WL351 aan de praat krijgen op Cisco 3925

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimi_v

Forum Gebruiker
Berichten
2
Beste mensen,

ik zit met de situatie dat ik mijn Sitecom WL-351 niet meer aan de praat krijg op het WAN gedeelte. Ik zal even een historie geven om zo compleet mogelijk te zijn.

2 jaar geleden alles-in-1 afgesloten, Ubee modem er bij gekregen. Geïnstalleerd door een monteur. Een en ander geactiveerd door mijn laptop via een UTP kabel rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Het was aan mij om een router/wireless te installeren.

Ik in de winkel een WL-351 aangeschaft. Aangesloten (eerst alles uit, modem aan, router aan) en via wireless en bedraad had ik meteen internet. Bij de internet status in het router zag ik netjes mijn Ziggo IP adres en andere gegevens. Heeft zo ruim anderhalf jaar goed gewerkt. Toen een keer een avondje storing gehad, volgende dag alles gereset en wederom probleemloos en met een ander WAN IP-adres (moest ik even een koppeling naar mijn thuisserver aanpassen) maar ook weer goed en juist zichtbaar in mijn router.

Inmiddels ben ik verhuisd, oude abo was opgezegd en loopt nog tot 8 december. Modem is inmiddels al wel een week uitgeschakeld. We hebben een nieuw alles-in-1 abo afgesloten ivm het overnemen van een telefoonnummer van een Tele2 verbinding. Alles staat hier inmiddels een week of 2 probleemloos geïnstalleerd. Behalve.... zoals bijna iedereen met het Cisco Wifi modem is draadloos met momenten zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag! Bedraad via UTP gaat het altijd als een speer.

Ik ben daarom weer met mijn WL351 aan de slag gegaan. Ik had deze in eerste instantie met de WAN poort aangesloten op LAN poort 1 (die nog vrij is als de sticker van Ziggo nog over de andere 3 heen geplakt zit) en warempel, het werkte nog ook (WAN poort zag waarschijnlijk een IP-adres in de range van 192.168.178.x).

Vreemd genoeg zag ik echter met bv de site van speedtest.net nog mijn oude IP-adres staan. In de WL351 zag ik bij internetstatus nog steeds mijn oude gegevens uit het Ubee modem staan. Dit vond ik vreemd, ook na een 'renew' wijzigde niks. Ik heb daarop resets geprobeerd, maar zonder wijziging. Aangezien ik alles graag wil hebben zoals het hoort ben ik gaan kijken wat de oorzaak kan zijn.

Ik had eerst een backup gemaakt van de gegevens en heb vervolgens nieuwe firmware geplaatst. Vreemd genoeg staan er in de ZIP file 2 versies waarvan ik niet kan herleiden wat het verschil is en welke je waarom zou gebruiken. Na de installatie waren de gegevens bij mijn internetstatus verdwenen, en ik krijg er niks meer in en ook niet meer werkend. Ik heb verschillende FW versies geïnstalleerd gehad, zonder resultaat.

Wat heb ik inmiddels geprobeerd:

-modem door Ziggo laten omzetten (zonder routerfunctionaliteit, LAN poort 1 is meteen je verbinding met internet). Vervolgens de WL351 met de blauwe UTP kabel in de WAN poort in LAN poort 1 van de Cisco geplaats, maar helaas. Ik kreeg geen verbinding. Modem uit, router uit, modem aan en dan weer router aan en alle andere mogelijke combinaties zonder effect. Het renewen bij de internetstatus in het router werkt niet. Er staan geen gegevens in en er komt niks. Andere kebels geprobeerd, andere poorten, alles zonder reesultaat.

-De instelhulp verschillende keren geprobeerd, geen resultaat.

-Laptop rechtsreeks op het modem aangesloten en via IPCONFIG alle settings overgenomen en via de instelhulp via static IP ingevoerd, kabels weer aangesloten zoals hoort maar helaas, werkt ook niet.

-Vervolgens van ellende maar weeer het modem naar router laten zetten. De persoon van de helpdesk kon 'zien' dat er geen activiteit was op mijn Cisco-modem (LAN 1), totdat ik de kabel in mijn laptop stak, dus dat vind ik wel vreemd.

-Op mijn nieuwe adres heb ik het Ubee modem aangesloten, alles weer gekoppeld als voorheen en ook hier werkt het niet meer mee. Internet werkte nog wel, net als mijn oude telefoonnummer wat dus nog 1 week loopt. Probleem lijkt dus ergens in mijn router te zitten???

De boel is dus weer gereset maar ik zit hier met een brakke wifi-verbinding. Ik heb al kanalen gewijzigd (verder alles origineel, niks aan DHCP setting, SSID en/of beveiligingen gedaan). Maar niks helpt, het kan uren goed werken en dan is het zo sloom dat pagina's amper laden of streaming video nauwelijks werkt.

Wie kan mij uit de brand helpen met een werkende oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan