• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WL-530G Problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AmstermAster
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AmstermAster

Hallo,

Sinds kort heb ik een Asus WL-530G router met een firmware up2date.
Daarbij heb ik een kaartje in mijn laptop waarmee ik dus wireless op internet kan. Als ik via windows-xp de omgeving afzoek vindt ik dus meerdere connecties, behalve die van mij. In het begin zag hij hem wel, maar nu is hij dus niet meer te vinden, terwijl ik hem wel via lan (kabeltje) kan benaderen, en hiermee ook een connectie op internet heb.

Instelling via 192.168.1.1 ingevoerd, welke weinig nodig had. Fysiekadress overgenomen en ingevoerd

Ik heb alles al een keer uitgezet, computer uit, router uit, modem uit en andersom weer alles aangezet.

Wie wil en kan mij helpen.

Info:
Internet : Power abbonement (quicknet)
Router : Asus WL-530G 54Mbps
Kaart : SMC PCMCIA 54Mbps
 
AmstermAster, het wil nog weleens voorkomen dat een wireless kaart van een laptop niet wil scannen als hij al verbonden is met een open wireless netwerk.

Probeer eens het volgende:

Zorg dat er geen verbinding is op de laptop met wel netwerk dan ook. Schakel de adapter even uit en aan, als je het niet zeker weet.. Trek de stekker van de asus eruit, wacht dan een seconde of 30. Op de laptop klik dan op netwerklijst vernieuwe, hij zou er dan tussen moeten staan..

Het kan ook zijn dat als je het netwerk niet beveilig had, iemand anders met je netwerk aan het routhanen is geweest. Misschien heeft die het een andere naam gegeven, probeer eens via een kabel in het config menu te kijken..
 
Thomas zei:
AmstermAster, het wil nog weleens voorkomen dat een wireless kaart van een laptop niet wil scannen als hij al verbonden is met een open wireless netwerk.

Probeer eens het volgende:

Zorg dat er geen verbinding is op de laptop met wel netwerk dan ook. Schakel de adapter even uit en aan, als je het niet zeker weet.. Trek de stekker van de asus eruit, wacht dan een seconde of 30. Op de laptop klik dan op netwerklijst vernieuwe, hij zou er dan tussen moeten staan..

Het kan ook zijn dat als je het netwerk niet beveilig had, iemand anders met je netwerk aan het routhanen is geweest. Misschien heeft die het een andere naam gegeven, probeer eens via een kabel in het config menu te kijken..

Kijk dan in je Config menu of SSID Broadcast aanstaat. Of ik geloof dat Asus het "Hide SSID" noemt, die moet dan dus disabled staan.
 
Bedankt voor je antwoord!

Netwerk is beveiligd, dit heb ik meteen gedaan voor het geval dat.
Nu heb ik dus de stekker eruit gehaald, gewacht, en er weer in gedaan.
Lijst vernieuwd, en hij zag hem. Ik heb geprobeerd te connecten, met de netwerksleutel welke ik in het asus config scherm heb ingevoerd, maar er gebeurd niets. Ik heb hem daarna weer gerefreshed, weer geprobeerd. Niets! Na een minuut of wat was mijn verbinding in het netwerklijst niet meer te vinden.

Wat mis ik? Kan het zijn dat hij hem na een minuut of wat zich dan verborgen houdt?
 
Adejong zei:
Kijk dan in je Config menu of SSID Broadcast aanstaat. Of ik geloof dat Asus het "Hide SSID" noemt, die moet dan dus disabled staan.

Ik heb hem bekeken en die staat op no.... :!:
 
Het kan zijn dat je netwerk WPA beveiligd is, maar dat je netwerkkaartje dat niet aan kan. Probeer hem eens op WEP te zetten, met een simpele 64bit code.. Iets als, 0101010101...
 
Nope :lol:

Hij staat op :

open system of shared key
wpa encryption staat wel op iets maar op standaard tkip
Passphrase : 0000000

Daarna staat dus de wep encryption die staat op 64-bits:
met Passphrase.
Welke ik zelf heb aangemaakt

kan het zo zijn welke kanaal ik moet hebben? Hij stond standaard op 1.
Ik heb hem net op 6 gezet om te kijken of ik iets kan vinden.

hoor het wel...
 
:roll: Je moet geen passphrase gebruiken.. Je moet zelf een WEP Key invullen... Gebruik WEP key 1..

WEP.JPG
 
Oke....

Ik heb hetzelfde nu zoals jij ook hebt. Router uitgezet, gewacht, aangezet.... netwerk gerefreshed.... en ik zag hem weer.
Geprobeerd te connecten, en de eerste key ingevoerd.... maar hij was daarna weer pleite! weer gerefreshed... en ik zie in de omgeving wel verbinding maar mijn asus niet meer.

Help :cry:
 
Is de router nieuw? Als hij nieuw is, dan is hij misschien stuk..

Kan je met je laptop wel op andere netwerken aanloggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan