• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wrtn160n v2

Berichten
31
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste mensen graag hulp bij mijn probleem. De genoemde router bezit ik nu een jaar. Tot voor een paar weken terug werkt het toestel keurig en goed. Op heden heb ik bij het opstarten van mijn computers
steeds een probleem met mijn internetverbinding. Inmiddels heb ik mijn UPC gevraagd of er moeilijkheden/storingen zijn met de verbindingen.
Volgens de provider werk het allemaal goed. De router heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen, nieuwe firmware geïnstalleerd, instellingen geprobeerd, weer terug naar de fabrieksinstellingen en ga maar door. Tot op heden is alleen de oplossing om de stroom van het toestel af te halen en na een seconde of 20 de router weer in te schakelen. Ik weet hoe dat werkt maar anderen die gebruik maken van mijn computers niet. Na het opnieuw inschakelen werk ie weer een uurtje of zo probleemloos. Maar soms verliest ie de internetverbinding zonder dat je dat ziet aan de icoontjes. Lastig alsje aan het uploaden bent want dan kan je weer geheel opnieuw beginnen. Regelmatig geeft een website de mededeling dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Als ik dan weer probeer is het geen probleem. Vraag is dan ook hoe los ik dit op.


Laptop Sony Vaio FW21M, Windows 7 32 bits. Draadloze verbinding met de
router

Desktop met windows 7 64 bits, bekabelde verbinding met de router
 
Het kan zijn dat de connecties met de router teveel wordt waardoor die uitval heb

Ken je is proberen om een harde reset uit te voeren voor de router

Blijft de modem wel werken alle lichtjes branden?
 
Ik heb hem meeerdere keer gereset door op het pinntje te drukken en de 3 x 30 seconden te hanteren (reset knop 30 sec indrukken, na 30 sec stroom er af en weer na 30 sec stroom er weer op) is dat anders dan een harde reset? Zoja wat moet ik dan doen?
 
Om zeker te weten of het aan de router of aan de UPC verbinding ligt een computer een tijdje rechtstreeks op de modem aansluiten (zonder router dus).
Heb je dan ook uitval ligt het aan UPC (verbinding, of modem).
 
Linkie zei:
Ik heb hem meeerdere keer gereset door op het pinntje te drukken en de 3 x 30 seconden te hanteren (reset knop 30 sec indrukken, na 30 sec stroom er af en weer na 30 sec stroom er weer op) is dat anders dan een harde reset? Zoja wat moet ik dan doen?
Heb ook zo;n router als ik hem instel op n dan valt regelmatig de verbinding weg als je hem insteld op bg is alles oke
 
Als ik terug kijk dan denk ik dat dat de oplossing is. Op BG zetten. Vreemd is wel dat de router niet op volle snelheid (N) kan werken. Wat is dan daar de oplossing voor. Dat ga ik ook vragen aan Cisco

Ik ga de router nu op BG zetten en een weekje uitproberen. Het resultaat zal ik hier vermelden

Dank
 
Sorry wat ik bedoelde is niet de hoge frequentie nemen, kan wel gewoon op bg/n blijven staan.
 
Helaas het blijft hetzelfde, zijn er nog mogelijkheden om dit op te lossen of zit het er niet anders op om een andere de nemen (Geen Linksys) Zo ja welke dan.
 
Het probleem lijkt opgelost door een US Firmwareversie te installeren. Draait nu een aantal dagen en tot op heden geen conflicten.....
 
Terug
Bovenaan