Xbox LIVE verbinding valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JasperO

Ik ben onlangs verhuist en ben toen van Solcon naar Ziggo overgestapt. Ik heb een Ziggo Alles-In-1 Plus abonnement (60 Down / 6 Up MB/s). Het probleem doet zich voor sinds 3 september, de dag dat het abonnement is afgesloten.

Op de Xbox360 wordt ik gemiddeld om het uur 'disconnect' van Xbox LIVE. Soms 3 uur lang niet, soms 2x achter elkaar in 15 minuten. Nadat de verbinding is weggevallen, is deze weer hersteld in 30 seconden. Ik heb al uren research gedaan naar wat het probleem is en heb al meerdere keren Ziggo gebeld. Er is ook al een monteur langs geweest.

Laatst is mij opgevallen dat de kabel die 'uitvalt' een blauw lampje laat zien. Iemand van Ziggo heeft mij verteld dat dit of aan het modem, of het draad, of het apparaat ligt. Ik heb verschillende draden geprobeerd in verschillende poorten met en zonder splitter er tussen. Alle geteste mogelijkheden werken niet.

Zodra mijn internet uitvalt op de Xbox360 en ik direct daarna weer probeer te verbinden, krijg ik de Errorcode: 8015190E. Deze wordt door de Xbox LIVE Support pagina herkent als 3 verschillende fouten.

1. Wis cache bestanden. Geprobeerd op beide Xbox'en en werkt niet.
2. Profiel is geblokkeerd, controleer e-mail. Profiel is niks mee aan de hand. Deze is voor als je profiel helemaal niet kan verbinden.
3. Service fout. Xbox360 op de WiFi doet het prima.

Op verschillende fora wordt gezegd dat er een internetconflict kan optreden zodra er meerdere apparaten aanstaan, maar het probleem doet zich ook voor wanneer alleen mijn Xbox360 is aangesloten en geen enkel ander apparaat (zowel draad als draadloos).

Ik heb dus al een aantal keren telefonisch contact gehad met Ziggo. De verschillende medewerkers hebben een scan gedaan door het modem voor Error codes. Er waren ook een aantal medewerkers bij die claimden dat het doen van die scan helemaal niet mogelijk is, beetje raar.
Er was dus vanavond een medewerker die zei dat er heel wat Error codes gevonden waren, wat gewoon is, maar dat geen daarvan er voor konden zorgen dat het internet wegviel. Hij zei dat ik, zodra het internet uitvalt, ik de tijd moet noteren en terug moet bellen zodat hij de Error code kan vinden van dat tijdstip. Nu is het internet na het bellen weer 2x uitgevallen, en heb ik weer contact opgezocht met Ziggo. Ik kreeg een jongen aan de lijn die er volgens mij niet veel zin in had. Hij vertelde mij dat het aan het draad of apparaat moet liggen. Na lang uitleggen dat dat waarschijnlijk niet zo is, toch geprobeerd. Op zijn advies heb ik een directe kabel verbinding van mijn Xbox360 naar het modem gelegd, maar hij is zojuist weer verbroken.

De oorzaak ligt dus niet bij: Bekabeling, splitter of de 2 Xbox360's zelf.
Is het dan: Modem OF settings van de Xbox360?


Overige informatie:
Storingen in de wijk: Nee.
Modem: Ubee EVW320b Wi-Fi modem
Xbox360 Errorcode (vlak nadat verbinding wegvalt): 8015190E


Na de research ben ik er achter gekomen dat dit probleem erg schaars is, behalve de laatste 4 weken (Dus het probleem was eerst nooit, sinds 4 weken wel). Op het Xbox.com forum is iemand uit de VS met hetzelfde probleem, en op helpmij.nl is een Nederlander met hetzelfde probleem. Beide hebben hetzelfde probleem, beide in de afgelopen 2 weken, en dezelfde Ubee modem.
Helpmij: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/790581-Xbox-maakt-geen-verbinding-code-8015190E
Xbox Forum: https://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/9/t/1606900.aspx?PageIndex=1

Iedere ondersteuning/help is welkom.
Bedankt.
 
Begin eens met die (brakke) firewall in de router uit te zetten.
Je zegt nog iets over lampjes, vallen er nog lampjes uit ? Veranderd dat lampje van groen (gb verbinding) naar blauw (100 Mpbs verbinding) ?
 
tja...das lastig...ik heb het wel voor mekaar gekregen, maar dat was na lang zeuren....
 
Hier exact dezelfde situatie!
Overgestapt naar ziggo met een ubee modem.
Ik heb 2 xboxen en beide bekabeld aangesloten, kabels zijn vervangen, ook draadloos geprobeerd. Alle stappen op de officiële fora geprobeerd.
Krijg vaak een disconnect of foutcode als ze beide online komen en zijn. Soms wilt het wel een tijd goed gaan maar vaker niet. Met name met gta v....

Heb de router herstart, portforwards ingesteld en alle andere voorgestelde opties...

Is het jou gelukt om je modem om te ruilen en is het daarmee verholpen?
 
Ik heb het zelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Zelfs iemand ingehuurd met verstand van zaken, maar mocht helaas nog niet baten. Hij heeft het mac adres van mijn xbox vastgezet in het ziggo modem+router-in1. Nu werkt de verbinding beter op WIFI dan bedraad. Bedraad valt ie direct weg, WIFI speelt redelijk.

Ik heb wel als advies gekregen om een goede router te kopen en ziggo te vragen de routerfunctie van mijn modem volledig af te sluiten. Iemand ervaring mee?

Voornamelijk issues in GTA 5, maar dat komt ook omdat dat vrijwel het enige spel is dat ik speel... :wink:
 
Hier exact dezelfde situatie!
Overgestapt naar ziggo met een ubee modem.
Ik heb 2 xboxen en beide bekabeld aangesloten, kabels zijn vervangen, ook draadloos geprobeerd. Alle stappen op de officiële fora geprobeerd.
Krijg vaak een disconnect of foutcode als ze beide online komen en zijn. Soms wilt het wel een tijd goed gaan maar vaker niet. Met name met gta v....

Heb de router herstart, portforwards ingesteld en alle andere voorgestelde opties...

Is het jou gelukt om je modem om te ruilen en is het daarmee verholpen?

Ik heb het zelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Zelfs iemand ingehuurd met verstand van zaken, maar mocht helaas nog niet baten. Hij heeft het mac adres van mijn xbox vastgezet in het ziggo modem+router-in1. Nu werkt de verbinding beter op WIFI dan bedraad. Bedraad valt ie direct weg, WIFI speelt redelijk.

Ik heb wel als advies gekregen om een goede router te kopen en ziggo te vragen de routerfunctie van mijn modem volledig af te sluiten. Iemand ervaring mee?

Voornamelijk issues in GTA 5, maar dat komt ook omdat dat vrijwel het enige spel is dat ik speel... :wink:

Ik heb 1½ geleden bij Ziggo gepushed voor een nieuw modem. Er bleek een onherkenbare fout in het modem te zitten die er voor zorgde dat het moden constant uitviel. De monteur is langs geweest en heeft echter geen fouten gevonden bij een test. Na lang door pushen is het Ubee moden vervangen voor een Cisco.

Het internet via het Cisco moden is 6 weken vlekkeloos gegaan. Het internet was prima 'steady' en viel niet weg en werd niet slomer. Echter sinds 2 weken doet het probleem zich weer in zekere mate voor. Zo'n 2-4 keer per dag valt het internet uit, maar sommige dagen ook niet. Ik heb er persoonlijk nog niet veel last van gehad aangezien ik niet/nauwelijks online gespeeld heb (Singleplayer maar wel verbonden met Xbox LIVE.)

Ik raad jullie beiden dus aan om door te pushen bij Ziggo om het Ubee modem in ieder geval de veranderen voor een Cisco modem. Een router is ook geen slecht idee, dan raad ik een Speedtouch aan van circa €40.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan