• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WLan aansluiten bij FP60, waar moet ik op letten.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter localjoost
  • Startdatum Startdatum
L

localjoost

Hoi,

Ik ben net verhuisd en heb FP60 van UPC besteld. Voorheen had ik online adsl en dat gaf met het installeren van de wifi router wel wat problemen. Vooral omdat ik een router op een router wou aansluiten (ofzo) De oplossing toen was om de kabel van het adsl modem naar wlan apparaat niet in de wlan poort te zetten, maar gewoon op 1 van de 4 overige UTP poorten.

Moet ik het ook weer op zo'n manier oplossen bij het aansluiten van de wlan router op de upc router?

Alvast bedankt!

grtz
 
Ah relaxed, dan kan ik dit keer wel gewoon de handleiding volgen en dat het dan ook zo gaat werken :)

thx
 
Hoi,

Ik heb net m'n wifi router geinstalleerd, maar haal echt beroerde snelheden over wifi. Als ik met de kabel verbonden ben dan kom ik nu rond de 50mbps uit, met wifi max 8mbps.

Uiteraard even gezocht op de website van sitecom (heb de wl160) en heb de router geupgrade naar de laatste firmware, dit helpt helaas niets.. Kwam op de site ook nog de volgende tekst tegen:

Q I'm experiencing slow wireless internet connections while LAN connections are fast.

A

In Windows 2000 and XP the default packet size for wireless networks can cause low throughputs on fast internet connections. Usually internet speeds up to 8Mbps can be reached, and even with a faster internet connection available, throughput usually doesn't exceed 8Mbps on a wireless connection.

To solve this issue, we've placed a utility program on our website with which the packet size can be altered. The utility can be downloaded here.

Please read the HELP information in the utility program for more details.

Leuk en aardig, maar ik draai geen windows 8), dus vraag me af of een programma downloaden en met wine runnen zou helpen.

Heeft iemand wat tips hierover? Dat ik max 54mbps zou kunnen halen kan ik begrijpen, want dat staat op de router. Maar is dit dan alleen voor de aangesloten pc's via een kabel?

thx!

edit
ik ga een andere router bestellen
 
Terug
Bovenaan