• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wireless problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DreXaN
  • Startdatum Startdatum
D

DreXaN

Hallo,

ik heb 2,5 maand terug een wireless router neer gezet. De WRT54G Firmware Version: v1.00.6.
Nu was me internet snelheid altijd goed, we zitten met 2 pc's, eentje wireless en eentje op kabel. Speedtest.nl gaf altijd volle snelheid en de snelheid werd netjes verdeelt.

Was je allebei iets aan het downloaden (demo of trailer e.d.) dan werd de speed ook echt gehalveerd. 450kb/s per pc. Maar nu sinds 2 dagen is het zo, dat wanneer de pc op het wireless download bij de andere de complete verbinding weg valt. Of der mate langzaam dat je 2 minuten laad over google.nl De speedtest op speedtest.nl wil ie dan nog geen eens uitvoeren en de pc op het wireless download maar met 200-400 kb/s.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen.

Mvg,

DreXaN
 
Ik weet niet waar het aan ligt, maar helpt een soft reset niet?
Soft reset - router kort van de spanning halen.
 
En waarmee download je precies? via http, nieuwsgroepen, torrents etc . ?
 
DreXaN zei:
Hallo,

ik heb 2,5 maand terug een wireless router neer gezet. De WRT54G Firmware Version: v1.00.6.
Nu was me internet snelheid altijd goed, we zitten met 2 pc's, eentje wireless en eentje op kabel. Speedtest.nl gaf altijd volle snelheid en de snelheid werd netjes verdeelt.

Was je allebei iets aan het downloaden (demo of trailer e.d.) dan werd de speed ook echt gehalveerd. 450kb/s per pc. Maar nu sinds 2 dagen is het zo, dat wanneer de pc op het wireless download bij de andere de complete verbinding weg valt. Of der mate langzaam dat je 2 minuten laad over google.nl De speedtest op speedtest.nl wil ie dan nog geen eens uitvoeren en de pc op het wireless download maar met 200-400 kb/s.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen.

Mvg,

DreXaN

Kan het zijn dat via WIFI, je router inst. verandert zijn, door een handige buurman(jongen), gehacked dus...

Je kan in de linksys, je inst backuppen, 192.168.xxx.yyy==> admin==>> advanced ==>> admininstrator ===>>>

opschrijven is ook een optie....
 
Terug
Bovenaan