Yes, eindelijk, een incassobureau

R

Rene1

Ja hoor, daar lag dan eindelijk de brief van UPC.
Te betalen na opzegging.
Of ik maar even (voor de twee gratis maanden Digital tv) € 451.90 wil betalen.
Dat was dus in guldens fl. 995,86.
Denk dat ik ook gratis diensten ga leveren, leverd heel wat geld op. :P

Op uw verzoek hebben wij de diensten die u van UPC afnam, beëindigd. Wij herinneren u eraan dat u ons nog een bedrag schuldig bent van € 451.90. Wij verzoeken u dringend het openstaande bedrag per direct over te maken door middel van de aangehechte acceptgiro.

Wij wijzen u erop dat uw vordering op 18/11/02 wordt overgedragen aan een incassobureau indien betaling uitblijft. Alle kosten die daar uit voortvloeien zullen voor uw rekening komen.

U heeft mogelijk UPC apparatuur in uw bezit, bla bla bla 0900-1580

Nah, ik wens ze veel succes maar ik reageer hier al niet meer op.
Ik wacht lekker totdat dat incassobureau contact opneemt.
Wie weet komt het wel tot een rechtzaak, lachen joh.

Ze kunnen mij toch niets maken, ik heb van alles een bewijs.

Ik hoop maar één ding, dat ze mij niet afsluiten van Chello, maar dat zien we vanzelf.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Suc6
smile.gif
puh2.gif
 
A

Agnes

Ook zo'n duidelijke rekening?2 blaadjes,op het ene staat een heel ander eindbedrag dan op het andere?
Met een rechtzaak zou je mazzel hebben.Of je moet er zelf eentje beginnen.
Eerst krijg je nog bericht van een incassoburo, dan misschien nog eentje, dan komt de deurwaarder,dan krijg je een brief van UPC, dat ze je ( ik doe ff een gooi) per 23 december 2002 gaan afsluiten.
Die brief is gedateerd 16 december 2002, word je afgesloten op 19 december 2002.
Kan ook allemaal 2 maanden later gebeuren.
Hou een digitaal dagboek bij,stuur het bv dan op naar PC Magazine...die zijn gèk op dit soort verhalen.
Sterkte en succes toegewenst,zal wel lukken met jouw instelling.
Het blijft een feest met sjello.Tis net de Surpriseshow.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

Rene1

Ook zo'n duidelijke rekening? 2 blaadjes, op het ene staat een heel ander eindbedrag dan op het andere?

Nee, in mijn geval staan er wel dezelfde bedragen op.
Wel is het zo dat er volgens dat lijstje wel bedragen zijn verwerkt maar dat zal wel te maken hebben met een correctie die ze ooit hebben doorgevoerd.

Nou Agnes,

Gezien de wijze waarop je met de data's omspringt heb je al vaker met dit bijltje gehakt. ;D
 
A

Agnes

Kan je die correcties helemaal terughalen?Begrijp je het ook, hoe ze er aan komen?
Dan het volgende:
Die data hebben betrekking, op met wat jij eventueel kan verwachten.
Keej dan... een echt voorbeeldje:
Kennis heeft al sinds december vorig jaar spookrekeningen.
Ik zal je besparen, wat hij allemaal moest doen en heeft gedaan.
Uiteindelijk: begin oktober van dit jaar een brief: u wordt op 17 oktober a.s. afgesloten.
Hij weer als een speer weer naar dat UPC centre, niet in onze stad, 34 km verderop.Met een tas vol bankafschriften:IK HEB ALLES BETAALD!!!!
Goed meneer, we maken het voor u in orde.
Op 14 oktober : geen internet, geen kabel tv, geen telefoon meer.
Dàt bedoel ik dus met de data.
Het was geheel op jou gericht, aangezien het begint met een incassoburo...en die brief heb jij dus binnen.Vandaar dat ik jouw situatie even plaatste naar december 2002.Kan net zo goed februari 2003 worden...bij jou...of nooit, dan heb je mazzel.
Ik wil nog wel meer voorbeelden geven, voorbeelden zat.
Maar ik hoop, dat het zo duidelijk is.
(datum>meervoud=data...jeetje, ik ben echt een kniesoor, maar tis niet slecht bedoeld van me hoor)
 
Topicstarter
Topicstarter
R

Rene1

Kan je die correcties helemaal terughalen? Begrijp je het ook, hoe ze er aan komen?

Nee, die kan ik dus niet terughalen.
Ik heb destijds contact gehad met iemand van de afdeling betalingen en die zou het allemaal in orde maken.
I.p.v. de hele rekening te vernietigen heeft zij alleen 3 maanden abon. kosten eraf gehaald.
Maar het maakt mij ook niet uit hoe ze het hebben gedaan.
Al gooien ze er € 2000,-- bovenop. :P
Gratis is bij mij nog steeds gratis, njente, nada, noppes, etc, etc.

Qua data snap ik het nu.

Iemand eigenlijk al eens een deurwaarder op bezoek gehad?
Zijn die een beetje aardig? :P
 
K

kroko

Ik zit in exact hetzelfde schuitje, alleen heb er ook nog eens een advocaat achteraan...ik wens je veel succes met deze praktijken van upc. Ze willen van mij bijna 600 euro terwijl ik mijn abonnement al sinds april 2002 beeindigd heb.

grtjs kroko
 
A

Agnes

RENE:
Een deurwaarder is natuurlijk aardig.Al kijktie nog zo zuur, daar moet JIJ doorheenkijken.Misschien komt die man net van een rotklus vandaan, dus biedt hem gelijk een kopje koffie aan en stel hem op zijn gemak....zie je het voor je???Maar ik meen het.
Zolang jij hem vriendelijk tegemoet treedt,is er echt niks aan de hand.En een deurwaarder handelt echt niet gelijk...hij zal je boeltje niet meenemen hoor...helemaal als hij/zij de naam van UPC hoort.
Daar komt nog bij:ze zijn de aanmaningen en de ellende van UPC gewend.
Bij die eerder genoemde kennis ging de man echt lachend de deur uit...en onverrichterzake.Niks aan de hand, hij kon ook niks doen.
Nog even dit: jij hebt kontakt gehad met de afdeling betalingen?
Dat zit in Velp en een callcentre(helpdesk) maakt zich er meestal erg makkelijk vanaf, door Velp de schuld te geven.
Kan ook wel kloppen, er is daar, ik meen in april/mei van dit jaar,de hele administratie vernieuwd.Met als gevolg dat ik bijvoorbeeld ineens een nieuw abonnee was, terwijl ik al bijna 3 jaar chello internet heb.
En nu ik het bericht van kroko lees...kan dus wel allemaal kloppen.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

Rene1

Hoi Agnes,

dus biedt hem gelijk een kopje koffie aan en stel hem op zijn gemak

Hij/zij zal het (helaas?) met een glaasje cola moeten doen. :P

hij zal je boeltje niet meenemen hoor

Hahaha, krijgt hij/zij zelfs de kans niet voor. ;D

Nog even dit: jij hebt kontakt gehad met de afdeling betalingen?

Nee.
Dat wil zeggen, ik heb gewoon naar Helmond opgebeld (een normaal nummer dus), daar loop je dan helaas al gelijk vast bij de beveiling maar deze vrouw zei dat er twee dagen later iemand zou zijn van de afdeling Digital TV.
Ze kon wel een terugbelverzoek indienen.
Ik kon zelfs een tijd afspreken.
Op de desbetreffende dag, een kwartier te vroeg ging de telefoon over en een mevrouw vroeg naar Dhr. Rasputin.
Nou, ik heb al heel veel variaties gehad op mijn achternaam maar deze slaat alles.
Gelukkig was ik zo wakker om te vragen wie zij was en dat bleek dus dat telefoontje te zijn dat ik verwachte. (was helemaal geschokt, ze belde daadwerkelijk terug :o)
Deze vrouw werkte voor de afdeling betalingen en zij zou alles in orde maken. (niet dus)

Kroko,

Ik doe verder helemaal niets meer, drijf het lekker op de spits.
Heb al zat aan mijn eigen leven zonder dit gezeik.
Heb vandaag wel naar TROS Radar gebeld.
Ik kreeg te horen dat ze vorige week zijn platgebeld over UPC, maar wat er mee gaat gebeuren konden ze mij helaas niet vertellen.
Sterkte ermee en denk eraan dat je de kosten niet uit het oog verliest. (en dat je ze terugkrijgt!!!)
 
K

kroko

Een deurwaarder wordt in dienst genomen door, in dit geval UPC, het maakt ze echt niet uit of je een goed verhaaltje hebt of niet. Zij worden simpelweg betaald om geld te innen.
Dus die kop koffie klinkt lekker, maar ik denk dat het weinig uitmaakt....

Hey rene,
ik ken het gevoel ja, het heeft me al veel energie gekost om steeds te mailen, faxen, bellen etc etc....
Je krijgt echt een soort onmacht gevoel, omdat ze jou bedreigen met een deurwaarder terwijl zij fout zitten. Het nadeel is dat een deurwaarder wettelijk (naar ik dacht) gelijk heeft en zelfs de politie erbij kan halen om bij jou binnen te komen. Nedeland heeft duidelijk een krom rechtssysteem....hoe kan het zijn,dat terwijl jij als consument niets verkeerd doet, een bedrijf als upc dit soort wanpraktijken erop na houdt...???
Ik wens je nogmaals sterkte en hopelijk komt het ooit goed, zonder deurwaarder en meer van dat gezeik.....

Mzzl kroko
 
Bovenaan