• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

z3i wordt nu gecapt op 4mbit/s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter frankd2008
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

frankd2008

(het lijkt net of)z3i wordt gecapt op 4mbit/s

ik heb 4 lijnen van Ziggo en 8 van eweka
en ik heb nu (maandag avond 18:30) een constante snelheid van 4 mbit/s
vanmorgen was dat nog 27 mbit/s
hoe kan dat :evil::evil::evil:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hulp verwacht met je probleem zou je beter iets meer informatie kunnen plaatsen ;)

Om te beginnen: Hoe is het in huis aangesloten (draadloos, met kabel, met router), en hoe zit het met de PC? Gecontroleerd op virussen en spyware bijvoorbeeld?

Voor zover bij mij bekend zijn er geen capaciteitsproblemen in Delft.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) PPC; 240x320; MDA Vario/2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
 
hoe kan dat :evil::evil::evil:
Waar is je bewijs voor deze uitspraak?

Er is op dit forum stellig verklaard dat er NIET gecapped wordt op welke verbinding dan ook. Dus ik vind het dan uitermate storend dat mensen bij wie de verbinding even slecht is, gelijk het woord 'capped' gebruiken zonder fundamentele bewijzen.
 
ok ok

het bewijs: de speedtest
ik ga al weken 's avonds en in het weekend niet sneller dan 4 of 5 mbps
op newsleecher zie ik dan een bijna rechte lijn bij het downloadgrafiekje
en "lijkt" het net of er wordt geknepen
spyware of een virus is het niet omdat ik 's morgens en in het begin van
de middag wel met volle snelheid kan downloaden 27 Mbps
misschien is het een virus dat alleen 's avonds actief is :lol::lol:
mijn payserver is eweka
ik wil niemand boos maken hoor ik baal er alleen van dat de downloadsnelheid niet constant is
 
misschien is het een virus dat alleen 's avonds actief is :lol::lol:

Ja klopt. Dat virus heet "drukte".
Vermoedelijk is er een capaciteitsprobleem in jouw wijk of regio. Op dit moment worden alle gebieden opgewaardeerd dus ik neem aan dat het bij jou ook nog moet gebeuren. Als je tijdens de 'spitsuren' ook vanaf de speedtests een tragere snelheid haalt dan tijdens rustige uren is het capaciteit in je regio. Zijn speedtests wel goed, maar alleen 1 (news) server die achterblijft, dan is de capaciteit van die server zelf vaak te klein. Dat hoeft dan niet aan ziggo te liggen.

Ik vraag me af hoe de payservers volgend jaar zullen presteren. Als er abbo's van 80Mbit zijn voor veel mensen kunnen die het maar moeilijk bijbenen. Als er tienduizenden mensen elk met 80Mbit downloaden is dat bijna niet meer te behappen voor zo'n payserver. Die zullen dan wel een maximum snelheid gaan invoeren denk ik.
 
bedankt voor je antwoord

Ja klopt. Dat virus heet "drukte".
Vermoedelijk is er een capaciteitsprobleem in jouw wijk of regio. Op dit moment worden alle gebieden opgewaardeerd dus ik neem aan dat het bij jou ook nog moet gebeuren. Als je tijdens de 'spitsuren' ook vanaf de speedtests een tragere snelheid haalt dan tijdens rustige uren is het capaciteit in je regio. Zijn speedtests wel goed, maar alleen 1 (news) server die achterblijft, dan is de capaciteit van die server zelf vaak te klein. Dat hoeft dan niet aan ziggo te liggen.

Ik vraag me af hoe de payservers volgend jaar zullen presteren. Als er abbo's van 80Mbit zijn voor veel mensen kunnen die het maar moeilijk bijbenen. Als er tienduizenden mensen elk met 80Mbit downloaden is dat bijna niet meer te behappen voor zo'n payserver. Die zullen dan wel een maximum snelheid gaan invoeren denk ik.

de speedtests zijn even snel als mijn downloadsnelheid op usenet
eweka gaat al tot 40Mbit/s
maar bij zulke snelheden heb je ook een nieuwe router en een nieuwe pc nodig denk ik
 
de speedtests zijn even snel als mijn downloadsnelheid op usenet
eweka gaat al tot 40Mbit/s
maar bij zulke snelheden heb je ook een nieuwe router en een nieuwe pc nodig denk ik

Je zal vast niet de enige zijn op de wijkcentrale die aan het downloaden is... als er nog 100 mensen zijn die met 20Mbit zitten te downen dan blijft er weinig over he :).... misschien gebruikt je buurman je draadloze netwerk wel in de avond zonder dat je het weet?? hehe :schater:
 
Je zal vast niet de enige zijn op de wijkcentrale die aan het downloaden is... als er nog 100 mensen zijn die met 20Mbit zitten te downen dan blijft er weinig over he :).... misschien gebruikt je buurman je draadloze netwerk wel in de avond zonder dat je het weet?? hehe :schater:

het is gewoon de capaciteit het gaat nu 's avonds al een stuk beter
soms wel 20 Mbit/s maar ook nog vaak 4 Mbit/s of minder
soms kan je 's avonds helemaal niet downloaden
dus gewoon downloaden in de ochtend dan gaat ie met 27.4 Mbit/s
dat is mijn max nu, ook als ik de router loskoppel en direct download
jammer dat de snelheid nog steeds niet constant is
en ik heb geen wireless ouderwets he
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan