• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wordt UPC beschermd door overheid ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ut gaat er mij om dat er gewoon veel dingen erbij worden gehaalt waardoor mensen weer via die zaken UPC/Chello probeert zwart te maken.

Iedereen is op de hoogte van hetgeen dat ze slechte service hebben/helpdesk nummers hebben die niet te bereiken zijn, spookrekeningen, etc..etc.... maar om dat soort dingen nou iedere keer op te noemen vind ik ook te ver gaan.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat er bepaalde zaken zijn die totaal niet kloppen met hetgeen wat sommige klanten weleens beweren.

En ja, ik heb zijdelings met UPC/Chello te maken voor uw informatie....
 
ALLES wat op mijn homepage staat (de zaken die mij persoonlijk getroffen hebben) zijn bewijsbaar middels brieven, afschriften en getuigenverklaringen. Ik heb zelfs het fatsoen gehad om upc op de hoogte te stellen met het bestaan van mijn page. Binnen enkele maanden zullen ook kopien van briefwisselingen e.d. op de page te vinden zijn. Oh ja, het upc-logo op de brieven/kaarten wordt wel onherkenbaar gemaakt i.v.m. eventuele copyright claims.
 
Tsja wat moet ik van je site zeggen, dit is de zoveelste klachtensite, voegt niet veel toe. UPC maakt fouten, mischien meer dan een gemiddeld bedrijf, maar ik denk dat de golf klachten ook een beetje "massahisterie" is.

Suc6 met je initiatief maar ik denk niet dat je er veel mee opschiet...
 
Nog even voor alle duidelijkheid: Ook ik ben er mee bekend, dat de vele consumentenklachten zo goed als onaanvechtbaar zijn; upc is tenslotte geen eigendom van de overheid. (Helaas ?) Veel gemeenten hebben destijds hun kabel aan upc verkocht. (leverde leuk geld op) De overheid wil zich eigenlijk niet mengen over de organisatorische zaken van upc. Er wordt gewoon gesteld, dat, juist, de gemeenten destijds een keuze hebben gemaakt. Met die stelling ben ik het eens. Klagen bij de gemeente helpt ook niet; ook zij kunnen gewoon niets beginnen tegen de handelswijze van upc t.a.v. ontevreden klanten. (Ik denk, dat berouw wel na de zonde is gekomen bij een aantal gemeentes) De aanpak die ik voorstel ligt natuurlijk erg gevoelig; een eventueel faillisement van upc zou ook verstrekkende gevolgen hebben voor andere bedrijven (te denken o.a. aan banken, pensioenfondsen en andere grote geldschieters, maar ook kleine(re) bedrijven, welke een deel van hun omzet via upc binnenkrijgen) Dat is niet leuk, maar aan de andere kant zal een andere ondernemer zich genaaid voelen als hij/zij WEL door de belastingdienst wordt gepakt op, misschien een veel kleinere overtreding. Persoonlijk vind ik, dat zo'n ondernemer zich best gediscrimineerd mag voelen. "Den Haag" kan en mag zich niet in stilzwijgen hullen (De, in mijn eerste bericht genoemden dus); laat ze het volk maar eens uitleggen van het hoe en waarom; En dat het "hoe en waarom" niet in strijd is met Nederlandse wetten.
 
Ik denk dat jij een beetje begint door te draaien..


1) Als de kabel nog gemeente of staats eigendom was geweest, had jij nu geen breedband internet gehad, ook had je geen digitale of telefoniediensten via je coaxkabel gehad. (de overheid zou gek zijn, ze zouden hun troetelkindje KPN namelijk de nek omdraaien)

2)UPC gaat niet failliet, als jij het nieuws gevolgt hebt dan weet je dat de aandeelhouders akkoord zijn gegaan met het plan om de schuld om te zetten in aandelen. (de Versateltruc).
Ook heeft United Global Com 100 miljoen dollar in het bedrijf geinvesteerd. United Global gaat echt investeren in een dooie mus..

3)UPC doet niet aan belastingfraude, wanneer dit wel het geval zou zijn waren zij allang op het matje geroepen door de overheid of fiod.. Deze instanties zijn niet blind en hoeven door jou niet wakker geschud te worden.

Cheerzz Big..
 
Inderdaad, het kan niet anders. Schandalig hoe dit bedrijf functioneert. Ik heb al regelmatig contact gehad met de Consumentenbond waar ik lid van van over al het gedonder dat ik met UPC heb gehad en nog steeds heb. Tja, en wat die zielige, enkele voorstanders (zullen wel medewerkers van UPC zijn) van UPC zeggen: geef aan wat je bedoel ... Nou dan ben ik nog wel even bezig en dat zal voor jou ook wel gelden. Dit bedrijf moet keihard door de overheid worden aangepakt. Het klopt toch niet dat als ik kies voor televisie, kabelinternet en kabeltelefoon, ik niet kan kiezen uit meerdere aanbieders?
 
Wat heeft dat met UPC te maken ?!
Alle kabelmaatschappijen en zelfs KPN hebben een monopolistische machtspostitie. Dat is nou eenmaal iets typisch nederlands.
 
He Jose,

Kun jij voor je "gewone" telefoon wel kiezen? Nee.. dus wat zeur je dan? Oh ja en als je in nederland met de trein wilt kan dat ook alleen maar met de NS, als je adsl wilt kan dat ook alleen maar met een kpn abonnement (kleine uitzonderingen daargelaten), als je in Amsterdam de tram pakt kan dat alleen via het amsterdams vervoersbedrijf.

Het gezeur over geen keus hebben moet maar eens afgelopen zijn, als je niet via de kabel tv wilt kijken koop je toch een schotel, als je niet via de kabel wilt internetten neem je toch adsl of ga je lekker inbellen, als je niet wilt bellen via de kabel ga je toch bellen via kpn? :} :}

cheerzz Big...
 
Inderdaad... en dit zijn nou typisch zulke dingen waar je gewoon werkelijk pisnijdig over kan worden ... Iedereen probeert er maar alles aan te doen om het grote UPC onderuit te halen ... Ik hoop dat UPC nog jarenlang door kan gaan met zijn activiteiten en dat er steeds meer mensen zijn die eens overstappen naar dat ADSL gebeuren .. Des te sneller zal onze snelheid worden en hoe minder deze klanten opbellen naar de helpdesk hoe beter de bereikbaarheid wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan