• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WPN111 USB stick wordt zeer heet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter deef
  • Startdatum Startdatum
Berichten
172
Mijn WPN 111 wireless wifi set wordt zeer heet de laatste tijd.
Ook valt continu de verbinding weg.
Soms loopt de pc zelfs helemaal vast.
Als ik dan opnieuw opstart, is mijn internetverbinding via de router ook vaak pas na een half uur weer op te starten.
En dan valt de draadloze verbinding weer uit. Met een andere wifi usb stick heb ik geen enkel probleem. heb al van alles geprobeerd. andere kanalen, verplaatsen router, maar mag niet baten.
UPC meldt dat dit geen garantiegeval is. Verbindingsproblemen vallen niet onder de garantie zeggen zij.
Echter netgear geeft aan dat het wel garantie is, maar ik moet dit via UPC spelen. Echter geeft UPC alleen maar standaad telefoonscript antwoord wat neerkomt op een keiharde NEE
wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch een nieuwe kan krijgen?
 
Er is op het forum iemand werkzaam bij Netgear, misschien kan je hem benaderen?
OK, hij spreekt niet als persoon namens Netgear maar voort wel het logo in zijn avatar.

Misschien kan hij je advies geven wat te doen?
Als dit ding zo heet wordt dat alles vast loopt lijkt me dat niet goed.....
Om het dan op "verbindingsproblemen" te schijven en vervolgens niets te ondernemen lijkt mij niet "netjes".
 
Ik kan dat warmte-verhaal bevestigen.

Ook mijn usb-adapter WPN111 (geleverd door UPC met de wireless router WPN824v2) wordt behoorlijk warm, maar geeft geen storingen. Dat warm (zeg maar gerust heet....) worden is al zo sinds ik de wpn111 voor het eerst uitprobeerde in januari 2007 op mijn nieuw aangeschapte HP Pavillion dv9055ea laptop.
Mede ivm de gegenereerde warmte van de wpn111 in WinXP ben ik voor XP na 1-2 maanden ook overgestapt naar de aanwezige Intel Pro Wireless ABG3945 chipset (die immers perfect werkt onder linux).

Ko
 
Dat de WPN111 heet kan worden is een bekend verschijnsel. Helaas is het niet zo dat iedereen hier last van heeft.
Zelf geruime tijd hierop ondersteuning geboden en weet uit ervaring dat 9 van de 10 gevallen veroorzaakt wordt door signaal problemen. Hetzij signaal sterkte hetzij signaal kwaliteit, maar ook de beveiliging kan roet in het eten gooien.
Treed het probleem ook op als je de beveiliging van het draadloze gedeelte uitschakeld?
En is het probleem ook aanwezig als je de router ergens anders plaatst?

Let wel op dat de USB adapter gratis wordt meegeleverd bij het router pakket. Indien er vervanging moet komen zal het gehele pakket retour gezonden worden. Dat is dus router, kabels, en USB adapter. En dan nog is het niet zeker dat het probleem is opgelost. En ook de gehele retourproces kan enige tijd duren. Dit terwijl je de oplossing zelf al heb gevonden door een andere adapter te gebruiken.

De nieuwe adapter WN111 (NIET de WPN111) werkt naar mijn idee iets lekkerder.
 
ehh.......IK heb/had geen probleem, zoals storingen t.g.v de te hete usb-adapter wpn111, zoals OP 'deef'......:-).
Ik gebruik die wpn111 usb-adapter niet eens meer, aangezien mijn (interne) ABG3945 het prima doet.

Ko
 
Terug
Bovenaan