• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

zeer slecht wifi bereik cisco epc3925

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

frans66

Ik weet het...het zoveelste topic over slecht wifi bereik, maar zowat alle topic doorgelezen, en ik kom er niet uit.

Sinds lange tijd maar weer eens actief op zoek naar een oplossing voor mijn slechte wifi bereik.
Ik gebruik hier het welbekende cisco epc3925 modem/router, en het signaal komt maar net op de 1e verdieping.
Alles al geprobeerd, modem verplaatsen, stoorzenders afschermen etc.
Ondertussen ook al eens een tp-link repeater geprobeerd, dat hielp wel iets, maar nog niet naar tevredenheid.

Vandaag maar een sitecom N750 X6 aangeschaft omdeze achter de cisco te plaatsen, in de hoop dat we dan wel voldoende signaal krijgen door heel het huis.

Mijn vraag is simpel, ik ben een complete noob op gebied van aansluiten/instellen van een extra router achter de cisco.
Heb al gelezen dat vial de klantenservice de routerfunctie kan worden uitgeschakeld, en deze wordt overgenomen door de nieuwe sitecom.
Is er ergens een stap voor stap tutorial te vinden hoe ik dit moet doen, Wat moet ik instellen, wanneer moet de routerfunctie worden uitgeschakeld(voor of na installatie sitecom), hoe installeer ik de nieuwe router etc?
Graag wel in jip en janneke taal.
kortom, ik heb hierbij hulp nodig.
Alvast bedankt!
 
De nieuwe router aan de Cisco hangen met de utp kabel(uitgang waar je een vaste pc op aansluit)
De nieuwe router installeren volgens de handleiding(beste met een vaste kabel aan je pc) en het draadloos activeren
Als dat goed werkt kun je eerst het draadloos van de Cisco uitzetten
Werkt het dan nog goed,dan kun je Ziggo bellen en de routerfunktie uit laten schakelen
De Cisco funktioneert nu alleen nog als signaal doorgever,de rest via je nieuwe router(vast en wifi)

Klaar:lol:

Zo heb ik het gedaan met mijn Netgear WNDR 3800 (dualband)
Wifi tot achter in de tuin ( en volle bak op de 2e etage) op het 2,4 ghz kanaal
40 mb draadloos op het 5 ghz kanaal met mijn Ipad 3 (alles in 1 plus 60 mb)
 
Heb de router aan de praat, maar er zit nog ergens iets niet goed, heb ik het idee.

Aangesloten via kabel vanaf cisco maar sitecom en de stappen doorlopen die ziggo op haar site zelf aangeeft.
https://www.ziggo.nl/#klantenservic...annen/stappenplan-router-achter-router-cisco/

Ik had alles werkend, en overal vol bereik in huis. Tijdje aan het prutsen geweest op diverse laptops/ipads/telefoons om te kijken of de verbinding stabiel bleef........nee dus.
verbinding vloog er regelmatig uit, alles herstart.
Wifi uitgezet van het cisco modem, nu lijkt alles stabiel, maar de snelheden zijn nog dramatisch, met name het grote verschil hierin.
De ene keer keurige ping van 19ms en down 50 to 60 mbit/s, de andere keer ping 220ms en een downsnelheid van 15 tot 20 mbit/s.(ziggo speedtest)

Iemand nog suggesties hoe allesbeter te krijgen?
 
Zoals ook al in een ander topic aangegeven:

Ik had hetzelfde probleem, een werkelijk waardeloze draadloze verbinding met de EPC 3925, steeds weer moeten resetten van het apparaat om überhaupt een verbinding te krijgen die werkte (ook al gaf die aan dat de verbinding perfect was) ook de helpdesk van Ziggo kon geen hulp bieden...

Daarna zelf aan het spelen gegaan met de instellingen en nu draait die al wekenlang perfect waarbij ik ook draadloos de beloofde snelheid haal.
Wat heb ik veranderd:

Wireless > Basic settings
- Wireless network: Enable
- Wireless configuration: Manual
- Network mode: B/G/N Mixed
- Radio Band: Enabled 2,4 Ghz
- Channel width: Standard - 20 Mhz channel
- Standard channel: 11

Wireless > Wireless security
- Wireless Security Mode: WPA - personal (!!)
- Encryption: AES

WPA - personal is noodzakelijk omdat de 'hogere' WPA instellingen schijnbaar voor problemen zorgen, daarbij is WPA personal voor thuis gebruik ruim voldoende.
De rest van de router/modem alles standaard laten staan.

Succes...
 
Voorlopig ben ik er uit.
De routerfunctie laten uitschakelen via de klantenservice(ook goed bereikbaar......NOT)
Redelijk verhitte discussie gehad met de medewerker over het falen van ziggo om een degelijke fouter aan te bieden die doet waar ziggo mee adverteerd...juist draadloos internet in en om het hele huis.

Nadat de routerfunctie uitgeschakeld was, de sitecom op de meest gunstige plaats bevestigd, en sindsdien een topverbinding.
Wel nog even van kanaal veranderd, het standaardkanaal van sitecom (11) is erg druk hier.
Ben gelukkig af van die brakke cisco waarbij ik veel last had van een lage snelheid en veel uitval van internet voor een paar minuten.
Probleemoplosser moest dan de netwerkadapter opnieuw instellen, en dan had ik weer inet, of ik moest de cisco opnieuw opstarten.
Tot nu toe met de sitecom is het signaal zeer stabiel en geen uitval meer.

Op de benedenverdieping haal ik nu draadloos de volledige snelheid (55 tot 60), 1 etage hoger en op zolder wat minder, maar daar zit ik niet mee, er wordt toch niet echt veel gedownload.
Ook op zolder nu een volledig signaal.

Mag dus een slotje op dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan