• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WL-018 + Thomson TCM390

  • Onderwerp starter Gerardlovesmarlies
  • Startdatum
G

Gerardlovesmarlies

PC 1, 2 en 3: Win XP SP2 Home Edition
Modem: Thomson TCM390
Router: Sitecom WL-018
Alles bedraad: ja
Draadloos: nee

Hoe is het bedraad?
Modem --> ethernet kabel 1 --> router (wan)

router (wan):
poort 1: ethernet kabel 2 naar pc1
poort 2: ethernet kabel 3 naar boven in de hub.

hub:
poort 1: ethernet kabel 4 naar pc 2
poort 2: ethernet kabel 5 naar pc 3


Sinds vandaag 10:00 uur had ik boven (pc 2 en 3) geen internet, maar beneden (op pc 1) wel.
Dit probleem had ik vroeger vaker, en toen was het een kwestie van de spanning van de router af te halen.
Maar deze keer bleef ik het probleem maar houden.

Ik besloot om een andere internet kabel te pakken (15 m lang) en die aan te sluiten op de router, en te verbinden met pc 3. Wederom gaf de pc een melding dat je een beperkte of geen mogelijkheid had om te internetten (dat gele uitroepteken kwam dus wederom in beeld).
Na deze melding heb ik met dezelfde kabel op pc2 getest, en ook daar kreeg ik dezelfde melding.
Maar ondertussen heb ik op pc 1 gewoon internet.

Verder heb ik nog meer dingen test, maar ik kom er achter dat de router niet meer is geconfigureerd, en ik ook niet meer kan inloggen op de router via http://192.168.123.254 . Want ik denk, als ik eenmaal op die site kan komen, dat ik dan ook kan de router goed kan configureren.

Wie kan mij vertellen hoe ik op de "website" kom van me router? Ik heb al een paar keer harde reset gedaan, maar dat heeft tot nu toe niks opgeleverd.

Met vriendelijke groet,

Gerard

p.s. momenteel zit zo op internet: Modem --> kabel --> pc 1
p.s.s Ik heb momenteel ook geen 192. ip adres maar:
ip adres: 24.132.71.178
subnetmarsk: 255.255.255.0
standaard gateway: 24.132.71.1
 
Reset Button
This button has two (2) functions:
1 - Reboot.
When pressed and released, the WL-108/109 will reboot (restart).
Diagnostic print-out. If held down for 3 seconds, a diagnostic print-out will be sent to the attached printer. Ensure the printer is ready before doing this.
2 - Clear All Data.
This button can also be used to clear ALL data and restore ALL settings to the factory default values.
To Clear All Data and restore the factory default values:
Power Off.
Hold the Reset Button down while you Power On.
Keep holding the Reset Button for a few seconds, until the RED Status LED on the front panel has flashed TWICE.
Release the Reset Button.
The WL-108/109 is now using the factory default values.


Als je het hebt over harde reset, heb je het dan over 1 - Reboot of 2 - Clear All Data ?
Laat dit even weten.
De 2e zou namelijk moeten doen wat jij wilt. De router vrijgeven zodat je opnieuw kunt configureren.

WL-018 vs Chello al gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het tweede heb ik gedaan, maar hoe kan ik er voor zorgen dan, dat ik weer kan inloggen op de router?

En ja, die link had ik al is gelezen. Maar het probleem is dat ik niet kan inloggen op de router. :(
 
Vreemd. Juist zo'n reset naar fabrieksinstellingen zou er voor moeten zorgen dat de webinterface weer bereikbaar is.

Probeer het eea ook eens terwijl alleen de router is aangesloten op 1 pc. Dus ook niet aan de kabelmodem.
Verder kun ook nog proberen de pc een vaste instelling te geven. Misschien kom je dan in de router.
Bv
IP = 192.168.123.100
Subnet = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.123.254


Nog een paar FAQ van de Sitecom site.
Q I'm having trouble resetting this device. Is there an alternative way to reset it?

A Remove the power. Plug the power back in, and then immediately hold down the reset switch. Keep this held down for around 30 seconds and it will reset it back to factory default settings.


Q Why am I unable to connect to the routers web based configuration pages?

A Sometimes firewall software can interfere with connecting to the configuration pages. Temporarily uninstall the firewall software, as disabling the firewall software doesn't always resolve the issue. Remember that the router is also a firewall so you will not be exposed on the internet when you uninstall the software. If this makes no difference then try uninstalling your anti-virus software also, as this can sometimes cause issues when connecting to the routers web configuration pages. However, once you've established connection to the routers configuration pages you will need to re-install your anti-virus software.
 
Gerardlovesmarlies zei:
Het tweede heb ik gedaan, maar hoe kan ik er voor zorgen dan, dat ik weer kan inloggen op de router?

En ja, die link had ik al is gelezen. Maar het probleem is dat ik niet kan inloggen op de router. :(

probeer is.:

192.168.1.254 Scan ook je netwerk is met superscan.

192.168.0.0-1 92.168.255.255 ook goed is 192.169.0.0

je krijgt dan de router tezien met de open poorten, je kan er ook mee scannen op open poorten gebruikt door wormen etc, lijst kan je editen
 
Terug
Bovenaan