• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ZDF Digitaal

Dat is leuk nieuws!!
Hier werkt het ook :)

Per 1-1-08 heeft MTV Networks ook de muziek kanalen naar AC3 gebracht.
Zie https://nl.kingofsat.net/pack-mtv.php
;)
 
Freaks zei:
Per 1-1-08 heeft MTV Networks ook de muziek kanalen naar AC3 gebracht.
Zie https://nl.kingofsat.net/pack-mtv.php
;)

Idd staat dat bij King of Sat. Ik heb 7 verschillende MTV's in het CDS pakket + de 2 VH1's, maar bij geen van die kanalen zit op dit moment een Dolby 5.1 geluidsspoor.

Dus ............???

Groeten, Alfons
 
Ook via de schotel werkt het niet!
Ik heb de juiste frequentie en de symbole rate maar geen AC3!
Ik denk dat het nog niet werkt :-\
 
Hoe kan ik hiervan profiteren? Ik heb een mediabox dvr. Ik heb nu de dvr via scart met de tv verbonden, en het geluid van de tv via scart + rood/zwarte tulp-stekkertjes met m'n dolby surround set. Is dat de goeie manier? Ik zie op de dvr wel een dolby digital out uitgang (één zwart tulpstekkertje) maar m'n surround set heeft niet zo'n ingang. Wel een optisch digitale ingang. Is hiervoor een oplossing?
 
Als selecteer ik DD 5.1 Duits op ARD en ZDF (WDR heeft dit niet?), springt mijn decoder gewoon op stereo. Dus niet alles in DD 5.1, maar als hij op die track staat dan zal hij wel automatisch op DD overgaan als er wel word uitgezonden in DD 5.1?

Er is nu een sportprogramma bezig op ZDF, had wel verwacht dat dat 5.1 geluid had.
 
Denizz zei:
Als selecteer ik DD 5.1 Duits op ARD en ZDF (WDR heeft dit niet?), springt mijn decoder gewoon op stereo. Dus niet alles in DD 5.1, maar als hij op die track staat dan zal hij wel automatisch op DD overgaan als er wel word uitgezonden in DD 5.1?

Er is nu een sportprogramma bezig op ZDF, had wel verwacht dat dat 5.1 geluid had.

Op dit moment zit er wel bij het ZDF Dolby 5.1 geluid. En nee, het is een apart geluidspoor. Je zult zelf moeten kijken of er Dolby uitgezonden wordt. Hij springt niet automatisch over. Natuurlijk kun je hem op dat spoor zetten. Als er Dolby is, springt hij vanzelf aan. Maar als je naar een ander kanaal zapt, of hem uit zet, staat hij weer op het normale geluidsspoor.

En voordat men begint te mopperen over die UPC box: dit is normaal. Via de schotel gaat het bij ARD en ZDF op dezelfde manier.

Groeten, Alfons
 
Ruim 10 jaar geleden was het al mogelijk om bij de duitse zenders te kiezen voor het originele geluid of het na gesynchroniseerde. Het lijkt me dat dit juist vandaag de dag een hele normale optie zou moeten wezen maar ik krijg nu al weer jaren lang alleen nog maar het na gesynchroniseerde geluid. Heel vreemd vind ik dat ..... ???
 
Terug
Bovenaan