V
Vos1
"Zaken" doen met Ziggo.....?!
Voorheen hadden wij een abonnement bij Ziggo voor internet á 29,95 en een TV basis abonnement á 15,90....Telefonie betrokken we via KPN.
Vorige maand -na wat wikken en wegen- het KPN tel.lijntje opgezegd en bij Ziggo een abonnement genomen op een alles in een plus pakket á 49,95: TV-Internet én Telefonie dus....
De medewerker van Ziggo, waarbij we dit abonnement afsloten, melde ons, -zoals trouwens óók op de website stond vermeld- dat we daarbij een gratis digitale ontvanger toegestuurd zouden krijgen.
Toen er hedenmorgen -door Ziggo- ruim €80,- van de rekening was afgeschreven zag ik geen direct verband tussen de eerder gemaakte (financiële) afspraken met Ziggo én dit bedrag, dus maar eens gebeld met de klantenservice....Dat verliep alsvolgt:
M= medewerker, K= klant
M: "Dit bedrag is afgeschreven vanwege de digitale ontvanger"
K: 'Hoezo, deze was toch gratis?'
M "Ja, dat is wel zo, maar U moet dit bedrag zien als een soort van tegoed, waaruit toekomstige rekeningen worden betaald"
K: Los van het feit dat ik dit een hele vreemde gang van zaken vind, is ons daar helemaal niets over verteld,..bovendien is de term gratis -waar jullie zelf mee schermen- toch vrij duidelijk en ik 'stel dan ook voor' om dat bedrag maar zo snel mogelijk terug te storten en over te gaan op de normale facturering, zoals vooraf met jullie is overeen gekomen.
M: "Nou, dat zal niet direct gaan"
K: 'Hoe bedoelt U? Jullie handelingen gaan m.i in tegen de gemaakte afspraken en sowieso ben ik er niet van gediend dat er ongevraagd bedragen van mijn rekening worden afgeschreven en daar achteraf door jullie dan een "mooi verhaal" bij wordt verzonnen!'
M: "Tja, ik begrijp Uw standpunt...ga er dan maar mee aan de slag, maar het kan al met al wel een maand duren voor U het bedrag terug hebt.
Tot zover. Voor de duidelijkheid wil ik nog even vermelden; altijd keurig op tijd mijn rekeningen te hebben betaald en dus niet als wanbetaler o.i.d. te boek sta. Wat mij betreft valt deze manier van zaken doen dan ook onder het kopje 'wanbeleid' en ik vraag me af of er meer mensen zijn die met dit soort van praktijken geconfronteerd zijn....
Voorheen hadden wij een abonnement bij Ziggo voor internet á 29,95 en een TV basis abonnement á 15,90....Telefonie betrokken we via KPN.
Vorige maand -na wat wikken en wegen- het KPN tel.lijntje opgezegd en bij Ziggo een abonnement genomen op een alles in een plus pakket á 49,95: TV-Internet én Telefonie dus....
De medewerker van Ziggo, waarbij we dit abonnement afsloten, melde ons, -zoals trouwens óók op de website stond vermeld- dat we daarbij een gratis digitale ontvanger toegestuurd zouden krijgen.
Toen er hedenmorgen -door Ziggo- ruim €80,- van de rekening was afgeschreven zag ik geen direct verband tussen de eerder gemaakte (financiële) afspraken met Ziggo én dit bedrag, dus maar eens gebeld met de klantenservice....Dat verliep alsvolgt:
M= medewerker, K= klant
M: "Dit bedrag is afgeschreven vanwege de digitale ontvanger"
K: 'Hoezo, deze was toch gratis?'
M "Ja, dat is wel zo, maar U moet dit bedrag zien als een soort van tegoed, waaruit toekomstige rekeningen worden betaald"
K: Los van het feit dat ik dit een hele vreemde gang van zaken vind, is ons daar helemaal niets over verteld,..bovendien is de term gratis -waar jullie zelf mee schermen- toch vrij duidelijk en ik 'stel dan ook voor' om dat bedrag maar zo snel mogelijk terug te storten en over te gaan op de normale facturering, zoals vooraf met jullie is overeen gekomen.
M: "Nou, dat zal niet direct gaan"
K: 'Hoe bedoelt U? Jullie handelingen gaan m.i in tegen de gemaakte afspraken en sowieso ben ik er niet van gediend dat er ongevraagd bedragen van mijn rekening worden afgeschreven en daar achteraf door jullie dan een "mooi verhaal" bij wordt verzonnen!'
M: "Tja, ik begrijp Uw standpunt...ga er dan maar mee aan de slag, maar het kan al met al wel een maand duren voor U het bedrag terug hebt.
Tot zover. Voor de duidelijkheid wil ik nog even vermelden; altijd keurig op tijd mijn rekeningen te hebben betaald en dus niet als wanbetaler o.i.d. te boek sta. Wat mij betreft valt deze manier van zaken doen dan ook onder het kopje 'wanbeleid' en ik vraag me af of er meer mensen zijn die met dit soort van praktijken geconfronteerd zijn....