• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WLAN-beveiliging aan snelheid dropt naar 15mb verbinding van 150(n) naar 54

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

WLAN-beveiliging aan snelheid dropt naar 15mb verbinding van 150(n) naar 54
Wie heeft hier een verklaring voor .
Zo gauw ik de wireless beveiliging aan zet of het nu op,
wep,wp-personal,wpa2-personal TKIP of AES is valt de snelheid van het draadloos gedeelte terug van
150(n) of 300(n) terug naar 54g in de router is er dan verder niets veranderd enkel de draadloos beveiliging is dan ingeschakeld .
Op 150(n) als de beveiliging uit staat kom ik aan ongeveer 25mb tot 28mb
Zet ik de beveiliging aan geef de verbinding 54g aan en kom ik op speedtest niet hoger als 11 tot 15mb

Eerder dacht ik dat het in me router zat dit is als de 2e router in een korte tijd heb eerst met een
Netgear WNR2000 gehad zelfde probleem nu heb ik een Linksys WRT160NL gekocht zelfde probleem.
Het zit dus niet in de routers lijkt het op.
Ik heb nu even de beveiliging uitgeschakeld en het netwerk even en beveiligd op MAC-adres zodat ze er in ieder geval niet direct in kunnen zo geeft die wel de volle 300(n) of 150(n) aan en kom ik wel aan rond de 30mb.
 
Welke apparatuur maakt er allemaal verbinding met de router, en welke standaarden worden er door die apparaten ondersteund?
 
Ik ben er zelf al uit gekomen wat het is.
Je moet CTS-beveiligingsmodus of in dd-wrt heet het CTS Protectie Modus uit schakelen.
Als deze functie aan staat blijf die net zo lang wachten tot het kanaal vrij is (Clear To Send / Verzenden aan/uit)
De laptops geven nu bij status wel de volle 300 Mbps aan.
 
Bedankt voor het terugmelden van de oplossing, kan een ander ook weer iets aan hebben.

En mooi dat het opgelost is natuurlijk! :D
 
Terug
Bovenaan