• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WL-607

  • Onderwerp starter Onderwerp starter luigi2
  • Startdatum Startdatum
L

luigi2

Mijn Sitecom WL-607 verliest elke paar dagen zijn Internet verbinding.
Het netwerk blijft netjes in de lucht, maar de verbinding met Internet
gaat elke keer verloren.
Ik heb verschillende configuraties geprobeerd, maar niets help.
The router heeft volgens mij problemen met het vernieuwen van
het IP adress.
The router heeft de laatste firmware 1.6
De support van Sitecom heeft geen oplossing.
De Edimax en Netgear router hebben nooit dit probleem gegeven.
Dus de verbinding is oke en de Computer zij nog het zelfde.
Heeft iemand mischien een suggestie.

Gr. Luigi
 
Verliest het modem niet het contact met het internet?
En daardoor jouw router ook?

Vernieuwen van welk IP-adres?
Het IP-adres wat je van UPC is echt niet elke dag anders.

Kijk eens in het log van jouw modem aub, is daar iets mis met de up-time?
 
De Sitecom router verliest om de 4 a 6 dagen zijn verbinding met de modem.
De Netgear en Edimax routers hebben nooit dit probleem gekend.
De Firmware van de WL-607 was niet best. Daardoor is de Firmware al
binnen een paar maanden vam 1.0 naar1.6 gegaan. (1.6 is geinstalleerd)
Ik heb het idee dat de software niet al te best is van de sitecom router.
Vergeleken bij de Netgear software is met de sitecom software behelpen.
Het heeft volgens mij puur met het vernieuwen van het IP adress te maken.
Als ik inlog en op vernieuwen druk (haald de router een nieuw IP adress op).
Draait alles weer zo als behoren voor een paar dagen.

Gr. Luigi
 
Maar krijg je dan ook een nieuw (ander) IP-adres van UPC?

Ik kijk wel eens in mijn router (Linksys) en zie eigenlijk altijd dat die lease-tijd boven de 2 dagen staat.
OK, het telt wel af naar nul (neem ik aan) maar heb nooit gezien dat dit dan ook daadwerkelijk gebeurde.

Jouw router lijkt dus op dat punt "vast" te komen te staan en alleen een eigenhandige reset helpt.

Heb je al eens een fabrieksreset gedaan?
Mits er zo'n reset-knopje op zit natuurlijk.
Dan de laatste firmware er opnieuw opzetten, wie weet dat dit helpt?
Deze router lijkt mij wel door meer forumleden in gebruik te zijn, anderen hebben dit probleem niet?
 
De laatste firmware is geinstalleerd.
Dit heb ik zelf allemaal nog een tweede keer gedaan,
om kommentaar te voorkomen.
Een harde reset is ook all twee x gedaan.
Sitecom routers hebben wel vaker problemen met het vernieuwen
van IP adressen. Ze hebben wel vaker nieuwe firmware moeten uitbrengen
omdat providers sitecom routers had afgesloten van het netwerk.
Of hij werkelijk een nieuw IP adress krijgt geen idee.
Eerlijk gezegt heb ik dat niet gekontroleerd.
Zal dit moeten kontroleren of dat gebeurd.

Gr. Luigi
 
Ik kan je niet helpen met je router maar ik kan je wel vertellen dat ik (maar ik neem aan ook andere) een nieuw ip-adres heb gekregen van upc

de oude eindigde met 77 nu eindigd het met 211

succes
 
Helaas heeft niemand mij met dit probleem kunnen helpen.
De Support van Sitecom dus ook niet.
Dus was er maar een oplossing. De Sitecom router te verwijderen
en een andere te plaatsen.
Het is een Netgear geworden. Aansluiten, nieuwe firmware installeren
en gaan. Geen enkel probleem. Dat is wel iets anders dan de Sitecom
router.
De Software van de Sitecom is gewoon niet goed genoeg. Helaas.
Het is danwel een goedkoop produkt. Maar als het niet werkt heb je er niets aan.

Gr. Luigi
 
Terug
Bovenaan