen moet praten die je hier in dit draadje aan het helpen zijn. In plaats van hun grammatica te corrigeren. Zoals je dat hieronder doet.

diggler zei:
Zucht...

Er is mij verzekerd dat er niets zou veranderen, alleen dat het € 10,- goedkoper kon. Dat blijkt nu dus niet te kloppen, en wordt de boel teruggedraaid. In de nieuwe situatie wordt mijn abo toch nog € 5,- goedkoper dan voorheen. Dit betekenT geen ander pakket en geen nieuw abo en geen nieuw jaarcontract.

Succes.
 
izpeezy zei:
Oke ik begrijp je punt. Echter ten eerste is dat je kan blijven schreeuwen dat je het er niet mee eens bent dat je een nieuw contractduur in gaat, maar dat heeft zeer waarschijnlijk geen zin. Hoe je het ook went of keert, dit zijn de voorwaarden. Tevens is dit ook bekend bij de meeste UPC klanten. Dit is ook duidelijk terug te vinden op de website van UPC.

Zoals ik al aangaf, begrijp ik wel je punt. Dit had diegene aan de telefoon inderdaad moeten aangeven.

Indien je erachter bent gekomen dat de pakketten goedkoper kunnen uitpakken via deze website, dan heb je niet goed gelezen. Ook op deze website staat duidelijk aangegeven dat je een nieuw contract aangaat van een jaar.

Ik ben er niet via de website achter gekomen. Zoals vermeld had ik de UPC aan de lijn vanwege de buurvrouw, en na dit correct te hebben afgehandeld voeg ik terloops of mijn abo ook niet goedkoper kon (omdat de buurvrouw € 45,- per maand ging besparen). UPC-medewerker zei dus ja, met een tientje. Op mijn uitdrukkelijke vraag of er verder niets ging veranderen heeft zij positief geantwoord. Dubbel fout dus, er zijn twee dingen wèl veranderd; mijn abo is van royaal teruggeschroefd naar standaard én is de opzegtermijn verlengd. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens!

izpeezy zei:
Ten tweede vind ik dat je op een volwassen manier tegen de personen moet praten die je hier in dit draadje aan het helpen zijn. In plaats van hun grammatica te corrigeren.

Dat mag jij vinden. Op mijn beurt vind ik dat jij op jouw beurt precies hetzelfde doet door mij daarop te wijzen ;)
 
Zojuist maar weer es gebeld met UPC, blijkt ook nog es dat mijn internet is teruggeschroefd van 30 mbps naar 25 mbps!

zucht...
 
Dat heet een nieuw contract voor alles-in-één... Nu heeft UPC bij mij meestal het nadeel van de twijfel, maar in jouw geval vermoed ik dat het toch echt aan een gebrekkige manier van communiceren aan jouw kant zit.
 
0059099 zei:
Dat heet een nieuw contract voor alles-in-één... Nu heeft UPC bij mij meestal het nadeel van de twijfel, maar in jouw geval vermoed ik dat het toch echt aan een gebrekkige manier van communiceren aan jouw kant zit.

Ik ben erg benieuwd waarom je dit vermoeden hebt?
 
Terug
Bovenaan