4
47
Heb lang lopen zoeken naar iets wat de snelheid iets kan opkrikken in de router, enigste nadeel is dat ie iets korter mee zal gaan dan met de fabrieksinstellingen en je kan het alleen doen met linux firmware erin, en je kan het volgende doen via telnet in de wrt610n in busybox;
Waar normaal de fabrieksisntelling op cpu 480Mhz is gezet [max 533Mhz] kun je met behulp van de volgende commandos het volgende instellen;
Typ in busybox,
nvram set clkfreq=500,400,300 <ENTER>
nvram commit <ENTER>
reboot <ENTER> even wachten totdat de router weer verbinding heeft meestal 2 boot rondes,twee maal knipperen van de leds ongeveer minuut of twee wachten voor je weer iets kan doen,
kijk i nde web interface van je router in de status pagina naar de CPU stand, je zal zien dat hij nu op 500Mhz draait met fallbacks van 400Mhz en 300Mhz. al met al een strak resultaat!Als je hoger dan 500Mhz cpu wil gaan moet je echt wel koeling gaan gebruiken, maar je hebt nu wel redelijke snelheids winst.
PS. heb via een monteur wel geconstateerd dat losstaande van deze tip dus de DD-WRT firmware de Gigabit routers niet 100% ondersteunen kwa snelheid, en dus moet ik helaas het gebruik van deze firmware nog even afraden voor de gigabit modellen, de firmware die veelal in beta stadium is heeft meer tijd nodig om ontwikkeld en getest te worden op gigabit, alle modellen t/m 100mb snelheden die kunnen gerust de firmware wel gebruiken want tot 100mb is de dd-wrt prima en probleemloos te gebruiken!
Even geduld nog...
Waar normaal de fabrieksisntelling op cpu 480Mhz is gezet [max 533Mhz] kun je met behulp van de volgende commandos het volgende instellen;
Typ in busybox,
nvram set clkfreq=500,400,300 <ENTER>
nvram commit <ENTER>
reboot <ENTER> even wachten totdat de router weer verbinding heeft meestal 2 boot rondes,twee maal knipperen van de leds ongeveer minuut of twee wachten voor je weer iets kan doen,
kijk i nde web interface van je router in de status pagina naar de CPU stand, je zal zien dat hij nu op 500Mhz draait met fallbacks van 400Mhz en 300Mhz. al met al een strak resultaat!Als je hoger dan 500Mhz cpu wil gaan moet je echt wel koeling gaan gebruiken, maar je hebt nu wel redelijke snelheids winst.
PS. heb via een monteur wel geconstateerd dat losstaande van deze tip dus de DD-WRT firmware de Gigabit routers niet 100% ondersteunen kwa snelheid, en dus moet ik helaas het gebruik van deze firmware nog even afraden voor de gigabit modellen, de firmware die veelal in beta stadium is heeft meer tijd nodig om ontwikkeld en getest te worden op gigabit, alle modellen t/m 100mb snelheden die kunnen gerust de firmware wel gebruiken want tot 100mb is de dd-wrt prima en probleemloos te gebruiken!
Even geduld nog...