• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zappen Mediabox DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rentreck
  • Startdatum Startdatum
R

rentreck

Hallo

Misschien is hier al een topic van maar ik wordt nu wel een beetje gek van onze box hier >:(

De box die wij hebben is een Thomson DCI6000 die tijdens het zappen elke keer weer terug springt naar RTL4 ook gebeurd het wel dat er tijdens het zappen de box zelf maar gaat zappen en loopt heel snel alle zenders af totdat je op de UPC button drukt
Ik heb echt van alles geprobeerd maar het helpt gewoon niet ( stekker eruit , harde reset , geforceerde update , langzamer zappen enz)

Wie weet wat dit probleem kan zijn ?
Alvast bedankt ;)
 
rentreck zei:
Hallo

Misschien is hier al een topic van maar ik wordt nu wel een beetje gek van onze box hier >:(

De box die wij hebben is een Thomson DCI6000 die tijdens het zappen elke keer weer terug springt naar RTL4 ook gebeurd het wel dat er tijdens het zappen de box zelf maar gaat zappen en loopt heel snel alle zenders af totdat je op de UPC button drukt
Ik heb echt van alles geprobeerd maar het helpt gewoon niet ( stekker eruit , harde reset , geforceerde update , langzamer zappen enz)

Wie weet wat dit probleem kan zijn ?
Alvast bedankt ;)


Misschien zit knop 4 op 1 of andere manier vast?
 
dvanhul zei:
Misschien zit knop 4 op 1 of andere manier vast?


Nee dit is niet de afstandsbediening is ook grondig schoongemaakt

bedankt voor het meedenken :)
 
Hallo,

Wij hebben de UPC media box nu al enige tijd en hebben jammer genoeg hetzelfde probleem als dat jij hebt. Bij ons zapt ie alleen altijd naar RTL 5. Veder hetzelfde automatisch zappen, na een programma op pauze te hebben gezet en weer op play te drukken overspringen naar een andere zender etc. Inmiddels hebben we een nieuwe UPC media box, maar het probleem blijft. Ook met een andere afstandsbediening (logitech symphony) nog steeds drama en het lijkt met de dag erger te worden. UPC zegt zelf het probleem niet te herkennen en ondernemen verder geen actie.

Is het probleem bij jou inmiddels al opgelost?

Ik hoor graag van je!

Groet,

Rutger
 
Heel af en toe heb ik dit fenomeen hier ook. Hier is het RTL 5. Het komt echter niet vaak voor, dus ik ervaar het niet als irritant.
 
Fabrieksinstellingen al teruggezet ;)?

menu>instellingen>fabrieksinstellingen (pincode 0000) en dan hier even je activeringscode zoeken.
 
Hoi,

Helaas hebben wij dit probleem ook.
Gebeurt niet echt vaak, maar is toch wel storend.
Fabrieksinstellingen terug zetten help niet, dit hebben wij al een aantal keer geprobeerd.
Trouwens, ook onze box springt dan naar RTL-5.
Waarschijnlijk misschien toch een software bug.
Aan de afstandsbediening ligt het ook niet, wij hebben 2 upc afstandsbedieningen, en het gebeurt bij beide.
Vroeger met de gewone thompson en pace box hadden wij dit niet.

Groetjes,

Ron
 
Hier hetzelfde probleem. Hij springt bij ons ook steeds terug naar RTL 5. Gaat ook automatisch zappen en zapt soms ontzettend traag. UPC gebeld en deze gaven aan dat het aan onze verbinding lag. Het trage zappen kan ik dan nog wel begrijpen, maar dat hij overgaat naar RTL 5 is dan moeilijk te slikken.
 
Same here, en dat is pas sinds dat irri rode knop verhaal op de RTL zenders.
Als je van RTL4 naar RTL5 zapt, springt hij regelmatig terug op 4, en na 3x drukken eindelijk eens naar 5.
Maar dat ligt natuurlijk aan de kabels, de verbinding of aan mij ;)
 
@All,

We hebben dit probleem eerder onderzocht.

Zouden jullie allemaal een PM kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? En een korte beschrijving van het probleem?

Ik ga dan kijken wat kunnen doen om het op te lossen.

Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan