• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wireless snelheid dlink 855 laag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter onkruid
  • Startdatum Startdatum
O

onkruid

Ik heb na lang wikken en wegen een d-link 855 router met een d-link dwa-160 xtreme dual band usb dongle aangeschaft..
Op de 2.4GHz band kom ik echter niet boven een snelheid van 30 (www.speedtest.net) en met de 5 GHz band kan ik helemaal geen verbinding maken, hoewel het signaal wel erg goed is. Uiteraard staat 5 GHz in het routermenu wel ingeschakeld. Beiden SSID’s hebben verschillende namen.
Ik wil zowel de 2.4GHz band (b/n) als de 5GHz (n) band gebruiken i.v.m. compatibiliteit van aanwezige pc’s.

Op de 2.4 band heb ik alle kanalen geprobeerd, de snelste verbinding blijft 30. (Ik zou met Fiber Power 60 moeten kunnen halen, met een kabel ertussen lukt dat wel).

Iemand wat tips hoe ik de snelheid van de 855 wat op kan krikken, want dit vind ik zonde.
Uiteraard heb ik de tips uit het topic welke router voor fiber power al doorgenomen.
 
onkruid zei:
Ik heb na lang wikken en wegen een d-link 855 router met een d-link dwa-160 xtreme dual band usb dongle aangeschaft..
Op de 2.4GHz band kom ik echter niet boven een snelheid van 30 (www.speedtest.net) en met de 5 GHz band kan ik helemaal geen verbinding maken, hoewel het signaal wel erg goed is. Uiteraard staat 5 GHz in het routermenu wel ingeschakeld. Beiden SSID’s hebben verschillende namen.
Ik wil zowel de 2.4GHz band (b/n) als de 5GHz (n) band gebruiken i.v.m. compatibiliteit van aanwezige pc’s.

Op de 2.4 band heb ik alle kanalen geprobeerd, de snelste verbinding blijft 30. (Ik zou met Fiber Power 60 moeten kunnen halen, met een kabel ertussen lukt dat wel).

Iemand wat tips hoe ik de snelheid van de 855 wat op kan krikken, want dit vind ik zonde.
Uiteraard heb ik de tips uit het topic welke router voor fiber power al doorgenomen.

Wellicht overbodige vraag, maar heb je de DWA-160 ook alleen op 5 Ghz staan ? Dit omdat je helemaal niet kan connecten op de 5 Ghz. Op de pc waarmee je op de 5 Ghz band wil werken moet je de kaart / dongle dusdanig instellen dat 'ie ook alleen op de 5 Ghz werkt. Op de andere pc's kan je dan instellen dat ze bijv. connecten op de 2.4 Ghz band. Hoor het graag want heb zelf ook de 855 omdat ik met de 655 ook onvoldoende snelheid had. Met de aanschaf van de 855 icm Fiber 60 zit ik draadloos met mn laptop (mits niet al te ver af) op 55-59 Mbps. Dus moet wel kunnen. Waar je ook nog aan kunt denken is even kijken of de driver van je DWA up to date is. Kan ook nog schelen. Succes!
 
FranCor zei:
Hoor het graag want heb zelf ook de 855

Ik wil zelf ook een nieuwe router aanschaffen en twijfel tussen de Linksys WRT610N en de D-LINK DIR-855.
Volgens de specificaties van de Linksys kan op de USB-poort van de WRT610N een externe hardeschijf of flashdrive worden aangesloten die dan als netwerkschijf dienst kan doen.
Is dit bij de DIR-855 ook zo?
Of is de USB-poort op de 855 alleen voor configuratiedoeleinden onder Windows?
Als jij een memorystick of flashdrive op de USB-poort van de 855 aansluit, kan je de bestanden daarop dan via je netwerk benaderen?
 
Hele handel opnieuw geinstalleerd, nu doet 5 GHz band het wel.
Snelheid komt alleen niet boven de 30 uit bij Fiber Power 60, heel vervelend.
Iemand anders nog tips om de snelheid op te schroeven.

Voor het gebruik van een usb stick als externe schijf moet aanvullende software geinstalleerd worden. Zover ben ik nog niet, maar elders gelezen dat je de usb poort daar wel voor kunt gebruiken.
 
onkruid zei:
Hele handel opnieuw geinstalleerd, nu doet 5 GHz band het wel.
Snelheid komt alleen niet boven de 30 uit bij Fiber Power 60, heel vervelend.
Iemand anders nog tips om de snelheid op te schroeven.

Misschien dat je snelheden vandaag niet zo goed zijn, waardoor je maar bij de 30 blijft.
Sluit hem eens direct aan zonder router hoe snel haal je
 
onkruid zei:
Hele handel opnieuw geinstalleerd, nu doet 5 GHz band het wel.
Snelheid komt alleen niet boven de 30 uit bij Fiber Power 60, heel vervelend.
Iemand anders nog tips om de snelheid op te schroeven.

Voor het gebruik van een usb stick als externe schijf moet aanvullende software geinstalleerd worden. Zover ben ik nog niet, maar elders gelezen dat je de usb poort daar wel voor kunt gebruiken.

Draai je Vista of XP?
Wellicht helpt TCP/IP Optimizer https://www.speedguide.net/downloads.php.
 
Wat ik mis in dit verhaal, is hoever zit je van je accespoint af ? Zitten er muren met gewapend beton tussen ? Eigenlijk is de vraag hoe zijn de omstandigheden bij je thuis waarin je netwerk zit ?

Ik heb namelijk het kleine broertje van je router de Dir-655 en ik haal ook gewoon tussen de 55 - 60mbit beetje afhankelijk waar ik in me flat ben.
 
Ik zit naast de router. Als ik rechtstreeks op het modem aansluit haal ik wel snelheden van 58/60, maar draadloos lukt het niet.
Ik draai XP, met servicepack 3 en de software om XP voor fiber power klaar te maken.
Ik zal de TCP/IP optimizer nog eens proberen.
 
[Just_Me81] zei:
Wat ik mis in dit verhaal, is hoever zit je van je accespoint af ? Zitten er muren met gewapend beton tussen ? Eigenlijk is de vraag hoe zijn de omstandigheden bij je thuis waarin je netwerk zit ?

Ik heb namelijk het kleine broertje van je router de Dir-655 en ik haal ook gewoon tussen de 55 - 60mbit beetje afhankelijk waar ik in me flat ben.
Ik haal (draadloos) 55-60 Mbps met de DIR-655 A4 en DWA-140 wireless N-usb adapter in Linux.
Die snelheid haalde ik overigens niet in XP met de op CD meegeleverde OEM drivers van D-link.
Na het downloaden van de nieuwste driverset, verwijderen van de geinstalleerde drivers en installeren van de nieuwe drivers liep de draadloze snelheid op van 30 naar 50 Mbps in XP.

De op CD meegeleverde Windows drivers voor je DWA-160 zijn een jaar oud. Probeer het met de nieuwste drivers:

https://www.dlink.com/products/?tab=3&pid=DWA-160&rev=DWA-160

Ko
 
Terug
Bovenaan