J
JasperO
Ik ben onlangs verhuist en ben toen van Solcon naar Ziggo overgestapt. Ik heb een Ziggo Alles-In-1 Plus abonnement (60 Down / 6 Up MB/s). Het probleem doet zich voor sinds 3 september, de dag dat het abonnement is afgesloten.
Op de Xbox360 wordt ik gemiddeld om het uur 'disconnect' van Xbox LIVE. Soms 3 uur lang niet, soms 2x achter elkaar in 15 minuten. Nadat de verbinding is weggevallen, is deze weer hersteld in 30 seconden. Ik heb al uren research gedaan naar wat het probleem is en heb al meerdere keren Ziggo gebeld. Er is ook al een monteur langs geweest.
Laatst is mij opgevallen dat de kabel die 'uitvalt' een blauw lampje laat zien. Iemand van Ziggo heeft mij verteld dat dit of aan het modem, of het draad, of het apparaat ligt. Ik heb verschillende draden geprobeerd in verschillende poorten met en zonder splitter er tussen. Alle geteste mogelijkheden werken niet.
Zodra mijn internet uitvalt op de Xbox360 en ik direct daarna weer probeer te verbinden, krijg ik de Errorcode: 8015190E. Deze wordt door de Xbox LIVE Support pagina herkent als 3 verschillende fouten.
1. Wis cache bestanden. Geprobeerd op beide Xbox'en en werkt niet.
2. Profiel is geblokkeerd, controleer e-mail. Profiel is niks mee aan de hand. Deze is voor als je profiel helemaal niet kan verbinden.
3. Service fout. Xbox360 op de WiFi doet het prima.
Op verschillende fora wordt gezegd dat er een internetconflict kan optreden zodra er meerdere apparaten aanstaan, maar het probleem doet zich ook voor wanneer alleen mijn Xbox360 is aangesloten en geen enkel ander apparaat (zowel draad als draadloos).
Ik heb dus al een aantal keren telefonisch contact gehad met Ziggo. De verschillende medewerkers hebben een scan gedaan door het modem voor Error codes. Er waren ook een aantal medewerkers bij die claimden dat het doen van die scan helemaal niet mogelijk is, beetje raar.
Er was dus vanavond een medewerker die zei dat er heel wat Error codes gevonden waren, wat gewoon is, maar dat geen daarvan er voor konden zorgen dat het internet wegviel. Hij zei dat ik, zodra het internet uitvalt, ik de tijd moet noteren en terug moet bellen zodat hij de Error code kan vinden van dat tijdstip. Nu is het internet na het bellen weer 2x uitgevallen, en heb ik weer contact opgezocht met Ziggo. Ik kreeg een jongen aan de lijn die er volgens mij niet veel zin in had. Hij vertelde mij dat het aan het draad of apparaat moet liggen. Na lang uitleggen dat dat waarschijnlijk niet zo is, toch geprobeerd. Op zijn advies heb ik een directe kabel verbinding van mijn Xbox360 naar het modem gelegd, maar hij is zojuist weer verbroken.
De oorzaak ligt dus niet bij: Bekabeling, splitter of de 2 Xbox360's zelf.
Is het dan: Modem OF settings van de Xbox360?
Overige informatie:
Storingen in de wijk: Nee.
Modem: Ubee EVW320b Wi-Fi modem
Xbox360 Errorcode (vlak nadat verbinding wegvalt): 8015190E
Na de research ben ik er achter gekomen dat dit probleem erg schaars is, behalve de laatste 4 weken (Dus het probleem was eerst nooit, sinds 4 weken wel). Op het Xbox.com forum is iemand uit de VS met hetzelfde probleem, en op helpmij.nl is een Nederlander met hetzelfde probleem. Beide hebben hetzelfde probleem, beide in de afgelopen 2 weken, en dezelfde Ubee modem.
Helpmij: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/790581-Xbox-maakt-geen-verbinding-code-8015190E
Xbox Forum: https://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/9/t/1606900.aspx?PageIndex=1
Iedere ondersteuning/help is welkom.
Bedankt.
Op de Xbox360 wordt ik gemiddeld om het uur 'disconnect' van Xbox LIVE. Soms 3 uur lang niet, soms 2x achter elkaar in 15 minuten. Nadat de verbinding is weggevallen, is deze weer hersteld in 30 seconden. Ik heb al uren research gedaan naar wat het probleem is en heb al meerdere keren Ziggo gebeld. Er is ook al een monteur langs geweest.
Laatst is mij opgevallen dat de kabel die 'uitvalt' een blauw lampje laat zien. Iemand van Ziggo heeft mij verteld dat dit of aan het modem, of het draad, of het apparaat ligt. Ik heb verschillende draden geprobeerd in verschillende poorten met en zonder splitter er tussen. Alle geteste mogelijkheden werken niet.
Zodra mijn internet uitvalt op de Xbox360 en ik direct daarna weer probeer te verbinden, krijg ik de Errorcode: 8015190E. Deze wordt door de Xbox LIVE Support pagina herkent als 3 verschillende fouten.
1. Wis cache bestanden. Geprobeerd op beide Xbox'en en werkt niet.
2. Profiel is geblokkeerd, controleer e-mail. Profiel is niks mee aan de hand. Deze is voor als je profiel helemaal niet kan verbinden.
3. Service fout. Xbox360 op de WiFi doet het prima.
Op verschillende fora wordt gezegd dat er een internetconflict kan optreden zodra er meerdere apparaten aanstaan, maar het probleem doet zich ook voor wanneer alleen mijn Xbox360 is aangesloten en geen enkel ander apparaat (zowel draad als draadloos).
Ik heb dus al een aantal keren telefonisch contact gehad met Ziggo. De verschillende medewerkers hebben een scan gedaan door het modem voor Error codes. Er waren ook een aantal medewerkers bij die claimden dat het doen van die scan helemaal niet mogelijk is, beetje raar.
Er was dus vanavond een medewerker die zei dat er heel wat Error codes gevonden waren, wat gewoon is, maar dat geen daarvan er voor konden zorgen dat het internet wegviel. Hij zei dat ik, zodra het internet uitvalt, ik de tijd moet noteren en terug moet bellen zodat hij de Error code kan vinden van dat tijdstip. Nu is het internet na het bellen weer 2x uitgevallen, en heb ik weer contact opgezocht met Ziggo. Ik kreeg een jongen aan de lijn die er volgens mij niet veel zin in had. Hij vertelde mij dat het aan het draad of apparaat moet liggen. Na lang uitleggen dat dat waarschijnlijk niet zo is, toch geprobeerd. Op zijn advies heb ik een directe kabel verbinding van mijn Xbox360 naar het modem gelegd, maar hij is zojuist weer verbroken.
De oorzaak ligt dus niet bij: Bekabeling, splitter of de 2 Xbox360's zelf.
Is het dan: Modem OF settings van de Xbox360?
Overige informatie:
Storingen in de wijk: Nee.
Modem: Ubee EVW320b Wi-Fi modem
Xbox360 Errorcode (vlak nadat verbinding wegvalt): 8015190E
Na de research ben ik er achter gekomen dat dit probleem erg schaars is, behalve de laatste 4 weken (Dus het probleem was eerst nooit, sinds 4 weken wel). Op het Xbox.com forum is iemand uit de VS met hetzelfde probleem, en op helpmij.nl is een Nederlander met hetzelfde probleem. Beide hebben hetzelfde probleem, beide in de afgelopen 2 weken, en dezelfde Ubee modem.
Helpmij: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/790581-Xbox-maakt-geen-verbinding-code-8015190E
Xbox Forum: https://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/9/t/1606900.aspx?PageIndex=1
Iedere ondersteuning/help is welkom.
Bedankt.