• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wisselgesprek en voicemail en antwoordapparaat

K

klend

Hoi,

Ik heb een antwoordapparaat dat prima werkt met digitale telefonie.
Ik heb ook wisselgesprek.
Wanneer ik nu in gesprek ben en er komt een nieuw gesprek binnen hoor ik een piep, als ik ervoor kies niet te wisselen blijft de beller heel lang de beltoon horen. Er komt geen voicemail en uiteraard geen antwoordapparaat.

Ik heb gemerkt dat ik 'voicemail bij niet opnemen' moet inschakelen om de 2e beller naar UPC voicemail te laten leiden, en niet 'voicemail bij in gesprek'. (Kennelijk heb je nooit een in gesprektoon bij een wisselgesprek.)

Het nadeel van deze instelling is dat alle inkomende gesprekken nu naar mijn voicemail gaan en niks meer naar mijn antwoordapparaat (Ik heb het op toll-save gezet, dus initieel pikt mijn antwoordapparaat na 4 of 5 keer rinkelen het gesprek op).

Al met al geen ideale situatie. Het lijkt erop dat wat ik wil (alleen de 2e beller naar voicemail) niet lukt tenzij ik mij afmeld voor het wisselgesprek (en voicemail bij ingesprek inschakel). Iets wat ik overweeg te doen. (Wisselgesprek is bij mij toch gratis)

Weet iemand nog een andere mogelijkheid? Hoe hebben jullie deze zaken 'geintegreerd'? Het zou handiger zijn wanneer de setting 'voicemail bij in gesprek' werd gehonoreerd bij wisselgesprek, denk ik.

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Groeten
 
Als je wisselgesprek hebt, moet je inderdaad 'voicemail bij niet opnemen' gebruiken. Je telefoon gaat namelijk gewoon over. Pas als je al in wisselgesprek bent (je praat dus met iemand en hebt iemand in de wacht staan), geldt voicemail bij in gesprek (dan zou je ook de in-gesprek toon horen).

Wat jij wilt is (momenteel) niet mogelijk. UPC zou hiervoor een soort 'voicemail bij niet opnemen bij wisselgesprek' moeten introduceren..
 
OK bedankt. Ik zeg het wel op dan....
 
Terug
Bovenaan