• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zeer wisselende signaalkwaliteit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter anconakip
  • Startdatum Startdatum
Ik zou dit niet weten, maar op welke manier kun je signaalsterkte testen zoals in jou filmpje?
 
Dat staat toch te lezen op de TV? :).

[Opties] -> [Horizon Mediabox] -> [Diagnostiek] -> [Signaalsterkte Digitale TV] en zie daar, het bewuste scherm.

En anders misschien eens het volgende topic doorlezen?

Horizon - De menu structuur op TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij hebben dit probleem ook en de helpdesk gebeld. De signaalkwaliteit moet 100% en stabiel zijn. Bij ons wisselt dit tussen de 80 en 100%. Woensdag 24-10 komt een monteur langs om te kijken wat het probleem is.

Grtz
Olie66
 
Ik zie dit ook, maar alleen op Ned 3.
Bij alle andere zenders blijft de signaalkwaliteit op uitstekend staan.
 
Die schommeling bij signaalkwaliteit is hier ook.
Telkens tussen 80 en 100.

Box 2 heeft dat probleem totaal niet.
 
Blijkt maar weer eens dat een signaalkwaliteit van constant 100% nodig is om de box goed te laten werken.
Hier "schommelt" de kwaliteit dan ook niet.
 
anconakip zei:
Bij mijn Horiz\on box heb ik sinds de laatste update een zeer wisselende signaalkwaliteit. Hierbij ook veel last van blokjes en stilstaand beeld.

https://www.dropbox.com/s/p5rp8nm5zrklv4q/2012-10-19%2020.46.22.3gp

Monteur is gepland voor 7 november. Nog even geduld dus.
Maar hebben jullie ondertussen een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

hier exact hetzelfde., Gevolg veel stilstaand beeld. Maar soms ook totaal niet en dan kan ik een avond zonder 1 hapering kijken.. heel apart.

UPC gebeld, komt nu ook hier gratis een monteur, had ik gelukkig nog recht op..Want men vroeg ik of de box op de AOP wilde aansluiten rechtstreeks. Dit is hier een heel karwei gezien ruimte plus het feit dat vorig jaar een UPC monteur alles hier met versterker en nieuwe WCD heeft aangesloten…dus mijn inziens ligt het idd aan het signaal of de box die er niet goed mee omgaat.

Ben benieuwd..
 
Hier precies hetzelfde verschijnsel gehad. Dus alles even bekeken en toen bleek dat de signaalkwaliteit van lage band (frequenties tot ongeveer 550 MHz) uitmuntend was, bij de middenband (550 - 750 MHz) het tegenovergestelde met zeer matige signaalkwaliteit. In de hoge band (750+ MHz) signaalkwaliteit Goed. Hier was al een monteur geweest en het signaal was volgens hem prima in orde.

Versterker vervangen door een splitter en wat schetst mijn verbazing, signaalkwaliteit is nu overal uitstekend. Alleen signaalsterkte is overal wat afgenomen en dan met name juist in de lage band. Om moedeloos van te worden.

Met andere woorden ik denk dat de versterker het signaal in de middenband te veel versterkte waardoor de tuner van de Horizon overstuurd werd. In de lage band was het juist ideaal. Zonder versterker is het eerder andersom. Aangezien signaalkwaliteit in wezen belangrijker is ga ik nu verder optimaliseren zonder de versterker. Ik vind het alleen wel een beetje vreemd dat de nieuwe mediabox (Horizon) nog gevoeliger is voor een optimaal signaal dan de oude mediaboxen. Ook vreemd is dat het pas na de laatste firmware-update is gaan doen.
 
Terug
Bovenaan