• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wlan wel goede verbinding maar LAN niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter glenn
  • Startdatum Startdatum
G

glenn

Ik heb Fiberpower 60 van UPC. Na de modem van UPC heb ik een router van Cisco wrt 160N. Ik heb mijn computer (Vista) verbonden met de router middels LAN en WLAN. Omdat mijn andere huisgenoten een oudere adapter hebben, heb ik de router moeten instellen op B/G. Draadloos heb ik goede verbinding met internet maar omdat de router op B/G ingesteld heb ik met downloaden geen snelle verbinding ( max 20Mbs). Met de LAN heb ik wel een snelle verbinding maar het probleem dat ik in 75% van gevallen geen internet heb als ik erop klik. Pas na 2 of 3 keer klikken is er weer internet.

Kent iemand dit probleem?
Ik hoor graag van jullie.
 
Omdat mijn andere huisgenoten een oudere adapter hebben, heb ik de router moeten instellen op B/G.
Normaal gesproken kun je de router gewoon op B/G/N zetten werken alle verbindingen gewoon op hun maximale snelheid.

Voor je LAN probleem kun je eens kijken of er een nieuwere driver is voor de netwerkkaart.
Als je versie 2 hebt van de WRT160, dan lees eens: Vraagje linksys router WRT160n v2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de router op B/G/N (gemengd) staan, maar dan wordt de toch SSid niet gevonden. Daarnaast wil ik met mijn vaste pc op de LAN omdat dat snelller is dan mijn WLAN (LAN 58Mbs en WLAN 35 Mbs)

Ik heb nu op mijn pc statische DNS servers ingegeven 208.67.222.222 en 208.67.220.22 en dat schijnt nu wel te werken. Hopen dat dat goed blijft gaan. Bedankt Glenn
 
Terug
Bovenaan