• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WPN824 behouden met Fiber Power 60?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Oele
  • Startdatum Startdatum
O

Oele

Een vraag. Ben nog in het bezit van de WPN824 v2 router van UPC. Nu upgrade ik binnenkort naar Fiber Power 60. Monteur komt binnenkort langs. Heb geen zin om meteen weer geld uit te geven aan nieuwe draadloze router.

Zag in de specs van de WPN824 staan dat deze bedraad nog tot 108mbps gaat. Kan ik dan gewoon deze router blijven gebruiken zodat ik bedraad nog wel de 60mbps haal?

En dat ik dan draadloos nog wel tot 23mbps kan gaan? Of kan deze router op de een of andere manier er niet mee overweg?
 
Oele zei:
Een vraag. Ben nog in het bezit van de WPN824 v2 router van UPC. Nu upgrade ik binnenkort naar Fiber Power 60. Monteur komt binnenkort langs. Heb geen zin om meteen weer geld uit te geven aan nieuwe draadloze router.

Zag in de specs van de WPN824 staan dat deze bedraad nog tot 108mbps gaat. Kan ik dan gewoon deze router blijven gebruiken zodat ik bedraad nog wel de 60mbps haal?

En dat ik dan draadloos nog wel tot 23mbps kan gaan? Of kan deze router op de een of andere manier er niet mee overweg?
De max. WAN->LAN doorvoersnelheid van deze router (ik heb 'm ook) is 47 Mbps. En dat is voor bedrade verbindingen.
Die 108 Mbps is een theoretische waarde bij draadloze g-verbinding via channel 6 en wordt nooit bereikt.
In de praktijk haal ik met mijn WPN824v2 router (channel 6) + WPN111 usb-adapter tussen 16-20 Mbps; dus ruim onder de door UPC aangegeven max. 23 Mbps.

Als je je FP60 krijgt, zul je bedraad met dezelfde router niet boven de 47 Mbps (iets onder 6000 kB/s) komen. Wat e.e.a. draadloos zal worden weet ik niet, maar ik vermoed dat het niet hoger dan 23 Mbps zal worden.

Overigens: ik probeer het ook - zodra FP60 hier komt "deze zomer" - eerst met mijn bestaande router.
Als ik daarmee snelheden tot 47 Mbps DL bedraad en tot 23 Mbps draadloos krijg is dat voor mij snel genoeg.
Ik kan altijd nog besluiten om een andere wireless router aan te schaffen.

Ko
 
Thnx voor het antwoord! Zal het even aankijken hoe het bevalt voordat ik een andere router aanschaf.
 
Oele zei:
Thnx voor het antwoord! Zal het even aankijken hoe het bevalt voordat ik een andere router aanschaf.
Laat ons even je ervaringen met FP60 + Netgear WPN824v2 router (en evt. ook met wireless WPN111 usb-adapter) weten.
Ik ben ook benieuwd.

Ko
 
Hallo allemaal,

Ik krijg komende week de 60Mbps snelheid. Ik heb ook de WPN824 v2 en werk alleen draadloos.

Is het inmiddels bekend dat dit met deze router draadloos niet haalbaar is? Of misschien toch?
 
De snelheid zal je draadloos waarschijnlijk niet gaan halen. Het hangt er wel vanaf welke hardware je verder gebruikt náást die WPN824v2. Maak je uitsluitend gebruik van de WPN111 (die aan channelbonding doet) of heb je andere (interne) wireless apparatuur die niet compatible is met die snelheid, dan blijf je op 54g steken. Maximaal haal je daar zo'n 23 mbit mee, als het op jouw kanaal én de omliggende kanalen niet te druk is. Is het daar wel druk, dan zal je internet verbinding daardoor kunnen worden vertraagd.
 
Hallo Plankie,

Tja, ik ben een beetje a-technisch en weet dus ook niet wat je met WPN111 bedoelt. :undecided2:

Mijn vrouw en ik gebruiken beiden (draadloos) een laptop. Ik zal het ook wel even met de monteur overleggen die hem komt brengen en aansluiten.

Thanks
 
WPN111 is het typenummer van de draadloze usb-stick die je bij de router hebt gekregen (als je die hebt aangeschaft via UPC). Als je die op beide laptops gebruikt mag het niet echt een probleem opleveren. Als je die echter niet gebruikt op _beide_ laptops, dan zakt de draadloze snelheid van 108 alweer terug naar 54 mbit.
 
Ah, op die manier.

Die gebruiken we dus niet. Beiden zitten 'rechtstreeks' op het draadloze modem.
 
Terug
Bovenaan