• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wrt54g2 v1.0

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pilotter
  • Startdatum Startdatum
P

pilotter

als ik mijn laptop via lan verbind 22 mb/s, draadloos kom ik niet verder als 15,16 max 17. Komt dit door de router? goeie ontvangs door huis......
 
Je maakt gebruik van een draadloze verbinding, die is altijd trager dan de kabel.
Dus dat klopt inderdaad ;)

Even kijken nog wat betreft de router, op hoe snel staat de verbinding ingesteld?
Kan meestal zijn: 54,150,300 mbit.

Staat bij Wireless ergens, ik weet niet precies waar, heb die Linksys niet.
 
Ik heb even gekeken op SmallNetBuilder voor je en kom daar over jouw router de volgende opmerking tegen:

What this means is that if you are using the WRT54G2 with an Internet connection slower than around 20 Mbps, you probably won't see a problem. But if you're using it on a connection capable of higher speeds, you could see your downlink throughput go into the toilet on long downloads

Vrij vertaald: Leuk apparaat voor internetsnelheden tot 20 Mbps, daarboven waardeloos.
 
dan wordt het tiet voor een nieuwe 8)

bedankt!
 
pilotter zei:
dan wordt het tiet voor een nieuwe 8)

bedankt!
Nog als tip, hier vind je een hoop info over routers en de ervaringen:
https://ziggoforum.nl/topics/27958/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pilotter zei:
dan wordt het tiet voor een nieuwe 8)

bedankt!

Allerbelangrijkste reden moet niet een artikel zijn, maar het volgende:

Wanneer je de laptop direct, met kabel, op je modem aansluit, heb je dan wel een goed resultaat?

Indien ja, dan is het inderdaad tijd om naar een andere router te kijken.
Indien nee, dan moet je eerst verder kijken of we uit kunnen vinden waarom je de snelheid niet behaalt.
 
Terug
Bovenaan