• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wpn824 v2 computer loopt vast

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goofy72
  • Startdatum Startdatum
G

Goofy72

heb mijn usb draadloos wpn111 voorzien van laatste update maar mijn computer blijft vastlopen. Ligt dit aan de router wpn824 v2. Hoe los ik dit op? Zie het vaak terugkomen dit probleem, van twee jaar terug al, maar heb geen goede oplossing kunnen vinden.
 
Vastlopen van de computer ligt niet aan de router (WPN824v2).
Je moet het echt zoeken ik de computer (hard en software), maar bv ook de WPN111 stick.

Beschrijf "vastlopen" eens wat uitgebreider.
Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding (welke), wanneer gebeurt het, wat ben je dan aan het doen, welke programma's heb je dan in gebruik.
 
als ik net heb opgestart bijvoorbeeld, staat het scherm ineens vast, niks reageert meer, ik heb dan nog niks gedaan(internet of mappen geopend). Of tijdens andere handelingen, krijg ik ineens een blauw scherm met een verticale bundel strepen erop. Het wordt ook steeds gekker, nu ook als ik iets wil branden met nero, lijkt wel of mn computer het niet meer trekt, loopt rustig aan vast. Het gebeurt ook niet 5 keer op een dag, vaak 1 x, vlak na opstarten, en dan zet ik hem door de aan/uitknop ingedrukt te houden uit, en daarna weer aan, dan gaat het hele dag weer goed. De problemen zijn begonnen toen ik op draadloos overging. Heb upc gebeld, die kon niks, netgear zei dat ik de stick moest voorzien van nieuwe versie, heb ik gedaan. Hun zeiden misschien het ligt aan de router. Ik weet t niet.
 
Loopt de computer ook vast als je zonder de USB stick opstart? En wat gebeurt er als je de stick er later in stopt?
Hoe lang is het geleden dat je computer (Windows) geïnstalleerd is? De meeste problemen verdwijnen als je je OS een keer opnieuw installeert. Hardwareproblemen blijven natuurlijk wel aanwezig.
Waarom ben je eigenlijk op draadloos overgegaan? Persoonlijk trek ik liever een kabeltje dan draadloos internet. Als je 15-20 euro over hebt zou je ook een draadloze pci kaart kunnen kopen. Mijn ervaring: geeft minder tot geen problemen.
 
Draai je Vista of XP en is alles 100% up to date, met servicepacks en laatste updates geinstalleerd?
 
alles is up to date, windows XP. Alles opnieuw installeren lukte ook niet. Computer verplaatst naar andere hoek van t huis en wilde geen kabels door het huis laten lopen zichtbaar dan, dacht dan maar draadloos :'( Zonder stick niet geprobeerd, moet ik eerst weer lange kabel gaan halen. En gezien de topics die ik heb gelezen komt het bij mij denk ik ook door t draadloos gaan, alleen bij geen van allen stond een duidelijk antwoord. Vaak stapte de personen over naar andere router en stick, dat hielp.
 
Als tijdens (zeer kort na) het opstarten de computer vastslaat wijst dat vaak op een driver probleem / conflict.
Omdat het kwam na het in gebruik nemen van de WPN111 is gekomen, is die misschien de schuldige.
Deïnstalleer de driver daarvan en start de computer op zonder de WPN111. Nadat hij compleet is opgestart, weer afsluiten.
Nu opnieuw aan en nieuwste driver installeren en de WPN111 er pas instoppen als dat wordt aangegeven.

Altijd goed om te doen, maar in dit geval zeker, is met diverse programma's scannen op virussen (met bv online scanner) en andere malware ( met bv Spybot Search & Destroy en Malwarebytes.)
Zie: Veilig Internetten (tips)

Gezien de klachten is een hardwareprobleem niet uit te sluiten.
Een paar klachten wijzen richting voeding, andere richting videokaart, maar geheugen en moederbord zou ook kunnen.
Als je zelf niet veel van computer hardware afweet is het verstandig het door iemand anders na te laten kijken die er wel verstand van en evt zelfs wat test spullen heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee, ik heb hem wel al een aantal maal gedeinstalleerd alleen opstarten en weer afsluiten zonder wpn111 deed ik niet, gelijk bij weer opstarten ging ik installeren zoals aangegeven in beschrijving.

Hardware heb ik ook aan gedacht, computer heb ik pas driekwart jaar en zou toch wel wat aan moeten kunnen, dus weet niet waar ik echt moet zoeken.

Zal inderdaad even zo'n online scan doen, nooit verkeerd. Zelf heb ik avast, eigenlijk geen problemen mee.
 
Tip: Installeer de WPN111 eens in een andere USB poort.

Verder zoeken waar het probleem zit:
- Heeft je computer problemen zonder de WPN111 en zonder de drivers geïnstalleerd?
- Heeft je computer problemen zonder de WPN111, maar wel met de drivers geïnstalleerd?
- Probeer de WPN111 eens in een andere computer en kijk of je dan soorgelijke problemen krijgt.

De computer is pas 3/4 jaar oud en heeft dus zeer waarschijnlijk nog garantie. Dat is gunstig als mocht blijken dat het toch de hardware van je computer is.
 
Je zou ook eens in de logboeken kunnen kijken of daar iets gemeld wordt. Zit volgens mij bij Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken. (Weet het niet exact, gebruik Linux)

Als het probleem blijft bestaan na hetgeen Johnny54 aangedragen heeft zou je eens een Linux Live-cd kunnen proberen. Zelf heb ik daar menig probleem mee opgelost. Dit vereist wel enige kennis/ervaring.

Nog iets om te proberen, vraag bij buren/kennissen/vrienden of die toevallig een wireless stick hebben. Kun je ruilen en testen.
 
Terug
Bovenaan